تبیان، دستیار زندگی
نام شما كه بر لب می‌آید جهان جوان می‌شود و ساعت‌ها خود را به خواب می‌زنند تا این لحظه این حس جاودانه شود. نام مباركتان كه می‌آید بهار می‌شود و یاس‌ها از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كلید در‌ رهایی

كلید در‌ رهایی

نام شما كه بر لب می‌آید جهان جوان می‌شود و ساعت‌ها خود را به خواب می‌زنند تا این لحظه این حس جاودانه شود. نام مباركتان كه می‌آید بهار می‌شود و یاس‌ها از .

پشت لحظه‌های همیشه ساكن روی اكنون خم می‌شوند تا بوی عشق بگیرد لحظه‌ای از لحظه‌های گذرا.

نام مبارك شما كلید در‌هایی است كه به سمت رهایی باز می‌شوند و چه لذّتی دارد كشف رهایی،كشف رها شدن با ذكر نامی كه بار‌ها بر لب‌های پدرتان نشسته است.چه لذّتی دارد رهایی را تجربه كردن با ذكر نامی كه بار‌ها بر لبان علی(ع) نشسته است و چه لذّتی دارد پناه بردن به نامی كه بار‌ها و بار‌ها حسن(ع) و حسین(ع) صدایش زده‌اند، در تنهایی، در اندوه یا در شادی و ...

چه عطری می‌گیرد لحظه‌هایی كه با نام و یاد شما سپری می‌شود تا روز روشنایی‌اش را باز یابد و شب وسعتش را به رخ بكشد. چه لذّتی دارد گره زدن لحظه‌ها به نامی كه هم تسلّی‌ بخش محمّد مصطفی (ص) بود و هم سنگ صبور علی(ع).

چه لذّتی دارد گره زدن لحظه‌ها به نامی كه زیبایی آفرینش است و یار خلوت و غربت حسن(ع) و حسین (ع). چه رازی دارد تكرار نام مبارك شما كه زینب را پرورش داده‌اید تا پشت و پناه حسین‌تان(ع) باشد و هم راز سجادی(ع) كه صحیفه‌اش بحری است موّاج كه سطر به سطرش تطهیر كننده تمام این لحظه‌هایی است كه در انتظار ظهور حضرت قائم(عج) می‌گذرند.

چه عظمتی دارد این نام كه آبروی جهان است. چه عظمتی دارد وجود پر بركت‌تان كه ام ‌ابیهای حضرت رسول(ص) بوده است تا فخر دختران باشد و همسر علی بوده است تا مایه مباهات همسران گردد و مادر حسن و حسین و زینب بوده است تا مادر بودن معنایی جاودانه بیابد در متن روز‌هایی كه بی‌حاصل ورق می‌خورند تا برسند به روز میلاد یكی از شما و مبارك شوند.

دنیا همیشه به اندازه این روز‌ها با اهل زمین مهربان نبوده و نیست. روزی كه مزیّن به نام شماست تا ما فراموش كنیم همه چیز را و دل بسپاریم به وجود مقدّسی كه میلادش روز مادر است و زندگی‌اش ترجمه رحمت. وجودی كه روشنایی آب است و تطهیركننده قلب‌ها. بی‌خود نیست كه این روز‌ها همه به یاد مادر می‌افتند. مادرانی كه ذكر روز‌ها و شب‌هایشان یا زهرا(س) است.

یا زهرا (س)

بخش کودک و نوجوان تبیان


منبع:جام جم آنلاین

مطالب مرتبط:

خانه ی دوست

چند نکته در باره باران

سیاهی‌ها را با سپیدی‌ها بشوییم!

دعایی برای پاییز

آیا زمان آن فرا نرسیده است

چند قدم اون ور ابرا

بزرگ ترین و برترین صبر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.