تبیان، دستیار زندگی
است اگر آن مصدومیت سخت در اردوی سوئیس به سراغش نمی آمد، شاید یكی از نفرات اصلی تیم ملی در جام جهانی 2006 بود. در مورد مجتبی جباری سخن می گوییم؛ هافبك استقلال كه مهره ای تاثیرگذار در میانه میدان این تیم محسوب می شد و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جباری : نیکبخت قدر خود را نداست


اگر آن مصدومیت سخت در اردوی سوئیس به سراغش نمی آمد، شاید یكی از نفرات اصلی تیم ملی در جام جهانی 2006 بود.

در مورد مجتبی جباری سخن می گوییم؛ هافبك استقلال كه مهره ای تاثیرگذار در میانه میدان این تیم محسوب می شد و نقش غیر قابل انكاری در قهرمانی آبی پوشان در لیگ پنجم ایفا كرد.

باقی ماندن او در تیم ملی، می توانست بسیاری از مشكلات خط هافبك را برطرف كند اما بدشانسی مانع از حضور وی در آوردگاهی مهم و با ارزش شد و حالا هم این بازیكن باید چند ماهی صبر كند تا شرایط گذشته اش را بازیابد. به گفته پزشكان، جباری از نیم فصل دوم می تواند تیمش را در مسابقات همراهی كند.

در زیر گفتگوی جباری را می خوانید:

درست است كه می گویند شاید نتوانی دیگر بازی كنی؟

من در این رابطه نظری ندارم.

 یعنی می خواهی این موضوع را تایید كنی یا ...؟

بگذارید هر چه می خواهند بگویند؛ وقتی به میادین بازگشتم و بهتر از قبل بازی كردم، برای همه معلوم می شود كه حرف های امروز به چه منظوری مطرح می شود.

 پزشكان چه می گویند؟

اصلا مورد خاصی نیست؛ یك عمل جراحی معمولی انجام شده، مثل عمل های دیگر. پزشكان هم می گویند تا چند ماه دیگر هیچ مشكلی باقی نخواهد ماند اما بعضی ها هر طور كه دوست دارند، در مورد مصدومیتم اظهار نظر كنند.

 وضعیت قراردادت به كجا كشید؟

تا 2، 3 روز دیگر قراردادم را با استقلال ثبت می كنم.

 یعنی توافقات نهایی حاصل شده است؟

بله، دیگر هیچ مشكلی وجود ندارد.

 چند ساله می بندی؟

دو ساله.

 در مورد خریدهای جدید استقلال چه نظری داری؟

من به خود اجازه نمی دهم در این باره حرفی بزنم چرا كه در حوزه اختیاراتم نیست اما هر چه بازیكن كارآمد و چند پسته بگیرند، رقابت بیشتر می شود و نفعش را استقلال می برد.

 فكر می كنی بشود خلا حضور عنایتی در فصل بعد را پر كرد؟

خیلی كار سختی است. عنایتی یك مهاجم به تمام معنا توانمند بود. قدرت تمام كنندگی و سرزنی وی حرف نداشت و مطمئنم جدایی او، روی روند حركتی تیم تاثیر منفی بگذارد.

و نیكبخت؟

باید به بازیكنان جوان فرصت داد؛ آنها انگیزه دارند و می توانند كارهای خارق العاده هم انجام دهند، اما ...

 اما چه؟

حیف كه نیكبخت قدر خود را ندانست. او نیز بازیكنی بود با قابلیت های منحصر به فرد. علیرضا می توانست در بهترین لیگ های اروپایی بازی كند اما همان طور كه گفتم، از فرصت ها به خوبی استفاده نكرد.

 پس با این تفاسیر، خیلی به آینده استقلال امیدوار نیستی؟

نه، این طور هم نیست كه چون چند بازیكن جدا شده اند، نمی توانیم نتیجه مناسبی بگیریم. همه چیز به یارگیری در روزهای آینده بستگی دارد.

خوشبختانه اسكلت اصلی تیم حفظ شده و اگر در فصل نقل انتقالات درست عمل شود، مشكلی نخواهیم داشت.

در مورد استقلالی شدن انصاریان، حرف و حدیث های فراوانی به گوش رسیده است. نظر تو در این باره چیست؟

این مسایل به سرمربی تیم ارتباط پیدا می كند، نه بازیكن. وقتی قلعه نویی تشخیص داده انصاریان باید جذب شود، كسی حق ندارد تصمیم وی را نادرست جلوه دهد.

 پس تو هم مثل فكری، عقیده داری آبی پوشان باید سكوت كنند؟

بازیكن باید در زمین تمرین و مسابقه رقابت كند. به خدا اگر در پست تخصصی من، ده بازیكن جدید هم بیاورند، حرفی نمی زنم و كارم را انجام می دهم.

پیش بینی تو از آینده فوتبال ملی چیست؟

راستش را بخواهید، نمی دانم چه بگویم. فقط به عنوان یك بازیكن، خواهش می كنم بروند الگوبرداری كنند. فوتبال ایران از لحاظ فردی هیچ كمبودی ندارد و تا امروز فقط از عدم برنامه ریزی مناسب ضربه خورده ایم. اگر به فوتبال باشگاهی نگاه ویژه و تخصصی داشته باشند، فوتبال ملی هیچ مشكلی نخواهد داشت.

تو مربی ایرانی را در شرایط فعلی مناسب تر می دانی یا خارجی را؟

باید ببینیم دنبال چه هستیم. نظر من این است كه باید به آینده نگاه كنیم و برای جام جهانی بعدی برنامه ای كاربردی و اصولی تدوین نماییم. اهداف بلندمدت را مد نظر قرار دهیم و برای آنها تلاش كنیم.

 آخر نگفتی ایرانی یا خارجی؟

بگذارید من در این باره حرفی نزنم.