تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به جوانان انقلابی ایران اسلامی توصیه کردند: فراتر از قانون گام برندارند و بدون اجازه رهبر معظم انقلاب و مقامات مسئول اقدامی نکنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش آیت‌الله‌مکارم به‌حوادث سفارت


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به جوانان انقلابی ایران اسلامی توصیه کردند: فراتر از قانون گام برندارند و بدون اجازه رهبر معظم انقلاب و مقامات مسئول اقدامی نکنند.


متن پیام این مرجع تقلید که در آن نصیحت پدرانه‌ای به فرزندان انقلابی خود کرده‌‌اند، بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

تسخیر سفارت انگلیس

شك نیست كه دولت انگلستان از دشمنان قدیمى ماست و همه ما خاطرات بسیار تلخى از دخالت‌هاى نارواى آنها در كشورمان داریم و همه مى‌دانیم اخیرآ شمشیر عداوت را از رو بسته، و نه تنها خودش پیشگام در تحریم‌ها شده كه دیگران را نیز دعوت به این كار مى‌كند كه اخیراً در بخشى از این فعالیت‌هاى موذیانه ناكام مانده است.

و نیز مى‌دانیم كه هدف دولت‌هاى استكبارى جلوگیرى از پیشرفت‌هاى علمى ما و وادار ساختن ما به تسلیم در برابر منافع نامشروع آنهاست كه بحمدالله تاكنون با شهامت ایستاده‌ایم و در آینده نیز به توفیق پروردگار شجاعانه خواهیم ایستاد.

ولى مهم این است كه گاهى كارهایى فراتر از قوانین از سوى بعضى از جوانان عزیز احساساتى انجام مى‌گیرد، كه بهانه مهمى به دست دشمن ماجراجو مى‌دهد و هزینه‌هاى زیادى باید براى آن بپردازیم، مانند همین حادثه اشغال سفارتخانه كه سبب شد آنها با جنجال و هوچى‌گرى سعى كنند شكستى را كه از مجلس خورده بودند، جبران كنند و إن‌شاءالله موفق نخواهند شد.

به احتمال بسیار قوى در این‌گونه موارد افراد نفوذى خود را به میان جوانان پاكباز مى‌فرستند تا دست به تخریب و اقدام‌هاى دیگرى بزنند و در سطح جهان بر ضد ما تبلیغات وسیعى راه بیندازند كه انداختند.

اینجانب به همه این عزیزان نصیحت پدرانه مى‌كنم در این‌گونه موارد فراتر از قانون گام بر ندارند و بدون اجازه رهبر بزرگوار انقلاب و مقامات مسئول اقدامى نكنند، شرائط منطقه كاملا به نفع ما و به زیان آنهاست. آنها درصددند با بهانه‌هایى این شرایط را بر هم زنند، بسیار باید هوشیار باشیم و بهانه به دست آنها ندهیم.

مخصوصآ در آستانه انتخابات احتیاج به آرامش زیادى در داخل داریم تا بتوانیم شركت حداكثرى مردم را إن‌شاءالله جلب كنیم. من به عنوان یك وظیفه شرعى در برابر سؤالات زیادى كه در این ایام از دفتر ما شد لازم دانستم با صراحت با شما عزیزان گفتگو كنم. شما هم إن‌شاءالله به وظیفه شرعى خود عمل خواهید كرد.

والسلام علیكم ورحمة الله وبركاته

بخش سیاست تبیان

منبع :تابناک