تبیان، دستیار زندگی
قرعه کشی رقابت‌های یورو 2012 جمعه شب در كیف برگزار شد و تیم‌های حاضر در رقابت‌ها، رقبای شان در مرحله گروهی را شناختند. برنده‌های اصلی مراسم قرعه کشی را می توان انگلیس و لهستان دانست؛ سه شیرها با خوشی شانسی تمام با هیچ‌یك از مدعیان هم گروه نشدند و لهستان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به گروه های یورو 2012


قرعه کشی رقابت‌های یورو 2012 جمعه شب در كیف برگزار شد و تیم‌های حاضر در رقابت‌ها، رقبای شان در مرحله گروهی را شناختند. برنده‌های اصلی مراسم قرعه کشی را می توان انگلیس و لهستان دانست؛ سه شیرها با خوشی شانسی تمام با هیچ‌یك از مدعیان هم گروه نشدند و لهستان میزبان نیز در ساده ترین گروه ممکن قرار گرفت.
یورو2012

در مقابل، قرار گرفتن آلمان، هلند، پرتغال و دانمارک در گروه B، عملا این گروه را به گروه مرگ تبدیل کرد. دو مدعی اصل رقابت‌ها باد در روز دوم به مصاف هم بروند؛ دیدار که خاطره دیدارها پر شور دو تیم در دوره‌های قبل یورو و جام جهانی را زنده خواهد کرد. اسپانیا و ایتالیا نیز دیگر دیدار جذاب مرحله گروه خواهد بود. رویاروی قهرمان‌های دو دوره اخیر جام جهانی می‌تواند جذابیت‌های زیاد داشته باشد.

گروه A؛ لهستان؛ یونان روسیه، جمهوری چک

مطمئنا اگر لهستانی ها می توانستند رقبای مرحله گروهی شان را خودشان انتخاب کنند، نمی‌توانستند انتخاب‌ها بهتری داشته باشند. البته این به معنی ضعیف بودن تیم‌ها یونان، روسیه و جمهوری چک نیست اما بی تردید قرار گرفتن با چنین تیم‌ها در یک گروه نسبت به رقبای مانند آلمان، اتیالیا  انگلیس حاشیه امنیت بیشتر برای میزبان مشترک جام ایجاد می‌کند. اگر فاکتور میزبان بودن لهستانی را در نظر نگیریم، باد روسیه را مدعی اصلی این گروه بنامیم. شاگردان ادووکات در مرحله مقدماتی مقتدرانه صعود کردند و اگر بتوانند همین روند را حفظ کنند، برای عبور از مرحله گروهی مشکلی نخواهند داشت. یونان با فرناندو سانتوس به روزهای خوبش برگشته اما صعود آنها به مرحله بعد به جدال آنها با لهستان بستگی دارد. جمهور چک نسبت به دوره‌های گذشته با تیم جوان تر و گمنام تری پای به رقابت‌ها خواهد گذاشت و نمی‌توان چندان روی موفقت آنها حساب کرد.

گروه B؛ هلند، آلمان، پرتغال، دانمارک

همین ماه گذشته بود که آلمان توانست هلند را 3 بر صفر شکست دهد و قدرتش را به رخ بکشد اما مطمئنا یواخیم لو هم انتظار ندارد در رویارو بعدی دو تیم باز هم چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. آلمانی ها روند صعودی‌شان از یورو 2008 را همچنان حفظ کرده‌اند و اکنون بی‌تردید در کنار اسپانیا، مدعیان اصلی یورو 2012 هستند. هلندی‌ها نیز با باز‌ی های که در مرحله مقدماتی به نمایش گذاشتند، نشان دادند که اگر در اوج باشند، غیرقابل مهار خواهند بود. آنها اگرچه در ددار مقابل آلمان بسیار دور از انتظار ظاهر شدند اما بی‌تردید با حضور ستاره‌هایی مانند روبن و اشنایدر تیم متفاوتی خواهند بود. پرتغالی‌ها اگرچه یکی از بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار دارند اما مطمئنا از انیکه در چنین گروهی قرار گرفتند راضی نیستند. حضور آنها از طریق پلی اف در یورو 2012 نشان داد هنوز یک تیم کامل نیستند و نمی‌توانند چهره یک مدعی را داشته باشند. دانمارک کم شانس ترین تیم گروه است اما ممکن است وایکینگ‌ها در بیستمین سالگرد قهرمان در یورو 1992 باز هم هلند و آلمان را قربانی کنند.

همین ماه گذشته بود که آلمان توانست هلند را 3 بر صفر شکست دهد و قدرتش را به رخ بکشد اما مطمئنا یواخیم لو هم انتظار ندارد در رویارو بعدی دو تیم باز هم چنین نتیجه‌ای رقم بخورد. آلمانی ها روند صعودی‌شان از یورو 2008 را همچنان حفظ کرده‌اند و اکنون بی‌تردید در کنار اسپانیا، مدعیان اصلی یورو 2012 هستند

گروه C؛ اسپانیا، ایتالیا جمهوری ایرلند، کرواسی

در گروهی که قهرمان جهان و اروپا حضور دارد، نمی‌توان روی تیم دیگر به عنوان شانس اول صعود شرط بست. ماتادورها می‌خواهند به اولین تیمی ‌تبدیل شوند که از قهرمانی‌شان دفاع می‌کنند و عبور از مرحله گروهی برا‌ی شان اتفاقی کاملا عادی است. ایتالیا بعد از جام جهانی فاجعه باری که در آفریقای جنوب پشت سر گذاشت، با پراندلی پیشرفت زیادی داشته و می‌توانند به روزهای بهتری در اوکراین و لهستان فکر کنند. البته کرواسی و ایرلند می‌توانند رقبای جدی ایتالیا برای قرار گرفتن روی پله دوم باشند. کرواسی همیشه در یورو تیم خوبی بوده و ایرلندی‌ها نمی‌خواهند پایان انتظار طولانی شان برا حضور دوباره در یورو را با سه دیدار بد خراب کنند.

گروه D؛ اوکراین، انگلیس فرانسه، سوئد

اوکراین به اندازه لهستان خوش شانس نبود. هرچند شاگردان اولگ بلوخین می‌توانستند با قرعه سخت تری هم روبرو شوند اما قرعه فعلی هم برای آنها چندان ایده‌آل نیست. اگرچه انگلیس و فرانسه مدعیان جدی فتح جام نیستند اما می‌توانند مانع از صعود اوکراین از دور مقدماتی شوند. فرانسه با لورن بلان پیشرفت محسوسی داشته و اگر بتوانند همن روند را ادامه بدهند، نباید بابت صعود از مرحله گروهی نگران باشند. سوئد هم در مرحله مقدماتی نشان داد مثل همیشه تیم استانداردی است و اگرچه در جمع مدعیان جای ندارد اما مقابل هیچ تیمی‌از پیش باخته نیست. اوکراین برای صعود ناز به معجزه دارد و گرنه شانس‌های صعود سه تیم دیگر به مراتب بیشتر است.

بخش ورزشی تبیان

منبع : گل