تبیان، دستیار زندگی
پیکر حسین رنگوند، بازیگر قدیمی تئاتر تخت حوضی ایران، صبح امروز از مقابل تئاتر پارس تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد. از آخرین بازی حسین رنگوند در تئاتر پارس لاله زار که امروز نام پاساژ پارس را بر سردر خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگر قدیمی تئاتر ایران در قطعه هنرمندان آرام گرفت

پیکر حسین رنگوند، بازیگر قدیمی تئاتر تخت حوضی ایران، صبح امروز از مقابل تئاتر پارس تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

از آخرین بازی حسین رنگوند در تئاتر پارس لاله زار که امروز نام پاساژ پارس را بر سردر خود دارد، تنها یک سال می گذرد. او حدود 60 سال داشت، اما هنوز عشق صحنه را در رگ های خود احساس می کرد.

هر چند رنگوند یکی از مهره های اصلی گروه سعدی افشار بود و سال گذشته نیز با نمایش "احمد در بارگاه احمد" در تئاتر فراموش شده پارس قدم گذاشت و با همین گروه راهی فرانسه شد تا نمایش سنتی ایران را به پاریسی ها نشان دهد. اما دو روز پیش در تنهایی و غربت دیده از جهان فروبست.

رنگوند به یاد لاله زار گذشته که با صدای کف زدن تماشاگران نفس می کشید، به بازی خود جان می داد. به یاد بازار گرم تئاترهای لاله زاری، هر چند نور پروژکتورهای شکسته و غبارگرفته این سالن برای نشان دادن بازیگری که آخرین نفس های خود را روی صحنه می کشد، کافی نیست.

حسین رنگوند در بستر بیماری در بیمارستانی که ما حتی نامش را هم نمی دانیم، جان سپرد. اما همه ما می دانیم هنرمندان قدیمی تئاتر لاله زار که در بستر مرگ افتاده یا شب ها زیر پل می خوابند و با فقر دست و پنجه نرم می کنند، کم نیستند.

رنگوند صبح پنجشنبه پنجم مرداد برای همیشه با تئاتر پارس زادگاه هنری خود وداع گفت و پیکرش بر دستان بی رمق دوستان و همکارانش روی صحنه تئاتر پارس چرخید و رفت تا در آرامگاه ابدی قطعه هنرمندان بهشت زهرا برای همیشه بیارامد.

نگاههای ناآشنایی که از مقابل الکتریکی های خیابان لاله زار پیکر نحیف او را بدرقه کردند، حتی نامش را به خاطر نمی آوردند و نمی دانستند نسبت او با این سالن متروک خیابان لاله زار قدیم چیست. سالن تئاتر پارس فرسوده شده، جان ندارد، سرد است، گرم است، اما هنوز عاشقان و دوستدارانی اندک دارد که به یاد خاطرات قدیمی به سویش پر بکشند.