تبیان، دستیار زندگی
شکست بدترین اتفاق برای پرسپولیس، یک هفته پیش از داربی هفتاد و سوم است؛ دیداری که بدون تردید حساس ترین رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس در طول تاریخ فوتبال ایران خواهد بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باخت یک هفته قبل از داربی


شکست بدترین اتفاق برای پرسپولیس، یک هفته پیش از داربی هفتاد و سوم است؛ دیداری که بدون تردید حساس ترین رویارویی دو تیم استقلال و پرسپولیس در طول تاریخ فوتبال ایران خواهد بود.
پرسپولیس و تراکتورسازی

پرسپولیس که چهار هفته ای می شد از باخت به دور بود و هواداران پرسپولیس به حمید استیلی امیدوار شده بودند، در دیداری خانگی در شروع هفته پانزدهم لیگ برتر برابر تراکتورسازی با یک گل شکست خوردند تا قرمزهای پایتخت با شکست به استقبال بازی جمعه هفته پیش رو برابر استقلال بروند. پرسپولیس که از بیست و سوم مهر تا دیشب به تیمی نه در لیگ و نه در جام حذفی نباخته بود، در شرایطی برابر قرمزهای تبریزی شکست خورد که یک برد خانگی می توانست وضعیت را برای این تیم در جدول حسابی رو به راه کند اما باختش به تراکتورسازی و تیم قلعه نویی باعث شد که این تیم تبریزی جدا از نتایجی که امروز در لیگ ثبت می شود تا جایگاه دوم جدول رده بندی پیش برود و جای تیم شگفتی ساز نفت تهران را در رده دوم بگیرد. با این شکست که با تک گل سیاوش اکبرپور رقم خورد، پرسپولیس در مکان ششم ماندگار شد تا برای مشخص شدن وضعیتش در جدول پس از پایان هفته پانزدهم چشم انتظار نتایج بازی تیمهای داماش، ذوب آهن و شهرداری تبریز باقی بماند. البته این نتیجه در شرایطی رقم خورد که اتفاقات بدی در ورزشگاه آزادی افتاد. از توهینهای هواداران دو تیم علیه یکدیگر گرفته تا شکسته شدن صندلیهای ورزشگاه، از اتفاقات حاشیه ای بود که در مهمترین بازی هفته افتاد. علی کریمی کاپیتان پرسپولیس پس از این بازی به شدت از اتفاقات رخ داده ابراز تاسف کرد و گفت: فكر می‌كنم این چیزها دیگر در فوتبال‌مان عادی شده و اگر من درباره آن صحبتی نكنم، بهتر است. مسئولانی كه این بازی‌ها را از نزدیك می‌بینند باید فكری به حال این وضعیت بكنند. من خدا را شكر می‌كنم كه ورزشگاه‌های ایران شبیه انگلیس نیست كه سكوها فقط دو سه متر با زمین بازی فاصله دارند وگرنه شاید هر بازی ایران چهار پنج كشته می‌داد. خوشبختانه قبل از بازی برف باریده بود و هواداران تراكتور وسیله‌ای داشتند كه به زمین پرتاب كنند و خدا به صندلی‌های ورزشگاه آزادی رحم كرد.

در دیگر دیدار آغازین هفته پانزدهم ملوان در خانه با نتیجه تساوی یک بر یک برابر سایپای البرز متوقف شد تا سریال ناکامیهای این تیم شمالی هم همچنان ادامه داشته باشد.

امیر قلعه نویی بعد از نتایج هفته های اخیر به شدت زیر فشار هواداران پرشور تبریزی قرار داشت اما با شکست پرسپولیس در تهران فضا را حسابی به سود خود تغییر داده؛ حالا او تنها مربی است که توانسته در لیگ یازدهم با تراکتور سازی، پرسپولیس و استقلال را در تهران از پیش رو بردارد

* استیلی امیدوار مثل همیشه

اگرچه بسیاری از هواداران پرتعداد پرسپولیس از نتیجه گرفتن تیمشان در این فصل با روند فعلی ناامید شده اند اما حمید استیلی که زیر فشار انتقادهای سنگین رسانه ها و هواداران قرار گرفته مثل تمامی هفته های گذشته توجیهات خودش را دارد و به آینده امیدوار است. او می گوید: "همه دیدند كه ما چقدر خوب بازی كردیم. ما شرط لازم را كه خوب بازی كردن است،‌انجام دادیم، اما شرط كافی برای پیروزی گل زدن بود كه نتوانستیم انجام دهیم. چند بازیكن اصلی تیم ما به دلیل مصدومیت در بازی نبودند، اما با این حال فرصت‌های زیادی برای گلزنی به دست آوردیم كه با بدشانسی توپ‌هایمان گل نشد. ما باید در تمام بازی‌ها همان گونه كه در نیمه دوم این بازی كار كردیم، بازی كنیم. ما امروز در زدن ضربات آخر بسیار بدشانس بودیم، ولی به یاری خدا شرایط‌مان با بازگشت بازیكنان مصدوم و اضافه شدن چند بازیكن جدید بهتر می‌شود.

در ادامه خبرنگاری به استیلی گفت، این بازی اولین بازی از شروع فصل یازدهم بود كه هواداران علیه او و تیمش شعار ندادند، سرمربی پرسپولیس در این رابطه گفت: ابتدا می‌خواهم از همه هواداران تشكر كنم، اما آن‌ها دیدند كه بازیكنان ما خوب بازی می‌كنند و تا دقیقه 97 بازی، فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتند. من امیدوارم تیم، همیشه این گونه بازی كند و با بازگشت هاشمیان و نوروزی كه مهاجمان خوبی هستند، مشكل گلزنی‌مان برطرف شود.

پرسپولیس و تراکتورسازی

استیلی همچنین درباره دیدار هفته آینده تیمش برابر استقلال با بیان اینكه تیمش در 12 بازی قبل تنها دو باخت داشته است، روند پیشرفت تیمش را خوب توصیف و خاطرنشان كرد: شرایط داربی حذفی با داربی‌های لیگ فرق می‌كند. ضمن اینكه امسال در جام حذفی قرعه سختی نیز داشتیم و خدا را شكر توانستیم ذوب آهن را در زمین خودش ببریم. ما از نظر مهره، شرایط برابری با استقلال نداریم و باید به مصدومان تیم، جواد كاظمیان را كه محروم است نیز اضافه كنیم، ولی اگر بتوانیم برابر استقلال مانند امروز بازی كنیم، می‌توانیم پیروز شویم.

* خوشحالی زایدالوصف قلعه نویی

امیر قلعه نویی بعد از نتایج هفته های اخیر به شدت زیر فشار هواداران پرشور تبریزی قرار داشت اما با شکست پرسپولیس در تهران فضا را حسابی به سود خود تغییر داده؛ حالا او تنها مربی است که توانسته در لیگ یازدهم با تراکتور سازی، پرسپولیس و استقلال را در تهران از پیش رو بردارد. او بعد از این برد حسابی سر ذوق بود و این پیروزی را به مردم آذربایجان تبریک گفت. قلعه نویی پس از این بازی گفت: من می‌خواهم این پیروزی را به مردم خوب آذربایجان تقدیم كنم و همچنین بازی زیبایی را كه هر دو تیم تقدیم فوتبال ایران كردند به آن‌ها تبریك بگویم. به عقیده من پرسپولیس می‌توانست برنده این بازی باشد، بویژه در 15 دقیقه آخر بازی كه كاملا توپ و میدان را در اختیار داشت البته اگر ما هم كمی دقت می‌كردیم و حقیقی تا این اندازه خوب كار نمی‌كرد می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم.

در ادامه خبرنگاری به قلعه‌نویی گفت كه تیمش توانسته است پس از 40 سال پیروزی برابر پرسپولیس را در ورزشگاه‌ آزادی تجربه كند. قلعه‌نویی در این رابطه گفت: من نمی‌دانستم كه چند سال است تراكتورسازی موفق نشده است در آزادی پرسپولیس را شكست دهد و امروز به خاطر این پیروزی بازیكنانم را ستایش می‌كنم. این پیروزی لطف خدا بود كه شامل حال ما شد و باعث می‌شود برخی دوستان كه علیه ما شیطنت می‌كنند كمی از رفتارشان دست بردارند. تراكتورسازی تیم بابرنامه‌ای است و ما در برابر راه آهن نیز 8 فرصت مسلم گلزنی داشتیم، اما همین دوستان می‌گفتند تراكتورسازی بازی مستقیم را در دستور كار خود دارد.

فاتح حسینی

بخش ورزشی تبیان