تبیان، دستیار زندگی
لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی دارای قابلیت‌های فراوانی هستند، ولی متاسفانه در مقایسه با تبلت‌ها كه فناوری‌های جدیدتری هستند، مدل‌های بسیار قدیمی و پیش پا افتاده‌ای محسوب می‌شوند. علاوه بر اینها تبلت‌ها مزیت‌های زیادی در مقایسه با آنها دارند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لوازم یدكی تبلتی


لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی دارای قابلیت‌های فراوانی هستند، ولی متاسفانه در مقایسه با تبلت‌ها كه فناوری‌های جدیدتری هستند، مدل‌های بسیار قدیمی و پیش پا افتاده‌ای محسوب می‌شوند. علاوه بر اینها تبلت‌ها مزیت‌های زیادی در مقایسه با آنها دارند؛ مانند عمر باتری بیشتر، زیبایی ظاهری بالاتر و در كل بسیار جذاب‌تر از لپ‌تاپ‌ها به حساب می‌آیند. عمر حقیقی لپ‌تاپ‌ها چیزی حدود 20 سال است، در حالی كه تبلت‌ها از سال 2010 با نمایش iPad كمپانی اپل وارد بازار شدند و از آن سال تا به حال كمپانی‌های متفاوت هر كدام تبلت خاص خود را تولید كرده‌اند.

لوازم یدكی تبلتی

از دیگر كارهایی كه با این ابزارهای كوچك می‌توان انجام داد خواندن كتاب و مطالب مختلف در صفحه نمایش كوچك‌شان است، ولی متاسفانه از نظر ظرفیت‌های سخت‌افزاری این ابزارها بسیار ضعیف هستند و نمی‌توان كارهای بسیار حجیم را كه نیاز به حافظه‌های بسیار زیاد دارند با آنها انجام داد. علاوه بر این تایپ كردن با این gadget‌ها به دلیل نداشتن keyboard معمولی، كار بسیار سختی است.

براساس آنچه گفته شد شما می‌توانید با انتخاب accessory مناسب، تبلت‌تان را به یك رایانه كوچك با قابلیت‌های بالا در مقایسه با لپ‌تاپ‌ها تبدیل كنید. در ادامه مطلب Accessory‌هایی كه برای gadget شما می‌توانند مناسب باشند و امكانات فوق‌العاده‌ای برای آن ایجاد كنند، آورده شده است.

كیس‌ها

لوازم یدكی تبلتی

اگر شما یك تبلت فوق‌العاده برای خودتان خریده باشید، جا به جا كردن این وسیله بدون این كه آن را داخل case مناسب آن قرار دهید، كار درستی به نظر نمی‌رسد. در حقیقت با این كار امكان خراشیده شدن و شكستن این وسیله زیاد است. در حال حاضر انواع كیس‌ها در بازار وجود دارند؛ برای مثال كیس‌های چرمی، كیس‌های پلاستیك و دیگر مدل‌ها. شما تنها بر اساس نوع كاربرد و علاقه‌تان می‌توانید آن را انتخاب و خریداری كنید. حتی برخی از این كیس‌ها دارای طرح‌های متفاوتی مانند گل و در رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند.

باتری

لوازم یدكی تبلتی

بدترین وضعیت هنگامی است كه باتری تبلت‌تان تمام شود. برخی تبلت‌ها مانند مدل‌های مختلف توشیبا باتری اضافی به همراه پك خود دارند، ولی اگر خود‌gadget تان باتری اضافی ندارد، می‌توانید یكی از باتری‌های موجود در بازار را كه هم برند تبلت‌تان است، خریداری كنید.

صفحه كلید اضافه

یكی از نكات منفی تبلت‌ها این است كه شما نمی‌توانید براحتی در آنها تایپ كنید. برای این كه این مشكل از بین برود، شما می‌توانید از كیبورد‌های موجود در بازار، مدل دلخواه‌تان را خریداری و به gadget تان متصل كنید.

البته برخی از تبلت‌ها دارای keyboard‌های لمسی هستند، ولی متاسفانه این screen keyboard‌ها كارایی كیبورد‌های معمولی را به شما نمی‌دهند. چرا كه كار تایپ توسط آنها بسیار وقت‌گیرتر از زمانی است كه به وسیله كیبورد‌های معمولی تایپ می‌كنید. كیبورد‌های جانبی خیلی از تبلت‌ها توسط اتصالات USB و برخی دیگر توسط Bluetooth به وسیله‌تان متصل می‌شوند.

دیسك سخت

لوازم یدكی تبلتی

مشكل دیگر تبلت‌ها كمبود فضایی برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. خیلی از تبلت‌ها از فلش به جای درایوهای سخت‌افزاری استفاده می‌كنند. البته Tablet‌ها برای آن دسته از افرادی مناسب هستند كه نمی‌خواهند حجم زیادی از اطلاعات را در دسترس داشته باشند. پس اگر شما حجم بالایی از اطلاعات را ذخیره می‌كنید، ولی دوست دارید تبلت داشته باشید، می‌توانید از Hard Drive جانبی با حجم بالا استفاده كنید.

جاتبلتی

در حال حاضر بیشتر تبلت‌ها دارای صفحه نمایش با كیفیت زیاد هستند، بنابراین شما براحتی می‌توانید در آنها فیلم‌های دلخواهتان را مشاهده كنید، ولی مشكل اینجاست كه چون Tablet وسیله خوابیده‌ای است، شما نمی‌توانید به آسانی در آن فیلم نگاه كنید. برای همین هم بهترین راه‌حل برای این مشكل خرید Stand ‌های مناسب است. این وسیله‌ها در شكل‌ها و مدل‌های متنوعی در بازار موجود هستند. بعضی از آنها شكل ساده یك سه پایه را دارند، ولی مدل‌های دیگری موجود است كه براساس قد افراد مختلف تنظیم می‌شوند و با كمك آنها دیگر نیازی به داشتن تلویزیون یا مانیتور برای فیلم دیدن ندارید.

بلندگو

برخی از تبلت‌ها امكان دانلود آهنگ و ذخیره آن را به كاربرانشان می‌دهند. پس اگر شما از آن دسته از افراد هستید كه علاقه دارند با صدای بلند و باكیفیت به موزیك گوش دهند، می‌توانید یك Speaker مناسب از بازار خریداری كنید.

این اسپیكر‌ها به 2 روش به تبلت‌ها متصل می‌شوند؛ اولین روش اتصال از طریق outlet‌های موجود در كنار تبلت و دیگری اتصال از طریق بلوتوث است. پس شما می‌توانید بر اساس علاقه و كاربرد مورد نظرتان یكی از این اسپیكر‌ها را انتخاب كنید.

پایه دیواری

چنانچه گفته شد Tablet‌ها به دلیل داشتن كیفیت صفحه نمایش بالا، این امكان را به شما می‌دهند كه براحتی با آن فیلم مشاهده كنید.  Wall Mount‌ها این امكان را به شما می‌دهند كه تبلت‌تان را  به یك سینمای خانگی تبدیل كنید. البته در دیگر موارد مانند نمایش presentation در محل كار هم می‌توان با كمك ابزار جانبی Wall Mount كار مورد نظرتان را به آسانی انجام دهید.

كارتخوان تبلتی

لوازم یدكی تبلتی

اگر شما به كاری خاص مشغولید كه در آن مشتری‌ها در مواقعی نیاز به دستگاه‌های كارتخوان دارند تا خریدشان را انجام دهند، تبلت‌ها می‌توانند كمك بزرگی برای شما به حساب آیند. در حال حاضر در بیشتر موارد كار انتقال پول توسط رایانه‌های شخصی در این فروشگاه‌ها انجام می‌پذیرد، ولی تبلت‌ها هم جایگزین‌های مناسبی برای انجام این كارها هستند.

نام این كار پایانه فروش تبلتی است. در حقیقت در بعضی كشورها كیوسك‌هایی با همین نام طراحی شده است كه در آنها مشتری به آسانی كار خرید و فروش خود را با استفاده از این Gadget‌ها می‌تواند انجام دهد. تبلت‌ها از طریق خروجی USB در این كیوسك‌ها به شبكه‌ای اینترنتی برای جا به جایی پول متصل می‌شوند.

خیلی از این كیوسك‌ها نرم‌افزارهایی اضافی برای بررسی موجودی كالا در انبار شركت مورد نظر یا نرم‌افزاری جهت نظارت بر نحوه انتقال پول مورد نظر دارند. همان‌طور كه می‌دانید این فناوری جدید كه به صورت موبایل كار می‌كند، كار خرید و فروش را بسیار آسان‌تر كرده است.

محافظ صفحه

موبایل‌های لمسی دارای محافظ برای صفحه نمایش‌شان هستند. برای Tabletها هم می‌توان به منظور جلوگیری از ایجاد خش روی صفحه نمایش‌شان از این محافظ‌ها كمك گرفت.

قلم

لوازم یدكی تبلتی

خیلی از رایانه‌های قدیمی كه مشابه تبلت بودند، مانند اپل نیوتن و Palm PDA با كمك قلم نوری كار می‌كردند. این قلم‌ها به كاربر این امكان را می‌دهند كه بتواند با كمك دستخط خود در تبلت بنویسد. برای انجام برخی از برنامه موجود در تبلت‌ها به این قلم‌ها نیاز است تا كارها به شكل دلخواه انجام گیرد، البته خرید این قلم‌ها اصلا ضروری و واجب نیست، تنها در صورت تمایل و كارایی بالای آنها، از این ابزارها خریداری كنید.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: jamejamonline