تبیان، دستیار زندگی
داشتن رابطه خوب با زنان مهم زندگی(مانند همسر، دختر، خواهر و مادر و حتی مادر همسر)، یکی از ویژگی های مهم مردان موفق و محبوب است...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب شناخت زنان ،قطور و دشوار


داشتن رابطه خوب با زنان مهم زندگی(مانند همسر، دختر، خواهر و مادر و حتی مادر همسر)، یکی از ویژگی های مهم مردان موفق و محبوب است.....

کتاب شناخت زنان ،قطور و دشوار

بیشتر مردانی که متاهلند می دانند که کسب توانایی برای درک کردن زنان در ارتباطات، بسیار احساس خوب و خوشایندی به همراه خواهد داشت. تمام مردانی که به تازگی زندگی زناشویی خود را شروع کرده اند لازم است همیشه به خاطر داشته باشند که خیلی بیشتر از آنچه تصور می کنند موضوعات و نکته های قابل رویت و یادگرفتن در زنان وجود دارد.

آیا تا به حال زوج های شاد را در مکان های مختلف دیده اید؟ نگویید ازدواج توام با شادی و خوشحالی وجود ندارد! وجود دارد اما شما به دلیل یک سری سوگیری ها، قضاوتها و پیشداوری های نادرست قادر به دیدن آنها نیستید.

بعضی از زوجین هم در زندگی شخصی و هم زندگی حرفه ای شان واقعا موفق هستند. برخی مردان فرصت و صبوری لازم برای فهم و درک زنان در ارتباطات را دارند . این زنان تنها همسر این مرد نیست بلکه می تواند شامل خواهر و مادر این مرد نیز باشد.

داشتن رابطه خوب با زنان مهم زندگی(مانند همسر، دختر، خواهر و مادر و حتی مادر همسر)، یکی از ویژگی های مهم مردان موفق و محبوب است.

درک و شناخت روان شناسی زنان در ارتباطات

همه ما می دانیم که زنان متفاوت از مردان هستند. برخلاف بسیاری افسانه های بیهوده که ممکن است سالیان دراز شنیده باشید، زنان قابل درک و شناخت هستند.

اگر شما آقای محترم، فرمول لازم را بدانید می توانید به راحتی به درک زنان در ارتباطات بپردازید.

مهمترین نکته در درک درست زنان در ارتباط توجه به این نکته است که زنان در عین اینکه بسیار پیچیده  و پر پیچ و خم هستند اما  در اثر هیجانات، تصمیم گیری ها و موقعیت ها می توانند بسیار تحت تاثیر احساسات قرار گرفته و لذا این ویژگی اخیر شناخت و پیش بینی رفتارهای آنها را آسان تر می کند. برای مثال ممکن است همسر شما تصمیمی جدی برای انجام کاری خاص داشته باشد و شاید هیچ کس نتواند ایشان را از تصمیم قطعی خود پشیمان کند اما بسیار دیده می شود که همین زن، اگر در یک موقعیت احساسی قرار بگیرد احتمال بسیاری وجود دارد که از تصمیم خود منصرف شود.

از طرف دیگر زنان دوست دارند همسرشان محکم وقاطع و حتی در برخی موارد کله شق باشد.

زنان شیفته هم صحبتی وگفتگو با همسری هستند که شنونده خوبی برای حرفهایش باشد و ضمنا پیش داوری و قضاوتی در مورد صحبتهایش نکند

دومین ویژگی مهمی که برای یک زن عنوان می گردد این است که احساس کند مهمترین فرد زندگی شماست. زنان نیازمند این توجه، مراقبت و انحصار گری هستند.

واقعیت این است که زنان نمی توانند تنها بمانند(منظور تنهایی عاطفی و هیجانی است) و اگر شما نتوانید توجهی را که نیازمند آن است به او بدهید در آستانه از دست دادن عاطفی همسرتان قرار خواهید گرفت.

زنان همیشه خواهان امنیت هستند. آنها نیاز دارند از طرف شریک زندگی شان این احساس امنیت را کسب کنند. البته کلمه امنیت می تواند معانی متفاوتی برای زنان داشته باشد. برخی زنان در کنار یک مرد متمول احساس امنیت می کنند، برخی زنان در کنار یک مرد متعهد و با اخلاق و یا برخی دیگر از زنان در کنار مردی با موقعیت اجتماعی و تحصیلی بالا و ...

کتاب شناخت زنان ،قطور و دشوار

اگر می خواهید همسرتان با شما احساس امنیت کند خوب به حرفهایش گوش کنید. زنان شیفته هم صحبتی وگفتگو با همسری هستند که شنونده خوبی برای حرفهایش باشد و ضمنا پیش داوری و قضاوتی در مورد صحبتهایش نکند، فراموش نکنید زنها در ارتباط با همسرشان به دنبال یک قاضی یا مشاور نیستند که یک راهکار مشخص به آنها ارایه دهد بلکه به دنبال یک هم صحبت، همدم و همراز هستند تا زا مصاحبت با وی لذت ببرند. آنها مانند بازیگرانی هستند که اگر بدانید چگونه با او همبازی شوید می توانید از او امتیاز کسب کنید.

کنترل زنان در ارتباطات

اگرهمسر شما از آن دسته زنانی است که دوست دارد شما را کنترل کند بهتر است که طبیعت و ذات او را درک کنید. این زن می تواند همسر،خواهر و یا مادر شما باشد.

اینها زنانی هستند طاقت فرسا و سلطه گر که کمتر مردی از بودن در کنار آنها لذت می برد و زندگی کردن در کنار آنها مشکل است. البته ویژگی این دسته از زنان، بدان معنی نیست که آنها همسر، برادر یا فرزندشان را دوست ندارند بلکه عمدتا همسر، برادر و یا فرزند این دسته زنان عمدتا جز آن دسته مردانی هستند که از لحاظ شخصیتی و روانی تمایل دارند با چنین زنانی سر و کار داشته باشند. زیرا این دسته مردها احساس می کنند که اگر بر طبق دستور العمل این زن زندگی کنند موفقیت و آرامش بیشتری کسب می کنند.

تمام مردانی که به تازگی زندگی زناشویی خود را شروع کرده اند لازم است همیشه به خاطر داشته باشند که خیلی بیشتر از آنچه تصور می کنند موضوعات و نکته های قابل رویت و یادگرفتن در زنان وجود دارد.

هر چند در رابطه ای که جریان رییس و مرئوس حاکم باشد(مثلا زن رییس باشد و مرد فرمانبر) در ابتدا همه چیز خوب پیش می رود اما خیلی به طول نمی انجامد و بالاخره روزی مرد تصمیم می گیرد قید ها را پاره کند و کارهایی را که مجاز به انجام شان نبوده انجام دهد. در این موقعیت رابطه بین زوجین بسیار پر تلاطم خواهد شد.

بنابراین قبل از وقوع این حادثه، این مرد است که باید صبوری به خرج داده و سعی کند که این باور را در زندگی زناشویی خود جا بیندازد که زندگی مشترک، یک رابطه 50-50 است و تنها یکی از زوجین همه کاره نیست.

مریم عطاریان

بخش خانواده ایرانی تبیان


مطالب مرتبط :

پیامد زندگی با همسران ایرادگیر

کلمات آلرژی زا برای خانم ها

مردان را بهتر بشناسیم

اشتباه های مردانه

چرا زنان آتش نشان نمی شوند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.