تبیان، دستیار زندگی
شبكه تلویزیونی دولتی بی بی سی در واكنش به اعتصاب بی سابقه كارگران و كارمندان انگلیسی گفت: همه آنها باید مقابل چشم خانواده هایشان تیرباران شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

BBC:همه اعتصاب كنندگان را تیرباران كنید!


شبكه تلویزیونی دولتی بی بی سی در واكنش به اعتصاب بی سابقه كارگران و كارمندان انگلیسی گفت: همه آنها باید مقابل چشم خانواده هایشان تیرباران شوند.

به گزارش شبكه خبری «بلومبرگ» «جرمی كلاركسون» مجری مشهور شبكه تلویزیونی دولتی بی بی سی در واكنش به اعتصاب و تظاهرات سراسری و بزرگ روز چهارشنبه انگلیس گفت: «دوست دارم همه كارگرانی را كه اعتصاب كردند اعدام كنم. اگر من جای مسئولان بودم همه اعتصابیون را بیرون می كشیدم و جلو چشم خانواده هایشان تیرباران می كردم.»

وی كه در حال گفت وگو با شبكه اول تلویزیون بی بی سی بود افزود: كارگران چگونه به خود جرئت می دهند در حالی كه از حقوق بازنشستگی طلایی برخوردارند اعتصاب كنند...

اعتصاب کارگران انگلیسی

یادآور می شود، اعتصاب روز چهارشنبه انگلیس كه در آن بیش از دو میلیون و 600 هزار كارمند و كارگر شركت داشتند در اعتراض به افزایش 5 ساله سن بازنشستگی، افزایش بسیار ناچیز حقوق و دستمزد و در یك كلام اجرای طرح ریاضتی صورت گرفت كه در نهایت به فلج شدن كامل این كشور منجر شد. پس از انتشار اظهارات عجیب مجری مشهور بی بی سی، اتحادیه های كارگری انگلیس به شدت به این شبكه تلویزیونی دولت بریتانیا اعتراض كرده و خواستار اخراج فوری «كلاركسون» شدند. بیش از 5000 شكایت رسمی نیز تنها چند ساعت پس از این اظهارات تنظیم و به مراجع قضائی ارسال شد، طوری كه سرانجام «كلاركسون» را وادار به عذرخواهی از مردم انگلیس كرد.

دبیركل اتحادیه كارگری «یونیسون» در این رابطه اظهار داشت: «اظهارات وی انزجارآور و غیرقابل تحمل است. عذرخواهی كافی نیست. بی بی سی باید فورا وی را اخراج كند. از شبكه تلویزیونی بی بی سی هم به زودی شكایت می كنیم.»

گفتنی است، اظهارات مجری بی بی سی در واقع اهانت به میلیون ها نفر از مردم انگلیس است كه همزمان با اعتصاب به خیابان های شهرهای مختلف این كشور سرازیر شده و خواستار احقاق حقوق خود شدند. این اعتصاب 24 ساعته كه به گزارش رسانه های غربی و انگلیسی منجر به تعطیلی اكثر مدارس و هزاران بیمارستان، فرودگاه، كتابخانه، موزه، اداره دولتی و دانشگاه شده خسارات نسبتا زیادی به دولت تحمیل كرد.

گزارش ها و تصاویر دریافتی حاكی است، همزمان با برپایی بیش از 30 تجمع در شهرهای مختلف انگلیس، ده ها هزار نیروی پلیس نیز در خیابان ها و میادین مختلف تجمع و به كنترل اوضاع پرداختند. پلیس شماری از تظاهركنندگان را نیز بازداشت كرد.

آخرین خبرها از این اعتصاب اینكه، پس از پایان آن مقامات دولتی حاضر شدند با رهبران اتحادیه ها به گفت وگو نشسته و به درخواست های آنها گوش دهند، پیش از این مقامات به شدت برگزاری این اعتصاب را محكوم و تاكید كرده بودند كه مردم با اعتصاب به چیزی نخواهند رسید!

گزارش ها و تصاویر دریافتی حاكی است، همزمان با برپایی بیش از 30 تجمع در شهرهای مختلف انگلیس، ده ها هزار نیروی پلیس نیز در خیابان ها و میادین مختلف تجمع و به كنترل اوضاع پرداختند. پلیس شماری از تظاهركنندگان را نیز بازداشت كرد

شبكه دولتی بی بی سی كه بودجه آن را وزارت خارجه انگلیس تامین می كند، برنامه های زنده خود را با تاخیر یك تا 5/1 دقیقه ای پخش می كند و اظهارات مجری معروف نمی تواند حرف خود او باشد.

به گفته ناظران سیاسی، معمولا سازمان های اطلاعاتی انگلیس بر كلیه برنامه های بی بی سی نظارت دارند و اظهارات تعیین كننده سیاست داخلی و خارجی با نظر این سازمان های اطلاعاتی پخش می شوند.

این اظهارات در حقیقت دیدگاه های دولت انگلیس است كه از زبان یك مجری از تلویزیون بین المللی انگلیس پخش می شود. به اعتقاد این ناظران، پخش این نوع اظهارنظرها برای به وحشت انداختن اعتصاب كنندگانی انجام می شود كه با اعتصاب خود این كشور را فلج كردند.

بخش سیاست تبیان

منبع:کیهان