تبیان، دستیار زندگی
مدیر پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان استان زنجان گفت: وضعیت حاضر ایجاب می کند که ارزش ها و مفاهیم اصولی فرهنگی و دینی با استفاده از رسانه های الکترونیکی و با در نظر گرفتن نیاز مخاطبان در اختیار مردم قرار گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان در چهارمین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی زنجان به تبیین حقایق عاشورا خواهد پرداخت

امیرحسین اکبری

مدیر پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان استان زنجان گفت: وضعیت حاضر ایجاب می کند که ارزش ها و مفاهیم اصولی فرهنگی و دینی با استفاده از رسانه های الکترونیکی و با در نظر گرفتن نیاز مخاطبان در اختیار مردم  قرار گیرد.

امیرحسین اكبری با اشاره به جایگاه تبیان در فرهنگ سازی برای استفاده سالم از تکنولوژی در کشور، افزود: تبیان به عنوان تنها نهاد فعال درحوزه دین و اندیشه در فضای IT استان زنجان، سرویس های متنوع فرهنگی و دینی در فضای مجازی و حوزه فناوری شامل اینترانت رایگان، اطلاع رسانی آنلاین، تولید و تجمیع محتوای کاربردی در وب، سرویس های مبتنی بر رسانه های اجتماعی آنلاین، نرم افزار های متنوع در تمامی عرصه ها، بازی های برگرفته از مفاهیم بومی یا دینی با قابلیت رقابت در محصولات تولیدی منطقه را ارائه میدهد و در این نمایشگاه به صورت مستقیم به معرفی و ارائه این نمونه ها و الگو ها به مخاطبین خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان مرکز نیز همگام با این پایگاه در کنار توزیع کشترده نرم افزار ها و محصولات خود،  برای تقدیر و تشویق بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی فرهنگ عاشورایی زنجان یک دستگاه خودروی پراید را در اختیار این نمایشگاه قرار داده است که سامانه قرعه کشی آن همزمان با زمان نمایشگاه بصورت الکترونیکی اقدام به ثبت بازدیدکنندگان  مینماید و در آخرین روز نمایشگاه قرعه کشی الکترونیکی ان در حضور مردم استان صورت خواهد پذیرفت.

وی استفاده از بستر فناوری را برای توسعه مفاهیم مقدس دینی را یکی از کارآمد ترین شیوه ها برای انتقال صحیح ارزش ها دانست و یادآورشد: تبیان در این رابطه اقدام به ارائه محتوای تخصصی و عمومی برای تبیین حقایق عاشورا و نیز شناخت آسیب‌ها‌ی این حوزه بخصوص بصورت با استفاده از کتابخانه دیجیتالی, ویژه‌نامه‌ها‌ و مسابقات برای جذب عموم نموده است.

وی ادامه داد: سرویس پایگاه های مفید تبیان زنجان مسیر مناسبی برای  مدیران و مسئولان این پایگاه‌ها‌ بخصوص وب سایت های دینی و ارزشی است که می‌توانند برای تبلیغ خدمات و مطالب وب سایت های خود اقدام نمایند و  از حضور هزاران بازدید‌كننده سایت تبیان بهره‌مند شوند. در این خصوص نیز بخش‌ها‌ی قرآن، اماکن مذهبی، اهل بیت (ع)، مراکز اطلاع رسانی دینی در سایت تبیان زنجان قرار داده شده و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به معرفی سایت‌ها‌ و فعالیت‌ها‌ی خود در این مراكز اقدام كنند.

اكبری، به استقبال بازدیدكنندگان ازغرفه تبیان در نمایشگاه فرهنگ عاشورایی زنجان اشاره كرد و گفت: غرفه اختصاصی تبیان زنجان و تبیان مرکز با دلیل ارائه سرویس های مبتنی بر تقاضای کاربران همواره مورد توجه مردم استان بوده و با تعامل مستقیمی که مسئولین در این غرفه با آحاد مردم دارند زمینه دریافت نقطه نظرات فراهم گردیده است.

تنظیم: هومن بهلولی