تبیان، دستیار زندگی
وزیر اطلاعات با بیان این‌كه انتخابات امسال با چالش‌های امنیتی مواجه است، اظهار كرد: دشمن به طور جدی برای این انتخابات طراحی كرده است و ما نسبت به این مساله هشدار می‌دهیم؛ البته این به معنی ترس نیست؛ چرا كه بر تمام حركت‌های دشمن اشراف كامل داریم و حوادث سا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار مصلحی درباره انتخابات مجلس


وزیر اطلاعات با بیان این‌كه انتخابات امسال با چالش‌های امنیتی مواجه است، اظهار كرد: دشمن به طور جدی برای این انتخابات طراحی كرده است و ما نسبت به این مساله هشدار می‌دهیم؛ البته این به معنی ترس نیست؛ چرا كه بر تمام حركت‌های دشمن اشراف كامل داریم و حوادث سال 88 بركات زیادی برای ما داشت.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی در چهارمین همایش ملی بسیج و پدافند غیرعامل با اشاره به طراحی‌های دشمن در عرصه جنگ نرم به ویژه فضای سایبری و اینترنت، افزود: خوشبختانه امروز دستگاه‌های اطلاعاتی كشور از برتری بسیار خوبی در فضای سایبری و اینترنتی برخوردارند.

مصلحی

وی با اشاره به مطرح شدن طرح چمدان اینترنتی از سوی باراك اوباما رییس‌جمهور آمریكا خاطر نشان كرد: چند ماه پیش از اعلام این مساله از سوی اوباما، دستگاه‌های اطلاعاتی كشور طراحی آنها را پیش‌بینی كرده بودند و راه مقابله با آن را نیز به دست آوردند.

وی ادامه داد: البته خود ما در برخی مواقع راه را برای آنها باز كردیم تا كمی پیش بروند و ما ببینیم كه چه می‌كنند و بعد راه آنها را بستیم و هر چه آنها تلاش كردند، شكست خوردند و این مانور را رها كردند.

وزیراطلاعات همچنین خاطرنشان كرد: البته سرمایه‌گذاری زیادی دراین زمینه انجام دادند و متاسفانه یكی از كشورها نیز دلارهای فراوانی را از جیب مسلمانان برای اهداف آمریكایی‌ها خرج می‌كند.

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ورود جدی بسیج در دستگاه‌های مختلف كشور برای مقابله با اقدامات جاسوسی دشمنان تاكید كرد و افزود: دشمن امروز بر روی همه دستگاه‌های كشور ما حساس است و با استفاده‌ای كه از فضای سایبری در دستگاه‌های مختلف داریم، دشمن طراحی‌هایی دارد كه در همه مجموعه‌های كشور ما نفوذ كند.

وی تاكید كرد: بنابراین پدافند غیرعامل باید به یك مقوله عام و فراگیر در كشور تبدیل شود و بسیج در این مساله به طور جدی ورود پیدا كند. از صحبت‌های جاسوس‌هایی كه دستگیر می‌كنیم، نیز اینطور برمی‌آید كه امروز دستگاهی نیست كه دشمن به دنبال دستیابی به اطلاعات آن نباشد.

مصلحی در ادامه با بیان این‌كه پدافند غیرعامل یك نیاز همیشگی برای كسب قدرت ملی است، اظهار كرد: دفاع غیرعامل مكمل دفاع عامل و یكی از صلح‌آمیزترین و مقبول‌ترین روش‌های دفاعی است كه كاهش آسیب‌های مراكز حساس و حیاتی كشور را به دنبال دارد.

تحریم‌های سنگین وجود دارد، ولی باید ببینیم چقدر موفق بوده است. در همین تحریم‌ها بسیاری موفقیت‌ها را بدست آوردیم و امروز جمهوری اسلامی رهبری بیداری اسلامی را در دست دارد. وی خاطرنشان كرد: بعد از دو همایش بیداری اسلامی و كنگره فلسطین در ایران تمام سركردگان استكبار گفتند كه این مساله تمام شد و ولی فقیه جمهوری اسلامی، ‌رهبری بیداری اسلامی را در دست گرفته است

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف بسیج و حاكمیت ملی خاطر نشان كرد: بیداری ملت‌های مسلمان و مستضعف جهان و جرات یافتن آنها برای مقابله با استكبار، جهانی كردن مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، تلاش برای ایجاد وحدت اسلامی در جهان و تاثیرگذاری بر انقلاب‌های جهانی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد مغرضانه یا ناآگاهانه حركت بیداری اسلامی را طراحی دشمن قلمداد می‌كنند، ولی آنچه ما با اطلاعاتی كه به دست آورده‌ایم می‌دانیم، این است كه حتی خود آنها و دستگاه‌های اطلاعاتی غرب می‌گویند كه ما پیش‌بینی این اتفاقات را نمی‌كردیم و این مساله نشان می‌دهد كه آنها نتوانسته‌اند روحیه اسلام‌خواهی و دین‌خواهی ملت‌ها را بشناسند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: امروز بیداری به معنی واقعی كلمه، وجهه و بعد اسلامی دارد، به طوری كه می‌بینیم با وجود سرمایه‌گذاری فراوان آمریكای‌ها در مصر برای منحرف كردن جهت‌گیری انقلاب آنها، جمعیت بسیجی عرصه میدان تحریر طراحی‌های آنها را به هم می‌ریزد، بطوری كه شهدای قیام جدید مصر را در حركت اولیه‌ی آن كشور ندیدیم و شعارهای امروز علیه آمریكا و رژیم صهیونیستی است.

وی همچنین به افزایش فشارها علیه كشورمان اشاره كرد و گفت: در دو ماه گذشته هشت سناریوی سنگین علیه جمهوری اسلامی طراحی شد تا این‌كه این نظام را به خود مشغول كنند و بتوانند بر اوضاع منطقه مسلط شوند. در برخی از این طراحی‌ها موفقیت‌هایی هم داشتند، ولی آیا این مساله برای ما تازگی دارد؟

وی ادامه داد: حساب ملت‌ها را باید از حساب حاكمیت‌ها جدا كنیم و یادمان باشد كه در دوران دفاع مقدس همه دنیا در مقابل ما بود و البته توان دفاعی آن روز نیز با توان امروز ما قابل مقایسه نبود. امروز همه هستی استكبار در معرض خطر قرار گرفته و بدین ترتیب طبیعی است كه از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی عصبانی باشند.

مصلحی در ادامه با بیان این‌كه پدافند غیرعامل یك نیاز همیشگی برای كسب قدرت ملی است، اظهار كرد: دفاع غیرعامل مكمل دفاع عامل و یكی از صلح‌آمیزترین و مقبول‌ترین روش‌های دفاعی است كه كاهش آسیب‌های مراكز حساس و حیاتی كشور را به دنبال دارد

مصلحی با بیان این‌كه در برابر تهدیدات دشمن، برخی افراد خیلی سریع خودشان را باختند، تاكید كرد: تحریم‌های سنگین وجود دارد، ولی باید ببینیم چقدر موفق بوده است. در همین تحریم‌ها بسیاری موفقیت‌ها را بدست آوردیم و امروز جمهوری اسلامی رهبری بیداری اسلامی را در دست دارد. وی خاطرنشان كرد: بعد از دو همایش بیداری اسلامی و كنگره فلسطین در ایران تمام سركردگان استكبار گفتند كه این مساله تمام شد و ولی فقیه جمهوری اسلامی، ‌رهبری بیداری اسلامی را در دست گرفته است. امروز تمام كسانی كه در همایش بیداری اسلامی در تهران شركت كرده بودند، در كشورهای خود حركت‌های عظیم فرهنگی انجام می‌دهند. حالا ما می‌گوییم به فرض محال هم كه دشمن این حركت‌ها را طراحی كرده باشد؛ آیا ما به عنوان جمهوری اسلامی نباید این حركت‌ها را به نفع خودمان جهت‌ بدهیم؟

مصلحی

وی در ادامه ایجاد حكومت دینی و اتكا به مردم در حل مشكلات اساسی را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و در ادامه با اشاره به نقش بسیج در پدافند غیرعامل و نیز نقش ولایت فقیه در رهبری جامعه اسلامی اظهار كرد: آینده‌نگری و حكمتی كه به ولی فقیه داده می‌شود، یك عنایت الهی است به طوری كه ایشان آینده‌های دور را می‌بیند، ولی ما تنها امروز و فردا را می‌بینیم.

وزیر اطلاعات همچنین به نقش بسیج در پدافند غیرعامل در حوزه فرهنگی اشاره كرد و گفت: ایجاد فضای پدافند غیرعامل و نهادینه كردن آن در بین مردم و نیز آموزش عمومی مردم و دستگاه‌های مختلف كشور به همراه فرهنگ‌سازی و ارتقای باور ملی در حوزه پدافند غیرعامل یك ضرورت برای امروز است؛ چرا كه امروز دشمن برای همه‌ی دستگاه‌های كشور ما طراحی كرده است.

مصلحی با بیان این‌كه ایجاد بصیرت و معرفت مهمترین ركن پدافند غیرعامل است، تصریح كرد: شناخت آسیب‌پذیری‌ها در محیط كار، دشمن‌شناسی، مدیریت بحران و بكار گرفتن ظرفیت بسیج در این حوزه از جمله اقدامات ضروری محسوب می‌شود و البته شناخت تهدیدهای امروزی از اولویت‌دارترین موضوعات امروز در كشور است. بهترین راهبرد علمی و عملی برای تحقق امنیت و اقتدار ملی، بهره‌مندی از بسیج عمومی است.

وی همچنین به مقوله جنگ نرم اشاره كرد و با بیان این‌كه جنگ نرم در غرب با رویكردی اقتصادی تبیین می‌شود، ولی مطابق تبیین مقام معظم رهبری، جنگ نرم ماهیتی فرهنگی دارد، گفت: سیاه‌نمایی شرایط، بزرگ‌نمایی و معضل نشان دادن برخی مشكلات، مخدوش كردن چهره نظام و دست‌كاری باورهای مردم از جمله اهداف جنگ نرم دشمن محسوب می‌شود و هدف نهایی جنگ نرم، مهار و فروپاشی نظام سیاسی است.

وزیر اطلاعات با اشاره به این كه دشمن دو استراتژی حداقلی و حداكثری را در جنگ نرم دنبال می‌كند، اظهار كرد: دشمن در استراتژی حداقلی خود به دنبال تغییر رفتار نظام است و البته با رهبری مقام معظم رهبری در انتخابات ریاست جمهوری نهم یك دگرگونی جدی به وجود آمد و مجددا برنامه‌های دشمنان به هم ریخت و دستگاه‌های مدیریتی كشور دچار تحول شد، ولی دشمن به هیچ وجه از برنامه‌های خود در این زمینه دست بر نداشت.

بنابراین پدافند غیرعامل باید به یك مقوله عام و فراگیر در كشور تبدیل شود و بسیج در این مساله به طور جدی ورود پیدا كند. از صحبت‌های جاسوس‌هایی كه دستگیر می‌كنیم، نیز اینطور برمی‌آید كه امروز دستگاهی نیست كه دشمن به دنبال دستیابی به اطلاعات آن نباشد

مصلحی اضافه كرد: استراتژی دوم دشمن، استراتژی حداكثری است و آنها با جنگ نرم و سخت به دنبال آن هستند. ماهیت جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌های مردم كه قلوب و اذهان، اعمال را در راستای اهداف مورد نظر سوق می‌دهد. در جنگ نرم، دشمن در پی مدیریت حب و بغض از یك سو و مدیریت شك و یقین از سوی دیگر است.

وی با تاكید بر این‌كه هدف از جنگ نرم، فلج‌سازی راهبردی كشور است، تصریح كرد: امروز اینترنت و شبكه‌های اجتماعی بلای جان دشمن شده است. دشمن این شبكه‌ها را برای برنامه‌ریزی علیه انقلاب اسلامی به راه انداخته بود ولی با شكست جدی مواجه شد و امروز در فضایی كه در آمریكا ایجاد شده، فیس‌بوك و تویتر فیلتر شدند و سرعت اینترنت بسیار پایین است ؛چرا كه آنها نمی‌دانند با جنبش وال‌استریت چكار كنند.

وزیر اطلاعات، ایجاد اختلاف و بدبینی، از بین بردن بنیان‌های معنوی و ارزشی، تخریب اعتماد به نفس و امید و تبدیل نقاط قوت به نقاط ضعف را از جمله طراحی‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار كرد: متاسفانه برخی خواص نه تنها به دنبال این نیستند كه دشمن را دشمن معرفی كنند، بلكه به دنبال تبرئه دشمن هستند و من پیشنهاد می‌كنم كه فرمایشات رهبری درباره صفات منفی برخی خواص را مطالعه كنیم. البته ما نباید از این بترسیم كه برخی خواص مطرود یا ترسو شوند، چرا كه خاصیت نظام ولایی، ریزش و رویش است.

وی در پایان بر لزوم همكاری بیشتر دستگاه‌های مختلف كشور به ویژه دستگاه اطلاعاتی با سازمان پدافند غیرعامل تاكید كرد و گفت: با طراحی‌هایی كه در رابطه با مباحث پدافند غیرعامل انجام داده‌ایم ،امیدواریم با كمك یكدیگر بتوانیم اقدامات مناسبی را در برابر تحركات دشمن انجام دهیم و كشور را در مقابل اهداف سوء دشمنان در یك موقعیت خوب دفاعی و البته تهاجمی قرار دهیم؛ چرا كه تهاجم، بهترین پدافند در مقابل دشمن است.

بخش سیاست تبیان

منبع :تابناک