تبیان، دستیار زندگی
آیا دوره بهترین بارسلونای تاریخ دارد سر می آید؟ تیم گواردیولا این فصل دیگر آن اقتدار فصول گذشته را ندارد. آنها سرانجام نخستین شكست خود را در این فصل تجربه كردند. چیزی که منجر به آن شد که فاصله شان با رئال مادرید به 6 امتیاز برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهای خزان بارسلونا


عصرایران ورزشی، اردلان مجد- آیا دوره بهترین بارسلونای تاریخ دارد سر می آید؟  تیم گواردیولا این فصل دیگر آن اقتدار فصول گذشته را ندارد. آنها سرانجام نخستین شكست خود را در این فصل تجربه كردند. چیزی که منجر به آن شد که فاصله شان با رئال مادرید به 6 امتیاز برسد.


بارسلونا

بارسلونا در تمامی بازی های قبلی خود موفق به گلزنی شده بود و در این فصل تنها در یك مسابقه نتوانسته بود دروازه حریفان را باز كند، که این بازی هم ختافه بود.

بازی ای که شاید نکات مختلفی داشته باشد. همه دارند از این سخن می گویند که اگر لیونل مسی آماده نباشد، بارسلونا به تیمی معمولی تبدیل می شود. آنقدر معمولی که به تیمی مثل ختافه ببازد و به راحتی با رئال مادرید در صدر جدول فاصله داشته باشد.

انگیزه بازیکنان بارسلونا به نظر می رسد که روز به روز دارد کم می شود. به هر حال آنها در این چند سال اخیر همه چیز را برده اند و همین امر عطش آنها را برای پیروزی کاهش داده است.

از سویی دیگر رئال مادرید رقیب سرسختی شده است. این تیم با آمدن مورینیو که با شعار پایان دادن به سلطه بارسلونا پا به برنابئو گذشته است، با قدرت می تازد و تمام رکوردها را یکی پس از دیگری می شکند.

شاید بزرگترین بدشانسی پپ و تیمش آمادگی ترسناک کهکشانی های مادریدی باشد. بارسلونا در زمان بدی دچار فراز و نشیب شده است. در یک هفته مانده به ال کلاسیکو. البته این را هم نباید فراموش کرد که بازی ال کلاسیکو یک بازی 6 امتیازی است و بارسلونا با پیروزی در آن می تواند با یک تیر دو نشان بزند. یکی شکست رئال مادرید و بازگشت روحیه به تیمش و دیگری کم کردن فاصله اش با صدر جدول.

بارسلونا این فصل در لالیگا و دیدارهای خارج از خانه نیز عملكرد ضعیفی داشته و از 18 امتیاز ممکن تنها 9 امتیاز کسب کرده است. آنها تنها در دو دیدار خارج از خانه در این فصل به پیروزی رسیده‌اند و در سایر دیدارها امتیازاتی را از دست داده‌اند. این یک روند ناامیدکننده و نگران کننده است.

بارسلونا این فصل در لالیگا و دیدارهای خارج از خانه نیز عملكرد ضعیفی داشته و از 18 امتیاز ممکن تنها 9 امتیاز کسب کرده است. آنها تنها در دو دیدار خارج از خانه در این فصل به پیروزی رسیده‌اند و در سایر دیدارها امتیازاتی را از دست داده‌اند. این یک روند ناامیدکننده و نگران کننده است. با این روند بازی در مقابل رئال سخت ترهم می شود. پپ اگر بتواند در همین فاصله کم دوباره تیمش را بازسازی کند، شاید دوباره اوج بگیرد. اما فرصت کوتاه است. شاید واقعاً دارد دوره بهترین بارسلونای تاریخ سر می آید.

بخش ورزشی تبیان


منبع :عصر ایران