تبیان، دستیار زندگی
ته هجدهم ليگ برتر تجليل از عطاء الله به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتايج هفته هجدهم ليگ برتر تجليل از عطاء الله بهمنش

سپاهان مي بازد، پرسپوليس مي تازد

"نتايج هفته هجدهم ليگ برتر تجليل از عطاء الله بهمنش"

تعداد تماشاگر

زمان

نام تيم 1

نام تيم 2

محل بازي

نتيجه

نام داوران

5هزار نفر

82/1/17

پرسپوليس

انتظاري 14

ابومسلم

تختي تهران

0-1

يدي-

جعفري-

سليماني

کمتر از هزار نفر

82/1/17

پاس

آقايي 10و44

پيکان

دستگردي تهران

0-2

نظري-

فلاح-

داودزاده

10 هزار نفر

82/1/17

صنعت نفت

اسماعيل اف 42

برق شيراز

قوسي 24

جعفري35

تختي آبادان

2-1

جلال مرادي-

پيروزرام-

جباري

حدود 5هزار نفر

82/1/17

استقلال اهواز

آدريانو آلبرتو 25

کاظم محمودي 59

ذوب آهن

تقي پور 42

تختي اهواز

1-2

ترکي-

تقي پور-

ثابت

بدون تماشاگر

82/1/17

سپاهان اصفهان

استپانيان 26

طالب نسب 48

فولادخوزستان

شير مردي 39

علوي 43

زبيداوي 93

نقش جهان اصفهان

3-2

خسروي-

نجاتي-

شهري زادگان

3 هزار نفر

82/1/17

فجر سپاسي

معدنچي 24پنالتي

سايپا

سلطاني 38

حافظيه شيراز

1-1

هنروري-

محمدي-

احمدي

15 هزار نفر

82/1/18

ملوان انزلي

استقلال

تختی انزلي

0-0

مرادی-

نظری-

صفيری

سپاهان مي بازد، پرسپوليس مي تازد

اگر بازي سرد، کم رمق و خواب آور پرسپوليس- ابومسلم را در رديف بازيهاي ليگ برتر به حساب نياوريم، لباس نو در فصل بهار واقعاً به اين تورنمنت مي آمد.

رد و بدل شدن پانزده گل در پنج بازي( بدون توجه به بازي يک گله پرسپوليس) و رقم خوردن سه شگفتي يعني يک آغاز خوب براي ليگ برتر در سال جديد. ليگ برتر با لباس نو در فصل بهار خودي نشان داد و باصطلاح دلربايي کرد.

بازيهاي هفته هجدهم ليگ برتر با برگزاري شش بازي و رويش شانزده گل آغاز شد و نتايجي رقم خورد که جالب و عجيب بود. شکست سپاهان در خانه، پاره شدن نوار موفقيت پيکان و شکست خانگي نفت و قاسم پور مقابل برق به هم ريخته، نتايجي بود که به اندازه کافي هيجان لازم را به فوتبال ايران تزريق کرد تا ليگ برتر رسالت خود را در قبال اين فوتبال انجام داده باشد.

در سردترين و بي رمق ترين بازي تهران، پرسپوليس با تنها گل سهراب انتظاري از سد ابومسلم گذشت تا فيروز کريمي بعد ازچهار تساوي پي در پي اولين شکست را تجربه کند. پرسپوليس در اين بازي اگر چه پيروز شد و به خواسته اش رسيد، اما چنگي به دل نزد و ابومسلم هم به ما پيغام داد زياد نبايد به خاطرحضور کريمي به ماندنش خوشبين باشيم ، چون گاهي اوقات داشتن مربي حرفه اي براي گرفتن نتيجه خوب ، کافي نيست.

به همان اندازه که بازي شرق تهران سرد بود، بازي غرب تهران گرم از آب درآمد. پاس در ورزشگاه اختصاصي خود با دو گل ديدني عباس آقايي پيکان را بعد از موفقيت در چند هفته پي در پي شکست داد. پاس و پيکان يکي از گرم ترين بازيهاي ليگ را رقم زدند.

بازي ديروز اصفهان هم با اشتباهات فردي و فني سپاهاني ها گرم شد. پاس براي رسيدن به مکان دوم جدول يک پيروزي با اختلاف 2 گل مي خواست که به دست آورد. اما پاس به خانه دوم جدول نرسيد؛ زيرا در ميان تعجب همگان ، فولاد دراصفهان، سپاهان صدرنشين را شکست داد تا تيم فرهاد کاظمي که سال 81 را بد تمام کرده بود، سال 82 را هم بد، شروع کند. پيروزي 3 بر 2 فولاد مقابل سپاهان در حالي به دست آمد که آرمناک يک پنالتي حريف را مهار کرد تا از شکست فاجعه آميز صدر نشين جلوگيري کند. به هر حال فولاد با اين پيروزي دور از خانه و جبران شکست خانگي خود در دور رفت تا مکان دوم جدول بالا آمد تا همه مجدداً از بگوويچ با احترام ياد کنند.

ديروز، روز بدي براي اصفهاني ها بود زيرا ذوب آهن هم در اهواز دو بر يک مغلوب استقلال اهواز شد. شاگردان امير قلعه نوعي با گلزني ستاره برزيلي خود وبا ارائه يک بازي برتر، ذوب آهن را با دستهاي خالي روانه زاينده رود کردند تا جنگ فوتبال اهواز و اصفهان به سود خوزستاني ها تمام شود.

سومين شگفتي هفته را هم برق رقم زد. شيرازي هايي که بعد از جدايي ابراهيم قاسم پور، در حسرت پيروزي مانده بودند، از مربي سابق خود انتقام گرفتند. نفت بانتيجه دو بر يک مغلوب برق شيراز شد تا معلوم شود بر خلاف ادعاي آباداني ها، اين شيرازي ها بودند که قاسمپور را مي شناختند و گويا او شناخت زيادي از تيم قبلي خود نداشت.

برق درخانه حريف برد تا محمد عباسي سربلند باشد اما فجر سپاسي در زمين خودي زورش به سايپا نرسيد. مساوي يک- يک در حافظيه، نتيجه اي بود که نه پيرواني را راضي کرد نه " جيوواني مي" را... سايپا همچنان در حسرت پيروزي
مي سوزد و فجر سپاسي هم همچنان در حال پرت شدن از پله هاي بالاي جدول است.

پرونده بازيهاي هفته هجدهم ليگ برترنيز با برگزاري بازي ملوان- استقلال در انزلي بسته مي شود.