تبیان، دستیار زندگی
اندکی دارچین یعنی روزانه نصف قاشق چای‌خوری میزان قند، تری گلیسیرید و کلسترول خون را به طور محسوسی پایین می‌آورد. محققان کاهش میزان موارد اشاره شده را بین 12 تا 30 درصد تخمین زده‌اند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

8 روش برای مصرف بیشتر دارچین


اندکی دارچین یعنی روزانه نصف قاشق چای‌خوری میزان قند، تری گلیسیرید و کلسترول خون را به طور محسوسی پایین می‌آورد. محققان کاهش میزان موارد اشاره شده را بین 12 تا 30 درصد تخمین زده‌اند.

دارچین

این ادویه‌ی خوش عطر، حساسیت سلول‌های کبد و عضلات را نسبت به انسولین افزایش می‌دهد و میزان لیپیدهای خون مانند تری‌گلیسیرید را پایین می‌آورد.

در این مقاله‌ی کوتاه قصد داریم روش‌هایی معرفی کنیم که بیشتر از این ادویه‌ی گرم در تهیه مواد غذایی خود استفاده کنید و از خواص فوق‌العاده‌ی آن بهره ببرید.

1. روی چای، قهوه یا شیر صبحانه‌ی خود دارچین بپاشید.

2. اگر اهل پختن کیک و شیرینی هستید از دارچین بیشتری استفاده کنید. دارچین هم باعث خوش طعمی کیک‌ها می‌شود و هم این که شما از خواص آن بیشتر بهره می‌برید.

3. به جای استفاده از نمک و فلفل روی سیب زمینی‌های شیرین، دارچین بپاشید.

4. دست به کار شوید و شکر دارچینی تهیه کنید. به این ترتیب که به یک قاشق خاک قند دو قاشق دارچین اضافه کنید و روی کیک‌ها، شیرینی‌جات، پنکیک‌ها بپاشید. همچنین می‌توانید دارچین را به ماست‌تان نیز اضافه کنید.

5. برای صبحانه برنج قهوه‌ای درست کنید و برای خوش طعم کردن آن ابتکار به خرج دهید و کشمش، فندق و دارچین به آن اضافه کنید.

این ادویه‌ی خوش عطر، حساسیت سلول‌های کبد و عضلات را نسبت به انسولین افزایش می‌دهد و میزان لیپیدهای خون مانند تری‌گلیسیرید را پایین می‌آورد

6. در هنگام پخت گوشت( گوشت گاو، گوساله و گوسفند) به آن دارچین بزنید. این کار علاوه بر این که بوی گوشت را می‌گیرد باعث می‌شود شما از خواص دارچین بیشتر بهره‌مند شوید.

7. مرغ شکم پر درست کنید. سیب‌ها را نگینی نسبتاً بزرگ خرد کنید. داخل مرغ را با این سیب‌ها، دارچین و پیاز ورقه ورقه شده پُر کنید.

8. به غذاهایی که داخل فر می‌گذارید، 200 گرم گردو، 3 قاشق چای‌خوری روغن کانولا و 2 قاشق چای‌خوری دارچین اضافه کنید.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: plaisirssante

مطالب مرتبط:

خواص دارچین

دارچین و عسل را با هم بخورید

خواص دارچین چیست؟

تاثیر مصرف دارچین در بیماران دیابتی

دارچین، موثر در درمان بیماری قارچی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.