تبیان، دستیار زندگی
در این جلسه می خواهیم شما را با لیست مدول ها و انواع فایل ها در ABAQUS و همچنین بررسی محصولات نصب شده در روی این نرم افزار را مورد بررسی قرار بدهیم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : میثم رفیعی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ABAQUS جلسه پنجم

در این جلسه می خواهیم شما را با لیست مدول ها و انواع فایل ها در ABAQUS و همچنین بررسی محصولات نصب شده در روی این نرم افزار را مورد بررسی قرار بدهیم.

abaqus جلسه پنجم

1-   لیست مدول ها:
از محیط ABAQUS / CAE در قسمت C از شکل جلسه سوم در مقابل گزینه ی module، یک لیست باز شده وجود دارد که مدول های مختلف را در اختیار قرار می دهد. برای انجام مدل سازی در ABAQUS / CAE از مدول ها استفاده می شود. هر یک از مدول ها بخشی از مدل سازی اجزای محدود را انجام می دهند.

2-   انواع فایل ها درABAQUS  

هنگامی که یک مدل سازی را شروع می کنید، ABAQUS / CAE فایل زیر را ایجاد می کند:

abaqus.rpy : این نوع فایل ها تمام عملیاتی را که در طی مدل سازی انجام داده اید به صورت دستورات ABAQUS / CAE در خود ذخیره می کند.

هنگامی که از طریق منوی اصلی file / save عملیاتی را که تا کنون انجام داده اید، ذخیره می کنید، ABAQUS / CAE فایل های زیر را به وجود می آورد.

model – database – name – cave: که در آن model – database – name نامی است که کاربر برای مدل مورد نظر قرار می دهد. این فایل شامل تمام مدل های ساخته شده، پیش از آنالیز است.

model – database – name – jnl: این نوع از فایل، شامل آن دسته از دستورات مدل سازی ABAQUS / CAE است که تا پیش از دستور ذخیره سازی انجام شده اند.

هنگامی که بر کار مدل سازی خود ادامه می دهید، دستورات ABAQUS / CAE هم چنان در abaqus. Rpy ذخیره می شوند. هم چنین ABAQUS / CAE فایل زیر را نیز ایجاد می کند.

model – database – name – rec: این نوع فایل برای بازگرداندن اطلاعات ذخیره نشده استفاده می شود اطلاعاتی که در این فایل ذخیره می شوند، دستورات مدل سازی ABAQUS / CAE هستند که از آخرین باری که عملیات ذخیره سازی انجام شده تاکنون صورت گرفته اند.

هنگامی که توسط ABAQUS / CAE یک مدل به یک تحلیلگر معرفی می شوند، فایل های زیر ایجاد می شوند:

job – name – inp: که در آن job – name نام job است که در مدول job تعریف شده است.

این نوع فایل توسط ABAQUS / CAE ساخته می شود و به ABAQUS / STANDARD یاABAQUS EXPLICIT  ارسال می شود.

job – name – odb: این نوع فایل، خروجی تحلیلگرهاست و دارای اطلاعاتی در مورد نتایج تحلیل است. این نوع فایل با استفاده از ABAQUS / GAE باز می شود.

job – name . msg: این نوع فایل شامل اطلاعاتی در مورد مراحل حل مسأله است. در صورتی که مسأله با warning یا eror مواجه شود، توضیحات آن در این فایل ثبت می شود.

abaqus جلسه پنجم

3-   بررسی محصولات نصب شده

پس از این نرم افزار ABAQUS را نصب کردید. برای بررسی محصولات نصب شده می توانید از مسیر زیر اقدام کنید.

start / program / ABAQUS 6.5/ ABAQUS VERFICUTION

پس از طی مسیر قبل، ABAQUS کل ملزومات برای نصب نرم افزار را اعلام کرده، وضعیت تمام محصولات نصب شده را بررسی می کند و اصلاحات به دست آمده را در یک فایل متنی به نام VERIPY در پوشه TEMP ذخیره می کند.

مطالب مرتبط:

ABAQUS جلسه اول

ABAQUS جلسه دوم

ABAQUS جلسه سوم

ABAQUS جلسه چهارم

بخش پروژه های دانش آموزی، تهیه: میثم رفیعی

تنظیم: منا جاسبی