تبیان، دستیار زندگی
فریبرز عرب نیا که نزدیک به یک دهه به واسطه ایفای نقش در مختارنامه حضور کمرنگ در سینما داشت این روزها حضوری فعال در این عرصه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشغله های سینمایی مختار!


فریبرز عرب نیا که نزدیک به یک دهه به واسطه ایفای نقش در مختارنامه حضور کمرنگ در سینما داشت این روزها حضوری فعال در این عرصه دارد.


فریبرز عرب نیا

شاید هم زمانی اکران «خاک و آتش» و «پرتقال خونی» جدی ترین بهانه برای یادآوری حضور این بازیگر توانمند در عرصه سینما باشد. بازیگری که پس از مختارنامه تا به امروز تنها سه فیلم «خاک و آتش»، «پرتقال خونی» و «شکلات داغ» را در فضاهایی کاملاً متفاوت روی پرده داشته و البته فیلم «صندلی خالی» هم با بازی او فرصت اکران نیافت و راهی شبکه نمایش خانگی شد. عرب نیا اما تجربه سینمایی دیگر را نیز این روزها در جغرافیای سینمای ایران بعنوان بازیگر در انتظار اکران دارد و آن فیلم «پنهان» است.

با "پنهان" در جشنواره برلین

فیلم سینمایی "پنهان" ساخته مهدی رحمانی و بازی فریبرز عرب‌نیا برای حضور در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین آماده می‌شود. فیلم سینمایی "پنهان" دومین کار بلند سینمایی مهدی رحمانی هم اکنون در مرحل پایانی ساخت موسیقی و صداگذاری قرار دارد و برای حضور در جشنواره بین‌المللی برلین در سال 2012 که در تاریخ 9 تا 19 فوریه (20 تا 30 بهمن ماه) برگزار خواهد شد، آماده می‌شود. همچنین این فیلم در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امسال نیز حضور دارد. "پنهان" با حضور فریبرز عرب‌نیا، آنا نعمتی، فتانه ملک محمدی، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان... اثری شهری و درباره روابط انسان‌های امروز جامعه است. در خلاصه داستان "پنهان" آمده است: شهرمان آنقدر بزرگ شده که این همه اتوبان هم، از پس نزدیک کردن راههایش برنیامده‌اند. آخر هر کدام از این راهها که می‌رسیم دیگر دغدغه‌های روزمره را هم فراموش کرده‌ایم. کم کم یادمان می‌رود که چطور دردهای پنهان را بفهمیم، قبل از آنکه...

عرب نیا که قرار بود در فیلم آمبولانس به عنوان کارگردان و بازیگر حضور داشته باشد، به دلیل حضور در چند فیلم تلویزیونی دیگر زمانی برای فعالیت در «آمبولانس» را نداشت.

«آمبولانس» در گاراژ!

حضور عرب نیا در جغرافیای سینما البته محدود به بازیگری نیست و او این روزها آماده ساخت نخستین فیلم کارنامه خود در مقام کارگردان نیز می شود. هرچند ساخت این فیلم به گفته تهیه کننده با اندکی تأخیر آغاز خواهد شد. فیلم سینمایی «آمبولانس» که قرار بود در نیمه دوم سال جاری ساخته شود، سال آینده وارد مرحله تولید می‌شود. محمود فلاح تهیه کننده این فیلم با بیان این مطلب اظهار داشت: در آخرین نشستی که با فریبرز عرب نیا داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اینکه فصل پاییز به پایان رسیده و این فیلم باید در این فصل ساخته می شد، پروژه را متوقف کنیم. وی تصریح کرد: البته عرب نیا که قرار بود در این فیلم به عنوان کارگردان و بازیگر حضور داشته باشد، به دلیل حضور در چند فیلم تلویزیونی دیگر زمانی برای فعالیت در «آمبولانس» را نداشت. فلاح ادامه داد: ساخت «آمبولانس» در حال حاضر متوقف بوده و احتمالا فیلمبرداری آن به سال دیگر موکول خواهد شد. «آمبولانس» یک کار در ژانر اجتماعی است که فیلمنامه آن را فریبرز عرب‌نیا به همراهی سامان استرکی نوشته است. همچنین برای ساخت این فیلم در سایت اختصاصی آن فراخوان برای انتخاب بازیگر داده شده بود.

فرآوری: امید صبوری

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: خبرگزاری مهر/ خبرگزاری سینمای ایران