تبیان، دستیار زندگی
جمعی از هنرمندان حوزه هنری در دفاع از ملت فلسطین و مقاومت حزب‌الله لبنان و توقف جنایات صهیونسیم و حامیان جهانی او بیانیه‌ای صادر كردند. در این بیانیه آمده است: امروز جهان شاهد جنایات وحشیانه‌ای است كه وجدان هنرمندان و انسان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه هنرمندان حوزه هنری در حمایت از ملت فلسطین و لبنان

جمعی از هنرمندان حوزه هنری در دفاع از ملت فلسطین و مقاومت حزب‌الله لبنان و توقف جنایات صهیونسیم و حامیان جهانی او بیانیه‌ای صادر كردند.

در این بیانیه آمده است: امروز جهان شاهد جنایات وحشیانه‌ای است كه وجدان هنرمندان و انسان‌های شرافتمند، آزاده و حق‌طلب جهان را در مقابل معنای آزادی، حق‌طلبی و شرف انسانی سرافكنده می‌سازد.

امروز سرزمین اشغال شده فلسطین و لبنان مقاوم در رویارویی با هجوم سنگدلانه جنایتكاران اسرائیلی فریاد می‌كشد. امروز وحشی‌گری‌ بی‌شرمانه صهیونیست‌ها در حق زنان و كودكان و مردم بی‌دفاع به جرم مقاومت در مقابل نسل‌كشی و اشغال سرزمینشان با سكوت مجامع بین‌المللی وقیحانه تایید می‌شود.

مقاومت امروز مردم مسلمان فلسطین و حزب‌الله لبنان آیینه‌ای است در مقابل وجدان بشریت و مفاهیم و تعهدات عمیق انسانی، اخلاقی، دینی و هنری.

در ادامه این بیانیه آمده است:امروز هنرمندان و انسانهای آزاده جهان در معرض آزمایشی بزرگ قرار گرفته‌اند تا با اعتراض خود به سكوت مجامع بین‌المللی در مقابل حملات وحشیانه تجاوزگران صهیونیست‌، یك بار دیگر نشان دهند كه هنوز هم هنر و آزادگی در جهان معنای بزرگ و عمیقی دارد، و هنوز هم مردان و زنان آزاده جهان با ظلم و اشغال و از میان بردن حرمت انسانها مخالفند. از مظلوم دفاع می‌كنند و با ظالم سر ستیز دارند.

امروز مردم لبنان و فلسطین در مقابل زورگویان غاصب صهیونیست و حامیان آنها ایستاده‌اند تا از دین و شرف و كرامت انسانی و سرزمین خود دفاع كنند، با شهادت به مرگ لبخند بزنند و با شهامت و ایمان خود زورگویان جهان را به زانو درآورند.

امروز در سرزمین لبنان و فلسطین، جهان اسلام در مقابل كفر جهانی و صهیونیسم غاصب ایستاده است و با هنر شهادت و مقاومت، شرف و ایمان را پاسداری می‌كنند.

امروز حزب‌الله نماد مقاومت، شرافت و آزادگی جهان اسلام در مقابل تجاوز صهیونیسم و حامیان جهانی آن قد برافراشته است.

امروز هنرمندان حوزه هنری به همراه همه هنرمندان ایران با اعتقاد به این كه هنرمندان مسلمان و آزاده جهان همواره از مظلوم دفاع و بر ظالم می‌تازد، از تمامی هنرمندان جهان اسلام و هنرمندان آزاده جهان دعوت می‌كنند تا در كنار ملت مظلوم فلسطین و مقاومت حزب‌الله و مردم لبنان بایستند و با هنر خود خواستار توقف جنایات بی‌شرمانه صهیونیسم شوند و سكوت مجامع بین‌المللی را مورد اعتراض قرار دهند.

در پایتن این بیانیه تصریح شده است: در همین ارتباط همایش كارگاهی هنر مقاومت با حضور هنرمندان عرصه تجسمی در روز سه‌شنبه مورخ 17 مرداد مصادف با میلاد با سعادت مولای متقیان و حق‌جویان برگزار خواهد شد.

سیدحمید شریفی آل‌هاشم/ حسن یاقوتی/ مرتضی اسدی/ كاظم چلیپا/ عبدالمجید حسینی‌راد/ محمدحسین نیرومند/ فرهاد صادقی/ طاهر شیخ‌الحكمایی / سیدعلی میرفتاح/ سیدمسعود شجاعی طباطبایی/ ناصر سیفی/ علی شیخی/ مرتضی حسینی‌پورشاندیز/ غلامعلی طاهری/ احمد قلی‌زاده/ محمد خزایی/ مصطفی ندرلو/ عبدالحمید قدیران/ علی وزیریان.