تبیان، دستیار زندگی
در این جلسه شما را با مدول SKETCH آشنا می کنیم. از مدول SKETCH برای ترسیمات دو بعدی استفاده می شود. این ترسیمات می توانند با استفاده از یکی از روش های سه بعدی سازی به یک مدل هندسی سه بعدی تبدیل شوند. این گونه عملیات در مدول PART انجام می شود...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : میثم رفیعی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ABAQUS جلسه ششم

در این جلسه شما را با مدول SKETCH آشنا می کنیم.

از مدول SKETCH برای ترسیمات دو بعدی استفاده می شود. این ترسیمات می توانند با استفاده از یکی از روش های سه بعدی سازی به یک مدل هندسی سه بعدی تبدیل شوند. این گونه عملیات در مدول PART انجام می شود. کاربر می تواند با استفاده از مدول SKETCH یک پروفیل دو بعدی، به صورت مستقل ایجاد کند و آن را ذخیره کرده و در صورت نیاز به ویرایش آن بپردازد.

برای ورود به مدول SKETCH از لیست بازشویی که در مقابل گزینه MADULE  در زیر جعبه ابزار فوقانی قرار دارد مطابق شکل زیر گزینه SKETCH را انتخاب کنید.

abaqus جلسه ششم

با انجام عملیات، مدول sketch، فعال می شود. برای ایجاد یک ترسیم دو بعدی از منوی اصلی sketch گزینه creat را انتخاب کنید یا در جعبه ابزار جانبی روی آیکن abaqus جلسه ششم کلیک کنید، با انجام این کار، کادر محاوره creat sketch مثل شکل زیر ظاهر می شود.

abaqus جلسه ششم

در این کادر محاوره در مقابل گزینه name نام ترسیم را sketch – 1 و در مقابل گزینه app roximute size اندازه تقریبی ترسیم را 3 وارد کرده و دکمه continue را کلیک کنید. توجه داشته باشید که تمام واحدها در ABAQUS به صورت پیش فرض بر حسب SI می باشند. با انجام این عمل صفحه ای مطابق شکل زیر ظاهر می شود.
abaqus جلسه ششم

از این به بعد این صفحه طرح ابتدایی و ترسیماتی را که در این صفحه انجام می شود، طرح ابتدایی می گوییم. با توجه به این که مقدار تقریبی طرح ابتدایی را برابر با 3X وارد کردیم. در صفحه طرح ابتدایی، صفحه ای معادل 3X —  3X در اختیار قرار
می گیرد.
مطالب مرتبط:

بخش پروژه های دانش آموزی، تهیه: میثم رفیعی
تنظیم: منا جاسبی