تبیان، دستیار زندگی
سرپرست فدراسیون فوتبال از بازبینی اساسنامه‌ی فدراسیون فوتبال بر اساس معیارها و قوانین داخلی مطابق با چارچوب پیشنهادی از سوی فیفا خبر داد. کیومرث هاشمی با تاکید بر این که هیچ مشکلی بین فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هاشمی: اساسنامه‌ی فدراسیون فوتبال به زودی تغییر می‌کند


سرپرست فدراسیون فوتبال از بازبینی اساسنامه‌ی فدراسیون فوتبال بر اساس معیارها و قوانین داخلی مطابق با چارچوب پیشنهادی از سوی فیفا خبر داد.

کیومرث هاشمی با تاکید بر این که هیچ مشکلی بین فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا ( AFC) و فدراسیون جهانی فوتبال (FIFA) وجود ندارد گفت: در سال گذشته از سوی فیفا مباحثی در خصوص یکسان‌سازی اساسنامه فدراسیون های عضو مطرح و چارچوبی نیز برای آن مشخص شد. ضمن آن که زمانی نیز برای ارایه‌ی اساسنامه جدید برای اعضا معین شد.

وی با اشاره به این که اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران به تغییرات زیادی نیاز ندارد، خاطرنشان کرد: کشور ایران بر اساس معیارها، قوانین و شرایط داخلی خود در این ارتباط اقدام خواهد کرد.

هاشمی با اشاره به این که تنها سه کشور نسبت به بازبینی و ارایه‌ی اساسنامه خود به فیفا اقدام کرده‌اند گفت: 46 کشور آسیایی عضو فدراسیون جهانی فوتبال هستند که تنها سه کشور افغانستان، لائوس و فیلیپین اساسنامه خود را ارایه کردند، 13 کشور در حال بازبینی هستند و 30 کشور که ایران نیز عضو آنهاست هنوز نسبت به این موضوع اقدامی نکرده اند.

هاشمی در خصوص وضعیت این 30 کشور گفت: در جلسه کمیته اجرایی AFC که خرداد ماه جاری برگزار شد به اعضای کنفدراسیون تا دی ماه فرصت داده شد تا نسبت به بازبینی اساسنامه اقدام کنند.

سرپرست فدراسیون فوتبال در خصوص حضور فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام ملت ها و بازی‌های آسیایی دوحه گفت: قلعه نویی در شرایط بحرانی تیم ملی را تحویل گرفت و مطمئن هستیم با همکاری و همدلی ایجاد شده بین او و سیموئز برزیلی، فوتبال ایران در شرایط بهتری پای به این رقابت‌ها می‌گذارد.

هاشمی از رایزنی با کشورهای قطر و امارات برای انجام بازی‌های تدارکاتی با تیم ملی فوتبال ایران خبر داد.