تبیان، دستیار زندگی
هنگامی که پاندای کونگ فو کار 2 آغاز می شود می بینیم که پو مشغول تمرینات سخت فیزیکی، زیر نظر استاد شیفو می باشد که آخرین تمرین او، با نام پیدا کردان آرامش ذهن، حسابی پو را کلافه کرده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاندای کونگ فو کار 2

(معرفی فیلم،زنگ های پرورشی)

پاندای کونگ فو کار 2

نمایش فیلم مناسب یکی از اقداماتی است که معلمان پرورشی در زنگ های پرورشی، برای دانش آموزان انجام می دهند،‌ انتخاب فیلم مناسب برای نمایش دادن به دانش آموزان،‌ یکی از مسائل مهمی است که دبیران محترم پرورشی به آن بسیار توجه می کنند.

در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی فیلم هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که شما گرامیان، این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

پاندای کونگ فو کار 2

پاندای کونگ فو کار 2

Kung Fu Panda 2

کارگردان: جنیفر یو

نویسنده: جاناتان آیبل و گلن برگر

مخاطب: کودک ونوجوان

محصول : آمریکا 2011

.

در "پاندای کونگ فو کار " اول دیدیم که پو، این خرس چاق و دوست داشتنی، سرانجام جایگاه خود را به عنوان جنگجوی اژدها تثبیت می کند. هنگامی که "پاندای کونگ فو کار 2" آغاز می شود می بینیم که پو مشغول تمرینات سخت فیزیکی، زیر نظر استاد شیفو  می باشد که آخرین تمرین او، با نام "پیدا کردان آرامش ذهن"، حسابی پو را کلافه کرده است. پو، به همراه پنج جنگجوی همراهش، یعنی ببر، میمون و افعی و لک لک ماموریت پیدا کرده اند تا حملات گروهی راهزن را که در اطراف دهکده ایجاد وحشت کرده اند را متوقف سازند. رهبر این گروه از راهزنان، طاووس بسیار بی رحم و خشنی است با نام "ارباب شن" که با اسلحه ای که در اختیار دارد نه تنها کسی حریف اش نمی شود، بلکه سعی در نابودی کل جهان نیز دارد. علاوه بر آن، ارباب شن شدیدا از پاندا ها می ترسد و نفرت دارد. سال ها قبل، پیشگوی ارباب، پیشگویی کرده بود که او، توسط یک پاندا کشته می شود. از آن زمان تا کنون، او سعی کرده تمام پاندا های جهان را از بین ببرد و نژادشان را برای همیشه منقرض کند. وقتی که او متوجه می شود که رهبر تیم پنج نفره جنگجویان، یک پاندا است، عزم خود را برای کشتن "پو" جزم می کند.

پاندای کونگ فو کار 2

بزرگترین کشف ما از پاندای کونگ فو کار 2 این است که می فهمیم چگونه غاز آشپز، اکنون پدر یک پاندا (پو) است. این شرح که توسط فلاش بک هایی به زمان گذشته روایت می شود، منجر به یک تراژدی می شود که در فیلم شاهد آن خواهیم بود. پاندای کونگ فو کار 2 این نکته را به ما یادآوری می کند و بر آن تاکید می ورزد که آنچه که به واژه خانواده و والدین معنا می بخشند، عشق و محبت است، و نه ژنتیک و هم خونی. اگر چه درس ها و ایده های ارائه شده توسط این انیمیشن، مهارت و القاء پذیری کارتون های پیکسار را ندارد، اما با این حال، این انیمیشن نیز به هدف خود رسیده و به راحتی مخاطبین جوان تر خود را تحت تاثیر قرار می دهد.  بدون اغراق احترام و ارزشی که "پو" برای آقای بلیک (به لطف فیلمنامه هوشمندانه آن) به ارمغان می آورد بسیار بیشتر از کاراکتر های او در فیلم هایش است که به هر نحوی در تلاش است تا با جک های خود، به بیمزه ترین کاراکتر فیلم تبدیل شود. نقش آقای بلک و کاراکتر پو، همراه با تعدادی از معروف ترین چهره های سینما که آنها هم صدا پیشگی فیلم را بر عهده دارند کامل تر می شود. یک نوع عشق افلاطونی و در پس پرده میان کاراکتر پو و کاراکتری که خانم آنجلینا جولی صداپیشگی آن را بر عهده داره (کاراکتر ببر) وجود دارد. ما در این قسمت نیز کمی بیشتر با کاراکتر ببر آشنا می شویم. آقای گری اولدمن نیز وظیفه خود را با هنرمندی تمام انجام داده و موفق می شود کاراکتر شن را به راحتی به موجودی بدذات و بدجنس تبدیل می کند.

پاندای کونگ فو کار 2

آن چه در پاندای کونگ فو کار 2 به نمایش گذاشته می شود این است که این چند حیوان  برای ایجاد عدل و عدالت در کل جهان تلاش می کنند و بقیه آن چنان که باید قادر به دفاع از خود نیستند و این مسئله ای است که سبقه ی سیاسی در آن موج می زند.

اما شایان ذکر است که این انیمیشن نه تنها برای کودکان و نوجوانان بلکه بزرگسالان جذاب است.

روح تعاون و همکاری، درک متقابل ،تلاش برای رسیدن به هدف و خود باوری را در نوجوانان پرورش می دهد.

دوبله این انیمیشن به شکلی است که به خوبی مخاطب را جذب می کند.

دیدن این انیمیشن به کل خانواده پیشنهاد می شود.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: شکوفه باصری

تنظیم : نسیم گنجی منش