تبیان، دستیار زندگی
استاندار زنجان گفت: نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در جهان در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج این فرهنگ نقش بسزایی داشته و از حرکت‌های ماندگار استان محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاندار زنجان:

نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از حرکت‌های ماندگار است

بازدید استاندار زنجان از غرفه تبیان

استاندار زنجان گفت: نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در جهان در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج این فرهنگ نقش بسزایی داشته و از حرکت‌های ماندگار استان محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، محمد رئوفی‌نژاد در بازدید از نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی فقط در استان زنجان برگزار می‌شود، که دارای ثمرات و آثار زیادی در جامعه است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه هر ساله به نحو مطلوب‌تری برگزار می‌شود به گونه‌ای که هر سال شکوه و جلوه بیشتری از این نمایشگاه هستیم.

بازدید استاندار زنجان از غرفه تبیان

استاندار زنجان پیام‌ نمایشگاه فرهنگ عاشورایی را شفاف و استقبال مردم از نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استقبال بی‌سابقه مردم از این نمایشگاه نشان از ارزشمند بودن پیام‌های این نمایشگاه دارد.

وی بین‌المللی بودن چهارمین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی را ویژگی‌های مهم آن برشمرد و افزود: خیلی از نمایشگاه‌ها به صورت بین‌المللی برگزار می‌شوند، اما اینکه نمایشگاهی با فرهنگ عاشورایی به قدری تاثیرگذار باشد که بین‌المللی برگزار شود، جای تقدیر دارد.

رئوفی‌نژاد بیان داشت‌: اگر تا سال گذشته عمق برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی کشوری بود، اما حضور کشورهای مختلف از سراسر جهان که با معرفت و انگیزه الهی در این نمایشگاه‌ها حضور یافته‌اند، برد این نمایشگاه را در جهان نشان می‌دهد.

وی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی را دارای آثار و برکات عنوان کرد و گفت: هر فعالیتی که در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورا، تاسوعا و محرم صورت گیرد، آثار و برکات زیادی داشته و موجب گسترش این فرهنگ در جامعه می‌شود.

بازدید استاندار زنجان از غرفه تبیان

استاندار زنجان یادآور شد: این نمایشگاه نیز به عنوان نخستین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در جهان در راستای فرهنگ سازی و ترویج این فرهنگ نقش بسزایی داشته و از حرکت‌های ماندگار استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه افزود: بخش‌های مختلف این در راستای پاسخ‌گویی به شبهات و دوری از خرافه‌گرایی در جامعه مثمر ثمر است.

رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ماه محرم تصریح کرد: جوشش و خروش عاشورا، تاسوعا و خون شهدای کربلا در طول تاریخ در بین مسلمانان به ویژه شیعیان تاثیر بسزایی داشته و هر سال شاهد برگزاری با شکوه مناسبت‌های این واقعه تاریخی در جامعه هستیم.

وی انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: بیداری کشورهای اسلامی نیز از نهضت عاشورا و الگوگیری از انقلاب اسلامی رخ داده است.

تنظیم: هومن بهلولی