تبیان، دستیار زندگی
داستان مجموعه تلویزیونی تا رهایی را تكراری و كلیشه ای دانست و گفت: می توان حدس زد كه متن آن بر مبنای حوادث پیش پا افتاده و قابل حذف به نگارش در آمده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تا رهایی، داستانی تكراری و فاقد جذابیت


داستان مجموعه تلویزیونی 'تا رهایی' را تكراری و كلیشه ای دانست و گفت: می توان حدس زد كه متن آن بر مبنای حوادث پیش پا افتاده و قابل حذف به نگارش در آمده است.


تا رهایی

'شهرام خرازی ها' افزود: 'فلورا سام' نویسنده 'تا رهایی' با این اثر نشان داد كه فیلمنامه نویس خوبی نیست.

وی گفت: او تاكنون هیچ یك از كارهایی را كه در آنها در مقام نویسنده و یا كارگردانی حاضر بوده، موفق عمل نكرده است و حرفی برای گفتن نداشته است.

منتقد سینما وتلویزیون تاكید كرد: داستان 'تا رهایی' یك داستان كلیشه ای و تكراری است كه خط اصلی قصه سریال با سیر تحول اخلاقی یك شخصیت منفی به یك شخصیت مثبت شكل می گیرد.

خرازی ها یادآور شد: تحول شخصیتی افراد منفی در مجموعه های تلویزیونی از جمله 'گمگشته' و 'همراز' به تصویر برگردانده شده اند و ترسیم این تحول نیز بسیار موفق تر از 'تا رهایی' بوده است.

این منتقد آثار سینمایی وتلویزیونی تاكید كرد: سیر تحول شخصیت های مجموعه 'تا رهایی' به هیچ عنوان برای بیننده باور پذیر نیست و داستان مجموعه فاقد انسجام است زیرا گره های داستان از پیش فاش می شود و مجموعه فاقد شخصیت پردازی است.

داستان 'تا رهایی' یك داستان كلیشه ای و تكراری است كه خط اصلی قصه سریال با سیر تحول اخلاقی یك شخصیت منفی به یك شخصیت مثبت شكل می گیرد.

خرازی ها افزود: آدم های مجموعه 'تا رهایی' همگی تیپ هستند و تمام رفتار و گفتارهای آنان قابل پیش بینی است.

وی ادامه داد: پرداخت ضعیف به شخصیت های منفی این مجموعه موجب شده است تا این شخصیت ها از شخصیت های منفی یا 'بد من'(BAD MAN) دهه 1330 فیلمفارسی نیز ضعیف تر به نظر برسند.

تا رهایی

این منتقد سینما وتلویزیون گفت: متن سریال 'تا رهایی' بر مبنای حوادث پیش پا افتاده و قابل حذف به نگارش در آمده و لحن این مجموعه بسیار پر نوسان است كه در مجموعه سبب شده است تا تكلیف مجموعه با بیننده مشخص نباشد.

خرازی ها درباره بازیگران نیز گفت: هیچ یك از هنرپیشه های 'تا رهایی' نتوانستند از عهده نقشی كه به آنان محول شده است، برآیند كه البته مقصر اصلی این مساله ضعف نویسنده مجموعه است و بازیگران تقصیری ندارند.

وی افزود: 'سعید نیك پور' در این فیلم ضعیف ترین بازی خود را ارایه كرده است و هیچگونه بداعتی در ایفای نقش ندارد.

تا رهایی

خرازی ها گفت: هرچند نویسنده تلاش كرده تا به هر قیمتی داستان مجموعه را به فرهنگ عاشورا و ایام محرم پیوند زند و یك سریال مناسبتی ارایه كند اما قصه این مجموعه كاملا بی ارتباط با فرهنگ عاشورا است و این اثر در برهه زمانی دیگری جز محرم نیز قابلیت پخش از تلویزیون را داشت.

وی گفت: تحول شخصیتی یك فرد بزهكار كه دستمایه 'تا رهایی' قرار گرفته است، نشان می دهد كه برخی مجموعه سازان تلویزیونی به زور می خواهند این سوژه را به فرهنگ عاشورا متصل كنند.

خرازی ها تاكید كرد: به همین خاطر است كه در اینگونه مناسبتی، نه آدم ها و نه ماجراها برای مخاطب باورپذیر جلوه نمی كنند.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:ایرنا