تبیان، دستیار زندگی
تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab 10.1 از ماه مارچ سال ۲۰۱۱ میلادی روانه بازارجهانی تلفن همراه شده است. این تبلت طراحی باریک و مناسبی دارد و تا حدودی شبیه به ipad 2 تولید و روانه بازار شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی Galaxy Tab 10.1 سامسونگ


تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab 10.1 از مارس 2011 در دسترس همگان قرار گرفت. این تبلت طراحی باریک و مناسبی دارد و تا حدودی شبیه به ipad 2 تولید و روانه بازار شده است.


به موجب ساختار باریک و بلند Galaxy Tab در دست گرفتن آن آسان است. سوکت صوتی 3.5 میلی‌متری و محفظه سیم‌کارت بالای تبلت قرار دارند.

محفظه سیم‌کارت عمق زیادی دارد و کار کردن با آن تاحدودی دشوار است؛ کلید ولوم و کلید پاور بالای گوشه چپ Galaxy Tab وجود دارند.

گلكسی تب
برای دیدن عكس بزرگ، روی آن كلیك كنید

سامسونگ Galaxy Tab 10.1 دارای یک کانکتور اختصاصی 30-Pin برای شارژ و برقراری ارتباط در پایین تبلت است.

لنز دوربین 3.15 مگاپیکسل به همراه فلاش LED در قاب پشت تبلت مشاهده می‌شود و از فلاش بیشتر به عنوان چراغ‌قوه استفاده می‌شود! زیرا کمک کافی در گرفتن عکس فراهم نمی‌کند.

پایه صفحه کلید از لوازم جانبی سودمند این تبلت محسوب می‌شود و میان‌برهای سخت‌افزاری بسیاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که با کمک آن به راحتی با دو دست می‌تواند تایپ کند.

از مزایای این تبلت می‌توان به صفحه نمایش لمسی خازنی 10.1 اینچ PLS TFT، وزن 565 گرم، ضخامت 8.6 میلی متر، پوشش Gorilla در صفحه نمایش، تراشه Tegra 2 و پردازنده دوهسته‌ای ULP GeForce GPU ، 1GB RAM ، 1GHZ ARM Cortex-A9، اندروید 3.1 (Honeycomb) با منوی Touchwize UX اشاره کرد

این تبلت یک صفحه نمایش 10.1 اینچ Pls TFT دارد که حداکثر وضوح آن 1280 در هشت‌صد پیکسل بوده و کیفیت تصویر و زوایای دید صفحه نمایش بسیار عالی است.

سامسونگ Galaxy Tab 10.1 کمی پس از معرفی به منوی Touchwize مجهز شد و علاوه بر آیتم‌های Honeycomb 3.1 اکنون به یک سری موارد جدید نیز مجهز شده است. اما نباید انتظار داشت که تغییرات آن مانند گوشی‌های هوش‌مند Galaxy S زیاد باشد.

با کشیدن انگشت به طرف بالای صفحه، Taskbar در کنار صفحه قرار می‌گیرد و شش میان‌بر را نشان می‌دهد که با کلیک روی هر یک از آنها، یک پنجره Widget باز می‌شود که به راحتی می‌توان آن را روی صفحه حرکت داد و تا زمانی که آن را ببندید در بالای همه منوها قرار می‌گیرد.

بخش هشدار نیز تاحدودی تغییر کرده است و اکنون دارای سوئیچ‌های ارتباطی است.

این سوئیچ‌ها شامل GPS ، Wi-Fi و بلوتوث هستند که به موجب آن نیاز نیست از منوی تنظیمات گسترده استفاده کنید. سایر سوئیچ‌ها شامل هشدارها، صدا، چرخش اتوماتیک و حالت پرواز است.

مدیریت مخاطب در Galaxy Tab 10.1 سامسونگ به خوبی انجام می‌شود و مخاطبین به‌طور اتوماتیک با حساب گوگل هم‌گام‌سازی می‌شوند؛ مگر این‌که این گزینه را غیرفعال کنید.

اندازه بزرگ صفحه نمایش امکان تغییراتی را فراهم می‌کند که به موجب آن به کلیک کمتری نیاز است. سامسونگ نیز آیکن‌های ساده Honeycomb را با آیکن‌های Touchwize تغییر داده است.

Galaxy Tab 10.1 دارای دو نرم‌افزار برای ای‌میل است که یکی برای Gmail و دیگری برای استفاده با حساب Pop3 / IMAP است.

سامسونگ یک منوی شخصی برای نرم‌افزار پخش موسیقی Galaxy Tab 10.1 قرار داده است که کارآیی مطلوبی دارد؛ اگرچه دارای ویژگی مرور مانند Cover Flow نیست.

امکان تفکیک تراک‌ها براساس آلبوم، خواننده، آهنگ، نوع، پوشه، آهنگ‌ساز یا سال وجود دارد.

دوربین 3.15 مگاپیکسل این تبلت در حداکثر وضوح 720P فیلمبرداری می‌کند و دوربین دو مگاپیکسل نیز در قاب جلوی آن وجود دارد.

دوربین‌ها در Galaxy Tab 10.1 کارآیی لازم برای چت تصویری را فراهم می‌کنند و می‌توان یک یا دو برچسب را به عنوان یادآوری ایجاد کرد.

گالری در Galaxy Tab 10.1 از نظر کارآیی، استاندارد اندروید است. اگرچه برای سهولت استفاده، روی صفحه نمایش بزرگ تاحدودی تغییر کرده است.

آلبوم‌های وب Picasa نیز به‌طور اتوماتیک با تبلت هم‌گام‌سازی می‌شوند.

تصاویر را می‌توان براساس آلبوم، تاریخ، محل یا برچسب تفکیک کرد. کاربر می‌تواند نمایش تصاویر، ویدئوها یا هر دو را انتخاب کند.

از مزایای این تبلت می‌توان به صفحه نمایش لمسی خازنی 10.1 اینچ PLS TFT،  وزن 565 گرم،  ضخامت 8.6 میلی متر، پوشش Gorilla در صفحه نمایش، تراشه Tegra 2 و پردازنده دوهسته‌ای ULP GeForce GPU ، 1GB RAM ، 1GHZ ARM Cortex-A9،  اندروید 3.1 (Honeycomb) با منوی Touchwize UX اشاره کرد.

همچنین حافظه‌های مختلف 16، 32 ، 64 گیگابایت، دوربین 3.2 مگاپیکسل با کانون ثابت، دوربین دو مگاپیکسلی، قاب جلو برای مکالمه تصویری، قابلیت فیلم‌برداری، خروجی تلویزیون HDMI و شتاب‌سنج و حس‌گر Proximity از دیگر مزایای این تبلت هستند.


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: hasantaleb