تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پس از آنکه با ایستادن در رده پنجم جدول لیگ برتر فصل پیش، عملا شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد، اکنون با رای AFC می تواند در رقابتهایی دیگر در سطح آسیا تحت عنوان AFC کاپ شرکت داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تراکتور آسیایی می شود


تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز پس از آنکه با ایستادن در رده پنجم جدول لیگ برتر فصل پیش، عملا شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد، اکنون با رای AFC می تواند در رقابتهایی دیگر در سطح آسیا تحت عنوان AFC کاپ شرکت داشته باشد.


با مشخص شدن تعداد سهمیه های فوتبال باشگاهی ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا که از 4 به 1+3 کاهش یافت و همچنین تخصیص یک سهمیه از مسابقات AFC کاپ، علاوه بر تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان، یک تیم ایرانی دیگر نیز می تواند در دومین تورنمنت باشگاهی فوتبال آسیا حضور پیدا کند.

تراکتور

از اینرو، سپاهان و استقلال به عنوان تیم های اول و دوم فصل قبل به همراه تیم پرسپولیس قهرمان جام حذفی سال قبل، به صورت مستقیم راهی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا می شوند و تیم ذوب آهن به عنوان تیم سوم لیگ برتر، بایستی در مصاف پلی آف جهت صعود به لیگ قهرمانان حضور یابد.

تیم تراکتورسازی نیز که فصل گذشته عنوان پنجمی لیگ برتر را به خود اختصاص داده بود، با سهمیه جدید ایران در AFC کاپ می تواند حضور در این مسابقات را که پس از لیگ قهرمانان، دومین جام معتبر باشگاهی فوتبال در آسیاست، تجربه کند.

در این خصوص مهدی تاج، نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت: این سهمیه به ایران تعلق گرفت و ما در نظر داریم تیم پنجم لیگ برتر فصل گذشته و یا تیم قهرمان لیگ دسته اول را به AFC کاپ اعزام کنیم.

البته این اظهار نظر تاج در شرایطی است که تیم تراکتورسازی با توجه به پشتوانه عظیم هواداران و بهره مندی از امکانات خوب، می تواند نماینده ای شایسته برای فوتبال کشورمان در رقابتهای آسیایی باشد و تیمهای داماش گیلان یا مس سرچشمه که فصل قبل از لیگ یک بصورت مستقیم به لیگ برتر صعود کردند، شاید نتوانند همانند تیم تبریزی حضوری در شان فوتبال ایران داشته باشند.

همواره یکی از آرزوهای هواداران تراکتورسازی، آسیایی شدن این تیم بوده است ولی در عین حال، حتی اگر سهمیه AFC کاپ نیز نصیب سرخپوشان نشود، بازهم انتظار می رود که در پایان فصل جاری لیگ برتر، این تیم بتواند یکی از سکوهای اول تا سوم را نصیب خود کرده و راهی لیگ قهرمانان شود

همواره یکی از آرزوهای هواداران تراکتورسازی، آسیایی شدن این تیم بوده است ولی در عین حال، حتی اگر سهمیه AFC کاپ نیز نصیب سرخپوشان نشود، بازهم انتظار می رود که در پایان فصل جاری لیگ برتر، این تیم بتواند یکی از سکوهای اول تا سوم را نصیب خود کرده و راهی لیگ قهرمانان شود اما تخصیص سهمیه AFC کاپ به تراکتورسازی، فوتبالدوستان تبریزی را یک سال زودتر به خواسته شان خواهد رساند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : مهر