تبیان، دستیار زندگی
موفقیت زندگی روزانه ما تماما به میزان تمرکز ما بر امور روزانه ارتباط دارد.اگر شما قادر باشید به هنگام کار فقط روی کار خود توجه و تمرکز کنید ،عملا موفقیت شما به میزان چشمگیری افزایش می یابد....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : شکوفه باصری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مطالعه موفق با تمرکز

(معرفی کتاب،زنگ های پرورشی)

مطالعه موفق با تمرکز

در بسیاری از مدارس، مسابقات کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. انتخاب کتاب مناسب و معرفی آن به دانش آموزان، از موضوعاتی است که می بایست با دقت توسط دبیر محترم پرورشی و امور تربیتی و دیگر مسئولان مدرسه بررسی شود. در این راستا مرکز یادگیری سایت تبیان،‌ به منظور پر بار کردن زنگ های پرورشی در این بخش اقدام به معرفی کتاب هایی مناسب برای دانش آموزان نموده است.

امید است که شما گرامیان، این پیشنهادات مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

مطالعه موفق با تمرکز

         نام کتاب : مطالعه موفق با تمرکز

         نویسنده: مجتبی حورایی

ناشر : دکلمه گران

نوبت چاپ: بیست و چهارم

تاریخ چاپ : زمستان 1387

معرفی:

از یکی از فیلسوفان و مرتاضان هندی پرسیدند: آیا پس از این همه دانش و فرزانگی هنوز هم به ریاضت مشغولی؟

گفت : آری

گفتند : چگونه؟

گفت: وقتی غذا می خورم "صرفا غذا می خورم" و و قتی می خوابم فقط می خوابم.

این شاید بزرگترین ثمره تمرکز است.  آیا شما  هم هنگام غذا خوردن می توانید تمام توجه تان را روی غذا خوردن و لذت و مزه غذا معطوف کنید یا اینکه معمولا از افکار مربوط به گذشته و آینده آشفته اید و چون به خود می آیید می بینید غذایتان تمام شده و جز پری معده هیچ نفهیده اید.

تمرکز واقعی یعنی این که اگر شما در طول روز به پنج فعالیت مختلف مشغولید ،درهر فعالیت صرفا به آن فکر کنید و از افکار مربوط به کارهای دیگر آسوده باشید.

موفقیت زندگی روزانه ما تماما  به میزان تمرکز ما بر امور روزانه ارتباط  دارد. اگر شما قادر باشید به هنگام کار فقط روی کار خود توجه و تمرکز کنید، عملاً موفقیت شما به میزان چشمگیری افزایش می یابد.

تمام نوابغ جهان کسانی بودند که از قدرت تمرکز فوق العاده ای برخوردار بودند. آشفتگی و شوریدگی ذهنی ،عملا شما را به هیچ عنوان موفق نمی کند. وقتی کاری می کنید به خانواده فکر می کنید. وقتی در خانواده به سر می برید از شغل خود نگرانید و وقتی ورزش می کنید در اندیشه تحصیل هستید و وقتی درس می خوانید فکرتان هزار سو می رود .این عملاً اتلاف وقت و موثر نبودن است.

موفقیت یعنی تمرکز ، تمرکز و تمرکز  مطالعه موفق با تمرکز

این کتاب برای نوجوانان و جوانان مناسب است.


مرکز یادگیری سایت تبیان - تهیه: شکوفه باصری

تنظیم : نسیم گنجی منش