تبیان، دستیار زندگی
قدرت باطنی افراد به مفهوم قابلیت واقعی انسان نیز می باشد. افرادی که دنیای امروز نیازمند آنهاست ، کسانی نیستند که با ظاهر آراسته فقط رفت و آمد می کنند بلکه جامعه محتاج افرادی است با قابلیت های حقیقی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهان را در آغوش بگیر


قدرت باطنی افراد به مفهوم قابلیت واقعی انسان نیز می باشد. افرادی که دنیای امروز نیازمند آنهاست ، کسانی نیستند که با ظاهر آراسته فقط رفت و آمد می کنند بلکه جامعه محتاج افرادی است با قابلیت های حقیقی.

جوان

جوانان موفق و موثر اهل گزافه گویی و فخر فروشی نیستند ولی در همه جا مورد ستایشند. بنابراین شما باید در زمان جوانی قابلیت های خود را در حد اعلا پرورش دهید و تا حد امکان دانش بیاموزید. برای توفیق در زندگی نیازمند فرهنگ غنی، دید باز و رشد تخصص ها و خبرگی هستید.

جوانی مرحله عبور از مرز طفولیت به بلوغ می باشد و این گزافه نیست اگر بگوییم این مرحله از زندگی تعیین کننده چگونگی و جهت آینده تان خواهد بود.اگر قابلیت و اعتماد به نفس و قدرت های درونی خود را به حد اعلا برسانید، به آینده درخشان تر جامعه تان کمک کرده اید.

تفکرات و اهداف

تاریخ متعلق به افراد صاحب هدف است. تنها ملت هایی که سعی دارند به تفکرات و اهداف خود واقعیت ببخشند قادرند پیشقراولان تاریخ باشند. اهداف شما باید به زلالی آب چشمه و در عین حال شکوهمند و عظیم باشد. در این دنیا برای جوانانی که اهداف پست و خودپسندانه دارند جائی وجود ندارد. شما باید بتوانید جهان را در قلب خود جای دهید و آرزوهایتان به عظمت و شکوه آسمان باشد. یکی از فلاسفه گفته است جوان بدون هدف مانند کسی است که دست به خودکشی زده باشد.

با خلاقیت بیندیشید

سیر تاریخ و تمدن جهان همواره توسط متفکرین و افراد خلاق ترسیم می شود. جامعه ای که به خلاقیت و قدرت تولید خود بها می دهد، هرگز شکست نمی خورد. شما قادر به تولید اندیشه های مثبت هستید، بنابراین هرکاری را با افکار مثبت آغاز کنید در این صورت هادی و راهنمای طریق خواهید بود.شما نباید در تن پروری و سرگرمی افراط کنید. آماده هدایت دنیا باشید و چشم به آینده و دنیا داشته باشید.

جوان بدون هدف مانند کسی است که دست به خودکشی زده باشد

 مبارزه

پیشرفت تاریخ و تمدن با مبارزه جویی و رشادت میسر شده است. افراد مبارز در هر کاری موفق خواهند شد. و شما به این دلیل که جوانید ، سرشار از اعتماد به نفسید و همین اعتماد به نفس باعث شجاعت و جرات شما می شود. جوانان همواره در جستجوی  ماجراجویی هستند و بیمی از شکست ندارند. شخصی که هر کاری را با بیم و هراس شروع کند خیلی پیش از اینها جوانی و نشاط خود را از دست داده است. شعله های اشتیاق انجام کار و موفقیت باید سراسر وجودتان را فراگیرد. شما باید همواره سعی داشته باشید تا قابلیت ها و تواناییهای خود را رشد دهید. بنابراین با شجاعت مبارزه کنید. هراسی از شکست نداشته باشید و زندگی را با تمام وجود بسوی خود فرا خوانید.

فداکاری

تاریخ دنیا با فداکاری انسان ها بارور می گردد. نسل حاضر برای کامیابی و توفیق نسل آینده موظف به فداکاری است. به لحاظ اینکه جوان هستید ، باید نسبت به مسئولیت ها آگاه باشید.

جوان

نوع دوست باشید

افراد برای زیستن و زندگی مشترک خلق شده اند. هیچ کس نمی تواند تنها در انزوا زندگی کند. خود بینی صفت پسندیده ای نیست، بنابراین شما هرگز نباید خود را آلوده تعصبات ، خودبینی و طمع کنید.فرد خودپسند هرگز نه جوان است و نه جوانمرد.

جوانان به اعتماد و اعتقاد، ارزش و بها می دهند و شیفته همکاری و محبت اند. جوانان کسانی نیستند که در گوشه انزوا عمر خود را در خیال بالفی و افکار واهی تلف کنند. در چنین جو مساعدی من تبدیل به ما می شود. بنابراین در بند خود بینی گرفتار نشوید. با اعتقاد و محبت بسوی فرداها بشتابید.

با خود صادق باشید

در جوانی به دنبال خواسته های واقعی خود بروید این بالاترین حسن نیتی است که می توانید در حق خود اعمال کنید.

متواضع باشید

رشد و پیشرفت ذهنی و شخصی هر انسان از آموزش  و آموخته ها منشاء می گیرد. لحظه ای که فکر می کنید واقعا مهم و با اهمیت هستید روح و روانتان متوقف می شود. شخصیت و روح شما با فروتنی و کوشش برای یادگیری امکان رشد و پیشرفت خواهد داشت. در حالیکه اندام های بدنتان قوی می شود، باید روز به روز سر به زیرتر باشید. چشم ها و گوش های خود را به اصوات و نواهای پیرامون خود باز کنید. فروتن باشید . با جدیت در طلب علم و دانش بروید.

فرآوری: نوریه نوچمنی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع: سنگفرش هر خیابان از طلاست

مطالب مرتبط :

وقتی تنهایی و غریزه آزارت می دهد

شادی کاذب در دنیای جوانی

ساده اما مشکل

سه تصمیم خوب ، شاید هم بد

اولین رفتارهای پرخطر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.