تبیان، دستیار زندگی
کشور اسلامی ، مدل ها مسلمان ، این جمله ی آغازین گزارشی بود که شبکه بی بی سی از یک شو لباس زنانه در کشور پاکستان تهیه کرده بود. در گزارش بی بی سی از این مراسم مبتذل که زنان ، نیمه عریان به اسم شوی لباس به نمایش گذاشته شدند ، چنین عنوان شد: ما می خواه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

BBC و فرهنگ برهنگی در پاکستان


 "کشور اسلامی ، مدل ها مسلمان" ، این جمله ی آغازین گزارشی بود که شبکه بی بی سی از یک شو لباس زنانه در کشور پاکستان تهیه کرده بود.  در گزارش "بی بی سی" از این مراسم مبتذل که زنان ، نیمه عریان به اسم شوی لباس به نمایش گذاشته شدند ، چنین عنوان شد: "ما می خواهیم با اجرای این مراسم ثابت کنیم که پاکستان یک کشور تروریستی نیست و می شود در این کشور سرمایه گذاری کرد."

بی بی سی

یکی از ابزارهای کار آمد برای استحاله ی فرهنگی و هجوم به ارزش های اسلامی ، بهره گیری از رسانه ها می باشد که با به کارگیری ارکان جنگ نرم در این راستا فعالیت دارند . این رسانه ها که غالبا دیداری هستند با تهیه و تولید فیلم ، مستند ، گزارش و ... به ترویج فرهنگ غربی و ضد اسلامی می پردازند و عمدتا از سوی آمریکا و انگلیس اداره می شوند که از جمله سر شاخه های آنها شبکه ی "بی بی سی" قرار دارد که در اِعمال جنگ نرم پیشتاز است .

جنگ نرم که امروزه صدر نشین برنامه های کشورهای غربی به جهت سیطره ی جهانی است ، هر روز با چهره ای متفاوت و غیر قابل پیش بینی عمل می نماید . یکی از ابعاد جدید این جنگ ، بیگانه ساختن نسل جدید کشورهای مسلمان با مظاهر و جلوه‌های فرهنگ بومی و آیین و رسوم و سنن کشورشان می باشد . این فرآیند به تدریج موجب از هم گسیختگی ، پراکندگی و تبدیل فرهنگ ملی به خرده فرهنگ معارض می‌ شود . یکی از جلوه‌ های رسوخ و نفوذ این بیگانگی فرهنگی تبعیت از پوشش مُد یا به روز آمد شدن پوشیدن لباس بر اساس مدِ ترویجی از طریق رسانه‌ ها ، ماهواره‌ ، فیلم‌ ها و اینترنت و کالا های وارداتی است . مد اگر ذاتاً ضمن برخورداری از تنوع و نوآوری به پوشش و نوع لباسی که متناسب با فرهنگ یک ملت است و خلاف آیین و رسوم ملی و دینی و عرف اجتماعی نباشد نمی ‌تواند ناپسند باشد اما وقتی به گونه‌ ای ظاهر می‌ شود که مفسده برانگیز و اغوا کننده است و ذاتاً با آیین مرسوم و فرهنگ پوششی ما در تضاد است دیگر نمی ‌تواند پسندیده باشد و لاجرم با فرهنگ بومی در تعارض قرار می‌ گیرد.

گفتنی است تغییر هویت کشورهای اسلامی به نام جذب توریسم ، سرمایه گذاری خارجی و یا عناوین دیگر ، از اهداف اصلی جنگ نرم غرب علیه اسلام است

در سال‌ های اخیر فعالیت آشکار و پنهان گروه‌ های مختلف ضد فرهنگی و ضد دینی مثل شیطان‌ پست‌ ها ، رپ‌ ها و هوی متال ‌ها و... در سطح جامعه به ویژه نفوذ آنان در میان نسل جوان که از آگاهی ها و رشد فکری و فرهنگی کمتری برخوردارند موجب شده که علائم و نشانه‌ های گروهی و مسلکی آنها نیز به تدریج مثل نوع پوشش ، شلوار ، پیراهن ، آویختن گردن بند و‌ آرایش مو و ... در جامعه ظاهر شود و گروهی از جوانان آگاهانه یا نا آگاهانه از این سبک ‌ها تقلید کنند ، به گونه ‌ای که با مشاهده ی برخی از این علائم حالت آزار دهنده ‌ای در انسان ایجاد می ‌شود.

در همین راستا اخیرا شبکه ی "بی بی سی" با تهیه ی گزارش از مراسم شوی لباس در پاکستان سعی بر رواج فرهنگ برهنگی در این کشور را داشته ؛ "کشور اسلامی ، مدل ها مسلمان" ، این جمله ی آغازین گزارشی بود که شبکه بی بی سی از یک شو لباس زنانه در کشور پاکستان تهیه کرده بود.  در گزارش "بی بی سی" از این مراسم مبتذل که زنان ، نیمه عریان به اسم شوی لباس به نمایش گذاشته شدند ، چنین عنوان شد : "ما می خواهیم با اجرای این مراسم ثابت کنیم که پاکستان یک کشور تروریستی نیست و می شود در این کشور سرمایه گذاری کرد."

در همین راستا اخیرا شبکه ی "بی بی سی" با تهیه ی گزارش از مراسم شوی لباس در پاکستان سعی بر رواج فرهنگ برهنگی در این کشور را داشته ؛ "کشور اسلامی ، مدل ها مسلمان" ، این جمله ی آغازین گزارشی بود که شبکه بی بی سی از یک شو لباس زنانه در کشور پاکستان تهیه کرده بود

یکی از برگزار کنندگان این مراسم هم در گفتگو با "بی بی سی" گفت : "برگزار کنندگان این شوی لباس امیدوارند که چنین مراسمی باعث افزایش سرمایه گذاری در پاکستان شود و دنیا بفهمد که در پاکستان همه افراطی نیستند." گفتنی است تغییر هویت کشورهای اسلامی به نام جذب توریسم ، سرمایه گذاری خارجی و یا عناوین دیگر ، از اهداف اصلی جنگ نرم غرب علیه اسلام است و البته از چنین گزارش هایی منظور این رسانه ها از القابی مثل "افراطی" به خوبی معلوم می شود و تنها راه مقابله با چنین برنامه هایی آگاهی بخشی گسترده و مستدل به افراد جامعه می باشد تا نه تنها آنها بلکه جهانیان متوجه ی نقشه های شوم برخی سران سلطه گر غربی شده و در راستای خنثی سازی آن کوشا باشند.

البته باید یادآور شد این تنها اقدام توسط این شبکه تلویزیونی برای اشاعه فرهنگ برهنگی نیست بلکه این شبکه از ریز ترین موارد در برنامه های خود به شکل غیر مستقیم و ناخودآگاه تا برنامه های خاص و هدفمند در این نوع فرهنگ سازی منفی نقش ایفا می کند.

فرآوری:آزاده مرنی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: مشرق / جوان آنلاین