تبیان، دستیار زندگی
1- ترسیم نقطه: برای ترسیم نقطه از منوی اصلی مسیر add / point یا آیکن عکس 1 استفاده کنید. سپس با استفاده از اشاره گر، محل قرار گیری نقطه را تعیین کرده یا مختصات آن را در پنجره اعلان وارد کنید ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : میثم رفیعی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ABAQUS جلسه هفتم

در این جلسه شما را به چند ترسیم مانند: ترسیم نقطه و خط و دایره و غیره آشنا می کنیم.

1-   ترسیم نقطه:

برای ترسیم نقطه از منوی اصلی مسیر add / point یا آیکن abaqusجلسه هفتماستفاده کنید. سپس با استفاده از اشاره گر، محل قرار گیری نقطه را تعیین کرده یا مختصات آن را در پنجره اعلان وارد کنید.

2-   ترسیم خط:

برای ترسیم خط، از منوی اصلی، مسیر add/ line / connected lines یا آیکن abaqusجلسه هفتم را انتخاب کنید، سپس با استفاده از اشاره گر، نقطه شروع خط را تعیین کنید یا مختصات آن را در پنجره اعلان کنید، پس همین عمل را برای نقطه پایان خط انجام دهید.

3-   ترسیم دایره:

برای ترسیم دایره، از منوی اصلی، مسیر add/circle  یا آیکن abaqusجلسه هفتم را انتخاب کنید، سپس با استفاده از اشاره گر، نقطه مرکز دایره را تعیین کرده یا مختصات آن را در پنجره اعلان وارد کنید، سپس همین عمل را برای تعیین یک نقطه از محیط دایره انجام دهید.

4-   ترسیم مستطیل:

برای ترسیم مستطیل، از منوی اصلی، مسیر add / line / rectangular آیکن abaqusجلسه هفتمرا انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس محل یک گوشه از مستطیل را تعیین کرده یا مختصات آنرا در پنجره اعلان وارد کنید، سپس همین عمل را برای گوشه مقابل آن انجام دهید.

5-   ترسیم بیضی:

برای ترسیم بیضی از منوی اصلی، مسیر add / ellipse یا آیکن abaqusجلسه هفتمرا انتخاب کنید. پس با استفاده از نشانه گر، محل مرکز بیضی را تعیین کرده یا مختصات آن را در پنجره اعلان وارد کنید، سپس همین عمل را ابتدا برای نقطه ای که بر محیط بیضی و قطر بزرگ قرار دارد و بعد از آن برای نقطه ای که بر محیط بیضی و قطر کوچک قرار دارد انجام دهید.

6-   ترسیم کمان:

ترسیم کمان به سه روش صورت می گیرد که به شرح زیر است:

1-   ترسیم کمان با استفاده از کمان و نقاط ابتدا و انتهای کمان

برای انجام این کار از منوی اصلی، مسیر add / arc / center/ endpoint یا آیکن abaqusجلسه هفتمرا انتخاب کنید سپس مطابق شکل زیر نقاط مرکز کمان نقطه شروع کمان و انتهای کمان را به ترتیب با استفاده از ماوس روی صفحه طرح ابتدایی انتخاب و رسم کنید. برای بالا بردن دقت ترسیم به جای انتخاب با ماوس می توانید از مختصات استفاده کنید.

abaqusجلسه هفتم

2-   ترسیم کمان با استفاده از سه نقطه:

برای انجام این عمل از منوی اصلی add / arc/ 3 point یا آیکن abaqusجلسه هفتمرا انتخاب کنید.

بعد مطابق شکل زیر نقاط ابتدا و انتها و یک نقطه روی کمان را به ترتیب با استفادهه از اشاره گر روی صفحه طرح ابتدایی انتخاب کنید. برای افزایش دقت ترسیم، به جای انتخاب با اشاره گر، می توانید مختصات نقاط را در پنجره اعلان وارد کنید.

abaqusجلسه هفتم

3-   ترسیم کمان مماس بریک خط:

برای انجام این کار از منوی اصلی، مسیر add/ arc / tangent to curve یا آیکن abaqusجلسه هفتمرا بر گزینید. سپس مطابق شکل زیر ابتدا یک نقطه روی خط انتخاب کنید، این نقطه به عنوان شروع کمان محسوب می شود، سپس نقطه ی انتهای کمان را روی صفحه انتخاب کنید. برای افزایش دقت به جای اشاره گر از مختصات استفاده کنید.

abaqusجلسه هفتم

مطالب مرتبط:

ABAQUSجلسه اول

ABAQUSجلسه دوم

ABAQUSجلسه سوم

ABAQUSجلسه چهارم

ABAQUSجلسه پنجم

ABAQUSجلسه ششم

بخش پروژهای دانش آموزی، تهیه: میثم رفیعی

تنظیم: منا جاسبی