تبیان، دستیار زندگی
راه‌اندازی شبكه نسل سوم تلفن همراه با نام رایتل به صورت گسترده در دهه فجر به مرحله عملیاتی می‌رسد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونمایی برند اپراتور سوم تلفن همراه


راه‌اندازی شبكه نسل سوم تلفن همراه با نام رایتل به صورت گسترده در دهه فجر به مرحله عملیاتی می‌رسد.


رایتل

وزیر تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از برند اپراتور سوم تلفن همراه با بیان این مطلب اظهار كرد: ایرانی‌ها در نوروز 91 حلول سال نو را با سیم‌كارت‌های رایتل به یكدیگر تبریك خواهند گفت و پیش‌بینی می‌شود اپراتور سوم نقل مجالس دید و بازدید نوروز سال آینده باشد.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی با بیان این كه در كشورمان این توانایی به وجود آمده است كه بتوانیم توانمندی‌ و قابلیت‌های خود را در عرصه ارتباطات برای زندگی مردم به نمایش بگذاریم، اعلام كرد: در مدت زمان كوتاهی سیم‌كارت‌های نسل سوم در كرج، تهران، قم و شیراز واگذار خواهد شد.

وزیر تعاون،‌كار و رفاه اجتماعی با بیان این كه تلفن همراه نسل سوم به دلیل تسهیلات و امكانات به ملاحظات فرهنگی خاصی نیاز دارد كه باید به آن بسیار هوشمندانه توجه و دقت شود گفت: در این راستا به همكاران پروژه‌های تامین‌تلكام توصیه می‌شود پیوست فرهنگی و اجتماعی هوشمندانه‌ای برای نسل سوم موبایل طراحی كنند تا نه تنها این پروژه، پیشرفت را در زندگی افراد جامعه به دنبال داشته باشد بلكه تعالی فرهنگی و اجتماعی را نیز دربربگیرد.

وی با بیان این‌كه راه‌اندازی گسترده تلفن همراه نسل سوم از دهه فجر آغاز می‌شود گفت: سهامداران اصلی پروژه‌ی اپراتور نسل سوم تلفن همراه 32 میلیون ایرانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و فناوری بالایی كه در اجرای این پروژه به كار گرفته شده آن را در درجه بالای اهمیت قرار داده است.

مدیر عامل رایتل خبر داد:

رایتل
آغاز ثبت نام سیم‌كارت اپراتور سوم از نیمه‌ی دوم آذرماه

در حال حاضر سیم‌كارت‌های رایتل در كرج به‌صورت پایلوت، مرحله آزمایشی خود را سپری می‌كنند و شبكه فروش اپراتور سوم تلفن همراه نیز به فراخور واگذاری‌ در حال توسعه است و این اپراتور از نیمه دوم آذرماه ‌ ثبت‌نام خواهد داشت و سیم‌كارت‌ها به مرور عرضه می‌شوند.

حمید فرنگ - مدیر عامل رایتل - اظهار كرد: اپراتور سوم تلفن همراه با برند رایتل، نسل سوم تلفن‌ همراه را در چارچوب قوانین ارایه ‌می‌دهد.

وی ادامه داد: تعرفه تماس اپراتور سوم كه از این پس رایتل نامیده می‌شود، پس از تصویب در كمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و بر اساس طرح‌های تشویقی محاسبه می‌شود.

او در پاسخ به این سوال كه با وجود محدودیت در پهنای باند، چگونه‌ می‌توانید اینترنت با سرعت 512 را برروی سیم‌كارت‌هایتان ارایه دهید؟ گفت: اپراتور سوم در حال حاضر قابلیت ارایه نسل سوم را دارد اما در ارایه خدمات بر اساس قوانین و مقررات تعیین شده عمل می‌كند.

رایتل

وی تصریح كرد: علت تاخیر واگذاری در شهر تهران، محدودیت شهرداری برای نصب آنتن‌های BTS است و درصورت رفع محدودیت‌ها شرایط برای واگذاری در تهران نیز فراهم است.

فرنگ درباره اظهارات ZTE مبنی بر این‌كه دلیل تاخیر این اپراتور را عدم تامین مالی برای ترخیص تجهیزات در گمرك دانسته بود تصریح كرد: این موضوع درست نیست و آن را تكذیب می‌كنم.

مدیر عامل رایتل تصریح كرد: ما به فضایی به دور از جنجال نیاز داریم تا بتوانیم به موقع به تعهدات داده شده، عمل ‌كنیم.

وی ضمن تاكید بر پیشبرد برنامه‌های این اپراتور در فضایی آرام، پاسخگو نبودن مدیران رایتل به رسانه‌ها را در راستای ایجاد فضایی به دور از جنجال اعلام كرد.

عباس عباس زادگان

بخش اقتصاد تبیان