تبیان، دستیار زندگی
ما اصرار داشتیم پخش "روشنایی‌های شهر" به بعد از جام جهانی فوتبال موکول شود که نشد. به این ترتیب قسمت هفتم مجموعه همزمان با فینال جام پخش شد و بینندگان وقتی قسمت‌های قبلی را ندیده باشند، برای ادامه داستان دچار سردرگمی می‌شوند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"روشنایی‌های شهر" قربانی جام جهانی فوتبال شد

ما اصرار داشتیم پخش "روشنایی‌های شهر" به بعد از جام جهانی فوتبال موکول شود که نشد. به این ترتیب قسمت هفتم مجموعه همزمان با فینال جام پخش شد و بینندگان وقتی قسمت‌های قبلی را ندیده باشند، برای ادامه داستان دچار سردرگمی می‌شوند.

مسعود کرامتی، کارگردان مجموعه تلویزیونی "روشنایی های شهر"، در گفتگو با خبرگزاری "مهر" درباره موضوع این مجموعه گفت: "یکی از ابعاد فیلمنامه "روشنایی های شهر" پرداختن به نگاه جوانانی بود که وارد اجتماع و عرصه اقتصاد می شوند. جوانان امروزی نگاه های متفاوتی به این مقوله دارند و صبح که از خانه با کیف خالی خارج می شوند، انتظار دارند شب با کیف پرپول برگردند."

وی در ادامه درباره فاصله زیادی که بین پایان تصویربرداری و پخش مجموعه به وجود آمد، افزود: "تصویربرداری "روشنایی های شهر" سال 83 شروع و اوایل خرداد 84 تمام شد، اما مجموعه دچار مشکلات مالی اسف باری بود و حتی این مساله باعث شد وقفه ای طولانی برای رساندن مجموعه به پخش شبکه دو بیفتد. تدوین سریال هم از اواخر سال 84 آغاز شد. علاوه بر آن زمان مناسبی برای پخش این مجموعه در نظر گرفته نشد."

کرامتی ادامه داد: "من اصرار داشتم مجموعه "روشنایی های شهر" بعد از جام جهانی پخش شود، چرا که کار می سوخت، ولی مورد قبول واقع نشد. از سوی دیگر قسمت هفتم این مجموعه با فینال جام جهانی یکی شد، مسلماً بینندگان وقتی قسمت های قبلی را تماشا نکنند دچار سردرگمی می شوند. بینندگان باید به دقت و با تمرکز به دیدن مجموعه بنشینند، چرا که تعداد شخصیت ها و قصه های مجموعه زیاد است و بنابراین باید تمام قسمت ها دیده شود."

وی درباره اینکه مشکلات مالی تا چه حد به پروژه "روشنایی های شهر" ضربه زده، خاطرنشان کرد: "وقتی کاری دچار مشکلات مالی می شود، طبیعی است که ضربه می خورد و این مساله روی کار تاثیر می گذارد. وقتی پول نباشد زمان کافی برای ضبط کار نیست یا لوکیشن مناسبی در نظر گرفته نمی شود و کار به صورت فشرده ضبط می شود. ما در این مجموعه 30 لوکیشن و 26 بازیگر اصلی داشتیم. البته من تلاش کردم کار را به ایده آل هایم نزدیک کنم و کار قابل قبولی ارائه دهم، اما برای ضبط سکانسی که می توانستم سه روز وقت بگذارم به ناچار باید زمان کمتری می گذاشتم."

کارگردان مجموعه "روشنایی های شهر" درباره انتخاب بازیگران این مجموعه از میان چهره های ناآشنا گفت: "من معمولاً در کارهایم تلفیقی از بازیگران شناخته شده و ناشناخته را قرار می دهم. در این مجموعه وقتی بابک حمیدیان را انتخاب کردم، هنوز فیلم "قدمگاه" اکران نشده بود و کمتر کسی او را می شناخت. من او را به خاطر سابقه ای که در تئاتر داشت، می شناختم، مابقی بازیگران جوان مجموعه هم غیر از اشکان خطیبی که از دوستان من است، تئاتری یا دانشجوی تئاتر بودند و از بین آنها چند نفر را تست زدم و انتخاب کردم."

مجموعه "روشنایی های شهر" در حال پخش از شبکه دوم سیماست.

لینک :

سینما