تبیان، دستیار زندگی
نایب رئیس تحقیق و تفحص از بانک ها گفت: با اتمام کار هیئت، تخلف بانک ها محرز شده و جالب اینجاست که ۵۳ درصد منابع وام بانک ها تنها در دستان ۲ هزار نفر می چرخد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش مجلس از تخلفات بانک ها


 نایب رئیس تحقیق و تفحص از بانک ها گفت: با اتمام کار هیئت، تخلف بانک ها محرز شده و جالب اینجاست که 53 درصد منابع وام بانک ها تنها در دستان 2 هزار نفر می چرخد.

مجلس شورای اسلامی

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس با بیان اینکه گزارش تحقیق و تفحص از بانک ها تقدیم کمیسیون اقتصادی مجلس شده است، گفت: گزارش هیئت دارای 11 بخش است و در تعداد زیادی از صحفات تنظیم شده است.

وی با بیان ینکه ما در روند تهیه گزارش با تخلفات زیادی از سوی بانک ها مواجه شدیم، افزود: بعنوان مثال مشاهد کردیم میلیونها ایرانی که برای گرفتن وام به بانک ها مراجعه می کنند، تنها 47 درصد منابع وام بانک به آنها اختصاص یافته اما 53 درصد این منابع تنها در دستان دو هزار نفر می چرخد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه عمده این تخلفات در زمینه اخذ وام و عدم پرداخت به موقع اقساط می باشد، تصریح کرد: در گزارش هیئت تحقیق وتفحص اسامی افرادی که وام گرفتند، ذکر شده و این اسامی چندین صفحه گزارش را به خود اختصاص داده است.

در گزارش هیئت تحقیق وتفحص اسامی افرادی که وام گرفتند، ذکر شده و این اسامی چندین صفحه گزارش را به خود اختصاص داده است

قاضی پور با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی گزارش هیئت و تهیه گزارش نهایی برای قرائت در صحن مجلس است، گفت: بعد از قرائت گزارش در صحن مجلس، متخلفین برای مجازات به قوه قضائیه معرفی خواهند شد. وی تصریح کرد: دلیل این تخلفات زیاد در بانک ها ضعف نظارت بانک مرکزی بر بانک هاست.

بخش اقتصاد تبیان


منبع :جهان نیوز