تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل پذیرش و سنجش جامعةالمصطفی العالمیه از نام‌نویسی طلاب ایرانی و غیرایرانی برای تحصیل در دوره دکترای این مرکز علمی حوزوی خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نام نویسی جامعه‌المصطفی برای دوره دکترا

 

جامعه المصطفی


مدیرکل پذیرش و سنجش جامعةالمصطفی العالمیه از نام‌نویسی طلاب ایرانی و غیرایرانی برای تحصیل در دوره دکترای این مرکز علمی حوزوی خبر داد

.


ابراهیم ملکی، مدیرکل پذیرش و سنجش جامعةالمصطفی العالمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت:

جامعةالمصطفی العالمیه از بین فارغ‌التحصیلان خواهر و برادر ایرانی «مرحله چهارم» و غیرایرانی «مرحله هشتم» دارای مدرک سطح 3 یا کارشناسی ارشد برای تحصیل در دوره دکترا سال تحصیلی 92-91 در شهرهای قم و مشهد از طریق آزمون ورودی دانش‌‌پژوه می‌پذیرد.

وی یکی از رسالت‌های مهم جامعةالمصطفی را ایجاد بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای علمی داوطلبان تحصیل در علوم اسلامی از سراسر دنیا برشمرد و افزود:

تدین به دین مبین اسلام، برخورداری از صلاحیت‌های اخلاقی و اعتقادی، سلامت کامل روحی و جسمی، موفقیت در آزمون کتبی، مصاحبه و ارزیابی عملی از جمله شرایط عمومی این آزمون است.
 
مدیرکل پذیرش و سنجش جامعةالمصطفی با بیان این‌که آزمون پذیرش دکتری المصطفی ویژه طلاب علوم دینی در 24 رشته و گرایش برگزار می‌شود، ادامه داد: زمان نام‌نویسی در آزمون دکتری

جامعةالمصطفی العالمیه از 3 آذرماه آغاز شده و تا بیستم آذر ادامه دارد و نتایج نام‌نویسی در این آزمون نیز 15 دی‌ماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل سنجش و پذیرش المصطفی‌ و یا ارسال پیامک اعلام می‌شود.

وی در ادامه از رشته‌های قرآن و علوم با گرایش سیاست و تربیت، فقه و معارف با گرایش‌های تفسیر علوم قرآن، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، فلسفه اسلامی و اصول فقه اسلامی، فقه قضایی، فقه خانواده، فقه سیاسی، فقه اقتصادی، فقه عبادی، علوم حدیث تطبیقی، تاریخ اهل بیت‌(ع)، فلسفه و کلام اسلامی به عنوان رشته‌های ویژه طلاب ایرانی نام برد.

ملکی افزود: طلاب غیرایرانی می‌توانند در یکی از رشته‌های قرآن و علوم با گرایش سیاست و تربیت، فقه و معارف با گرایش‌های تفسیر علوم قرآن، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، فلسفه اسلامی و اصول فقه اسلامی، علوم حدیث تطبیقی، تاریخ اهل بیت‌(ع)، تاریخ تشیع، فقه سیاسی، فقه عبادی، فقه اقتصادی، فقه مقارن، فقه قضایی، فقه خانواده، اصول فقه اسلامی، فقه اسلامی، فقه تربیتی، قرآن و مستشرقان و رجال و درایه شرکت کنند.

وی یادآور شد: خواهران ایرانی و غیرایرانی تنها می‌توانند در یکی از رشته‌های تفسیر تطبیقی و کلام اسلامی در آزمون دکتری سال تحصیلی 92-91 نام‌نویسی کنند و طلاب ایرانی و غیرایرانی نمایندگی مشهد مقدس المصطفی نیز در آزمون یکی از رشته‌های تفسیر تطبیقی، کلام اسلامی، فقه قضایی و علوم حدیث تطبیقی شرکت خواهند کرد.

مدیرکل پذیرش و سنجش جامعةالمصطفی همچنین داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا سطح سه حوزه را برای نام‌نویسی در دوره دکتری المصطفی ضروری دانست و تصریح کرد: در صورت ارایه مدرک کارشناسی ارشد دانشگاهی ارایه گواهی اتمام پایه دهم حوزه برای طلاب ایرانی و ارایه گواهی فراغت از تحصیل از مدرسه مربوطه برای طلاب غیرایرانی الزامی است.

وی با بیان این‌که داوطلبان برای دریافت کارت شرکت در آزمون می‌توانند از 15 تا 25 فروردین‌ماه 91 به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل سنجش و پذیرش المصطفی‌ به نشانی اینترنتی http://svp.miu.ac.ir مراجعه کنند، گفت:

آزمون مقطع دکتری المصطفی طی دو روز و در دروس تخصصی 31 فروردین‌ماه 91 و دروس پایه یکم اردیبهشت‌ماه 91 برگزار و نتایج نهایی آن نیز 25 تیرماه 91 اعلام می‌شود.

گفتنی است، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط عمومی، اختصاصی و اولویت‌های پذیرش آزمون مقطع دکتری طلاب ایرانی و غیرایرانی جامعةالمصطفی العالمیه می‌توانند به نشانی اینترنتی http://edu.miu.ac.ir و برای نام‌نویسی در این آزمون نیز به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل سنجش و پذیرش المصطفی مراجعه کنند .


تهیه و تنظیم گروه حوزه علمیه