تبیان، دستیار زندگی
شاید تا به حال اقامت در هتل‌های مختلفی را تجربه كرده‌اید و خاطراتی متفاوت از هر كدام دارید؛ هتل‌هایی كه برخورد كاركنان و مدیرانش برایتان جالب بوده یا ساختمان و نوع امكاناتی كه در اختیار مسافران قرار می‌دهند‌ برای شما تازگی داشته است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدام هتل برای شما بهتر است؟


شاید تا به حال اقامت در هتل‌های مختلفی را تجربه كرده‌اید و خاطراتی متفاوت از هر كدام دارید؛ هتل‌هایی كه برخورد كاركنان و مدیرانش برایتان جالب بوده یا ساختمان و نوع امكاناتی كه در اختیار مسافران قرار می‌دهند‌ برای شما تازگی داشته است، اما این هتل‌ها هر ساختمانی كه داشته و هر خدماتی كه بدهند، ابتدا باید روزهایی خوب و آرامی برای شما ایجاد كند تا سفری دلنشین و به یاد ماندنی داشته باشید. علاوه بر این، در بازار رقابتی این روزها هتل‌ها باید خدماتی ویژه به مسافران ارائه دهند تا رضایت آنها را جلب كنند و در ذهن مسافر بمانند.

کدام هتل برای شما بهتر است؟

تماسی ساده و آسان

اولین كاری كه قبل از شروع سفر به فكر مسافران می‌رسد و برای آن برنامه‌ریزی می‌كنند، پیدا كردن هتلی مناسب و رزرو كردن اتاق‌هایی راحت و تمیز و به تعداد دلخواه است. برخی هتل‌ها خدمات كاملی به تمام مسافران ارائه می‌دهند. گروهی هم این امكان را برای مهمانان فراهم كرده‌اند كه خودشان محدوده خدمات مورد نظر را انتخاب كنند. علاوه بر این، هتل‌هایی هم هستند كه خدمات محدودی دارند و بیشتر در رده مهمانخانه‌ها قرار می‌گیرند.

برای انتخاب مناسب‌ترین هتل، بهترین راهكار گشتن در دنیای اینترنت و كسب اطلاعات درباره هتل‌های مختلف است؛ در سایت‌های مربوط به هتل‌ها، می‌توانید اطلاعات دقیقی از جمله مكان هتل، قیمت اتاق‌ها، امكانات و... را پیدا كنید و براساس آن تصمیم بگیرید. پس از انتخاب هتل‌ باید به فكر رزرو اتاق باشید كه این مورد هم نیازی به مراجعه حضوری ندارد. امروزه اكثر هتل‌ها این امكان را برای مهمانان فراهم كرده‌اند كه از طریق اینترنت، هزینه را پرداخت و اتاق مورد نظرشان را رزرو كنند. خیلی از هتل‌ها هم برای مسافرانی كه هتل را از طریق اینترنت و از چند هفته قبل رزرو كنند، تخفیفی نیز در نظر می‌گیرند.در هر صورت این یكی از ساده‌ترین و البته ضروری‌ترین ویژگی‌هایی است كه یك هتل خوب می‌تواند داشته باشد.

هتل‌های دیروز، هتل‌های امروز

امروز هتل‌های مختلف برای جذب گردشگران و برطرف كردن نیاز آنها، امكاناتی خاص برای مهمانان در نظر می‌گیرند؛ امكاناتی كه فراتر از فراهم كردن سه وعده غذا و مكانی برای خواب است. اگر هتل حداقل وسایل مانند تلفن، سیستم تهویه هوا، تلویزیون، ساعت، یخچال و... نداشته باشد، اصلا مورد پذیرش مسافران نخواهد بود. اما این همه ماجرا نیست چون هتل های امروزی در بازار رقابت امكاناتی مثل تهیه و تزئین دسته‌های گل، استخر و سونا، ماساژ، اینترنت نامحدود، سرویس رفت و برگشت و... را هم ارائه می‌دهند. بنابراین قیمت گران یک هتل همیشه به معنای این نیست که هتل مورد نظر شما تمیزتر و بزرگتر و زیباتر از بقیه است. شاید این هتل امکاناتی را به شما ارائه کند که واقعا به آن نیاز ندارید در حالی که با هزینه کمتر می توانید یک هتل شیک و مناسب انتخاب کنید.

کدام هتل برای شما بهتر است؟

توصیه های پیش از سفر

اگر قصد پیدا کردن یک هتل مناسب و ارزان قیمت را دارید می‌توانید تاریخ مسافرت خود را با زمان تخفیف دادن برخی از هتل‌ها هماهنگ نمایید. بسیاری از هتل‌ها نرخ اتاق‌هایشان را در روزهای معمولی و در بعضی از فصول 50 درصد کاهش می‌دهند.

اگر قصد دارید که هتلی ارزان قیمت و مناسب برای اقامتی کوتاه مدت تهیه نمایید، می‌توانید از هتل آپارتمان (Apartment Hotel) استفاده کنید.

باید توجه داشته باشید که این هتل‌ها مکان‌هایی هستند که در آن‌ها برای مدت کوتاهی از میهمان پذیرایی می‌شود و معمولاً برای مهمانانی مقبول واقع می‌شوند که نیاز به پذیرایی کمتری داشته باشند.

معمولاً در هتل آپارتمان‌ها، وسایل آشپزی وجود دارد و نیازی به رستوران احساس نمی‌شود. اقامت در هتل آپارتمان بسیار شبیه به اجاره آپارتمان است با این تفاوت که قرارداد اجاره‌ای وجود ندارد و مسافر هر وقت بخواهد می‌تواند با هتل تسویه حساب کرده و آنجا را ترک کند. برخلاف هتل‌ها که دارای شرایط ثابت و مقیدی هستند، هتل آپارتمان‌ها انعطاف‌پذیر بوده و انواع بسیار متنوعی دارند.

هتل آپارتمان‌ها، شبیه هتل ساخته می‌شوند و دارای تعداد زیادی آپارتمان هستند. دوره اقامت در آنها بسیار متفاوت بوده و از چند روز تا چند ماه متغیر است. معمولاً قیمت‌شان از قیمت هتل‌های مشابه پایین‌تر بوده و هتل آپارتمان‌ها به هر آنچه که در یک آپارتمان لازم به نظر می‌رسد مجهز هستند. باید دقت داشته باشید که هتل آپارتمان‌ها را از یک تا 3 ستاره طبقه‌بندی می‌کنند. به تعبیر دیگر هتل آپارتمان‌ 3 ستاره با هتل 5 ستاره برابری می‌کند و در گروه خودشان بهترین هستند.

نرخ هتل یک فاکتور بزرگ و مهم برای انتخاب هتل است؛ دقت داشته باشید که پرداخت پول بیشتر به‌معنای آن نیست که شما خدمات و استانداردهایی با کیفیت بالا را دریافت خواهید نمود.

فراوری:الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از جام جم، خوش فکر