تبیان، دستیار زندگی
جاسم کرار به علی فتح‌الله‌زاده پیغام داده قراردادش را فسخ کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خودزنی به سبک استقلال


این روزها آبی ها شرایط مناسبی ندارند و بازیکنان و مربیان این تیم مصاحبه های فراوانی را علیه یکدیگر انجام می دهند و بازیکنان این تیم نیز حاضر نیستند تا از مواضع خود عقب نشینی کنند و قطعا این عمل باعث خواهد شد تا آبی پوشان به نوعی به خودزنی بپردازند.

مجتبی جباری و کرار

پس از اتفاقاتی که رخ داد همه منتظر عکس العمل فتح الله زاده بودند که مدیرعامل باشگاه استقلال در واكنش به موضع‌گیری مجتبی جباری گفت: من آدمی نیستم تحت تاثیر گل‌های جباری قرار بگیریم؛ او به كمیته انضباطی می‌آید، قطعا شدیدتر از قبل جریمه می‌شود و اگر نخواست برای ما بازی كند، اول جرایم و ضررهای باشگاه‌ را پرداخت كند، بعد هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد.

وی افزود: هر بازیكن باید حیطه مسئولیت خود را بداند و خارج از آن كاری نكند. اگر این قاعده را رعایت نكند، كار او معنای دیگری خواهد داشت. در حال حاضر یكی از بهترین تمرین دهنده‌های فوتبال اروپا در استقلال كار می‌كند. او 10 سال كنار اوتمار هیتسفیلد كار كرده و سال‌ها در بایرن‌ مونیخ و دورتموند فعالیت داشته است. با رزومه‌ای كه او دارد نمی‌توانیم بگویم تمرین دهنده خوبی نیست. بنابراین معلوم می‌شود انتقادهای جباری فقط بهانه است.

اما در مورد جاسم کرار بدانید که فعلا مریض است و حال مناسبی ندارد. او شدیدا سرما خورده و با اتفاقاتی که افتاده فعلا قصد بازگشت به استقلال را ندارد. کرار که دیروز از حرف‌های مجتبی جباری با خبر شد و فهمید که او را به باشگاه واگذار کرده، به مسئولان باشگاه استقلال پیغام داد با این شرایط اصلا دیگر در این تیم نمی‌تواند بازی کند و بهتر است قراردادش را فسخ کند.

او در گفت‌وگوی کوتاهی که داشت گفت: «امروز یا فردا می‌روم پیش فتح‌الله‌زاده و در مورد این مسائل با او صحبت می‌کنم. من این‌طوری دیگر نمی‌توانم در استقلال بازی کنم.»

کرار تا الان همه پولش را از استقلال گرفته و جالب است که می‌خوهد در جلسه‌اش با فتح‌الله‌زاده بگوید که قراردادش را فسخ کنند تا بتواند پول کاملش را از استقلال بگیرد!

امروز یا فردا می‌روم پیش فتح‌الله‌زاده و در مورد این مسائل با او صحبت می‌کنم. من این‌طوری دیگر نمی‌توانم در استقلال بازی کنم.»

جباری در حین بازی اخیر استقلال، با کرار حرفش شد. کرار باید به حرف جباری گوش می کرد چرا که مجتبی جباری سابقه اش در استقلال بیشتر از اوست و علاوه بر این، موقعیتش در باشگاه استقلال، در زمین بازی و نزد تماشاگران استقلال به مراتب بهتر و بالاتر از جاسم کرار است.

به هر حال بحث جباری و کرار در اثر اتوریته ( اقتدار ) جباری در تیم استقلال و با دخالت سایر بازیکنان این تیم به سود جباری تمام شد و بازی نیز هر چه بود به آخر رسید.

سخنان جباری در رختکن استقلال علیه کرار نیز منطقاً قابل دفاع است. او از شخصیت چموش و بازیگوش کرار انتقاد کرد. اما خشم جباری سبب شد که قسم بخورد تا وقتی که کرار در استقلال بازی کند، او به میدان نخواهد رفت.

این کار جباری، رفتاری به شدت غیرحرفه ای است؛ چرا که همه می دانند هیچ بازیکنی حق ندارد بگوید چه کسی باید در تیم بازی کند و چه کسی نه.

اما از این ها که بگذریم، شرط جباری بیش از همه به ضرر خودش تمام می شود. اگر مظلومی و مدیران استقلال در برابر جباری کوتاه نیایند، مجتبی جباری در اوج آمادگی اش باید بازی های استقلال را از روی سکوهای استادیوم آزادی و یا از خانه تماشا کند. طبیعی است که خروج جباری از کوران بازی های لیگ برتر، زمینه ساز افت وی می شود. جباری افت کرده در تیم ملی نیز دیگر مثل بازی های قبل بازی نخواهد کرد. بنابراین، احتمال از دست رفتن جایگاه جباری در تیم ملی نیز احتمالی نه چندان عجیب و بعید است.

این در حالی است که جباری اکنون برای نخستین بار موقعیتش در تیم ملی ایران مستحکم شده و اگر همین روند ادامه یابد به بازیساز اصلی تیم ملی ایران و ستاره بی چون و چرای این تیم بدل خواهد شد. هیچ بعید نیست که جباری را در جام جهانی 2014 برزیل، در میانه زمین به عنوان رهبر بلامنازع خط هافبک ایران و امید اصلی میلیون ها ایرانی برای درخشش تیم ملی در برابر حریفان اروپایی و آمریکایی باشد. پافشاری غیرحرفه ای بر کناررفتن کرار از استقلال، ممکن است تمامی این آرزوهای بزرگ و روزهای شیرین در پیش رو را از زندگی ورزشی مجتبی جباری پاک کند.

تمامی این اتفاقات همه و همه و به ضرر باشگاه استقلال و مجتبی جباری خواهد بود که امکان دارد از فرصت های مناسبی که بوجود آمده نتوانند نهایت استفاده را ببرند.

فرآوری: حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع :خبرآنلاین