تبیان، دستیار زندگی
اپرای عروسکی "رستم و سهراب" به کارگردانی بهروز غریب‌پور از 14 تا 17 مرداد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان روی صحنه می‌رود. این برای دومین بار است که اپرای "رستم و سهراب" پس از تهران در یکی از شهرهای ایران اجرا می شو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"رستم و سهراب" نیمه مرداد به گرگان می‌روند

اپرای عروسکی "رستم و سهراب" به کارگردانی بهروز غریب‌پور از 14 تا 17 مرداد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان روی صحنه می‌رود.

این برای دومین بار است که اپرای "رستم و سهراب" پس از تهران در یکی از شهرهای ایران اجرا می شود. این اپرا اردیبهشت ماه امسال نیز در تالار شهید هاشمی نژاد مشهد روی صحنه رفت و مورد استقبال قرار گرفت.

غریب پور طراحی صحنه سیار این اپرا را نیز بر عهده داشت و با استفاده از همین صحنه سیار، اپرا قابلیت اجرا در شهرهای مختلف ایران و خارج را دارد. از سوی بسیاری از کشورهای خارجی نظیر ایتالیا، آلمان، روسیه و ... برای اجرای این اپرا درخواست هایی صورت گرفته که تاکنون امکان اجرای "رستم و سهراب" در این کشورها میسر نشده است.

اپرای عروسکی "رستم و سهراب" برای اولین بار با بازگشایی تالار فردوسی در این تالار روی صحنه رفت و لقب یکی از پرتماشاگرترین نمایش های سال های اخیر را از آن خود کرد. این اپرا کاری از گروه آران است که بر اساس داستان رستم و سهراب شاهنامه فردوسی و با استفاده از اشعار این شاعر شهیر نوشته شده و لوریس چکناواریان به همراه ارکستر سمفونیک ارمنستان موسیقی اپرا را اجرا کرده است.

لینک:

اپرای پردیس و پریسا

گفت و گو با رهبر ارکستر سمفونیک تهران

تنظیم ترانه های افغانی برای تار و ارکستر توسط حسین دهلوی