تبیان، دستیار زندگی
پیراهن تیم ملی ایران مقدس است سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در اولین جلسه‌ی خود با بازیكنان گفت: قصد داریم تا با تدوین یك برنامه‌ی مناسب از روز 25 مرداد یك فوتبال قشنگ ایرانی و هدفمند را ارایه دهیم. امیر قلعه‌نویی صبح یکشنبه د...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه‌نویی : 25 مرداد یك فوتبال قشنگ ایرانی می‌بینید


پیراهن تیم ملی ایران مقدس است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در اولین جلسه‌ی خود با بازیكنان گفت: قصد داریم تا با تدوین یك برنامه‌ی مناسب از روز 25 مرداد یك فوتبال قشنگ ایرانی و هدفمند را ارایه دهیم.

امیر قلعه‌نویی صبح یکشنبه در جلسه‌ی معارفه‌ی كادر جدید تیم ملی در محل کمپ تیمهای ملی ایران اظهار داشت: به عنوان یك سرباز افتخار می‌كنم كه در اختیار تیم ملی كشورم هستم

. پیراهن تیم ملی مقدس است و یكی از برنامه‌های اصلی من این است كه این قداست را در میان بازیكنان حفظ كنم.

وی ادامه داد: ‌در گذشته راهیابی به تیم ملی كار بسیار دشواری بود. من خود هنگام بازی نزدیك به ده مرتبه از اردوی تیم ملی خط خوردم تا بالاخره در بازیهای دوحه فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را بدست آوردم ، این نشان می‌دهد كه پوشیدن پیراهن تیم ملی نیازمند شایستگی‌های فراوانی است. بازیكنانی كه فرصت پوشیدن این پیراهن مقدس را به دست می‌آورند باید از نظر رفتاری و اخلاقی الگویی برای مردم و جوانان باشند.

وی خطاب به بازیكنان ملی‌پوش گفت: شما باید بدانید كه اكنون متعلق به هفتاد میلیون ایرانی هستید. كوچك‌ترین رفتار و اخلاق شما توسط مردم ارزیابی می‌شود و به همین دلیل وظیفه‌ی دشواری را بر عهده دارید.

قلعه‌نویی با اشاره به ناكامی تیم ملی در جام جهانی تصریح كرد: ، با توجه به این كه در جام جهانی نتایج چندان دلخواهی به دست نیامد تیم ملی اكنون در مرحله‌ی گذار به سر می‌برد ما اكنون باید همه چیز را از نو شروع كنیم. وی سپس خطاب به بازیکنان گفت : اگر تا به حال زحمت می کشیدید از این پس باید ریاضت بکشید!

ما باید تلاش کنیم تا با عملكرد خوب خود باز هم رضایت را به میان فوتبال دوستان بازگردانیم و مردم را به ورزشگاهها بازگردانیم. باید به گونه ای عمل کنیم که برخی از تنش های اجتماعی جامعه هم به کمک فوتبال مرتفع شود.

سرمربی تیم ملی در مورد انتخاب دستیاران خود به خبرنگاران گفت: تمامی اعضای كادر فنی سابقه‌ی درخشان و مشخص دارند. ناصر ابراهیمی، سرمربی سابق تیم ملی در رده‌های مختلفی مانند امید و بزرگسالان بوده و سال‌ها برای پرسپولیس مربیگری كرده، مناجاتی، كاپیتان تیم ملی بوده و سابقه‌ی درخشانی در مربیگری دارد، همین طور كریم بوستانی، پرویز مظلومی و كماسی كه هر كدام سال‌ها برای فوتبال این كشور زحمت كشیده‌اند. ابراهیم‌زاده نیز یكی از تكنسین‌های نوین فوتبال است كه امیدوارم دانش خود را به تیم ملی ارایه دهد.

وی افزود: در این میان ما مربی جوانی مانند افشین پیروانی را داریم كه در زمان بازی بازیكنی بسیار باهوش و در زمان مربیگری هم یكی از بهترین‌ها خواهد بود.

قلعه‌نویی تصریح كرد: فوتبال ایران یک فوتبال با تکنیک فردی ، خلاقیی و در عین حال تاکتیک پذیر است و نمونه خوب آن بهترین بازی ما در جام جهانی نیمه‌ی اول بازی مقابل مكزیك بود. ما قصد داریم این چهل و پنج دقیقه‌ی جذاب را به چند نود دقیقه‌ی عالی تبدیل كنیم. فوتبال ایرانی مملو از ظرافت تكنیك، خلاقیت و تاكتیك‌پذیری است و ان شا ا... روز 25 مرداد شاهد یک فوتبال ایرانی قشنگ خواهیم بود.

من یك مربی نظم‌گرا هستم

قلعه‌نویی در ادامه اظهار داشت: من یك مربی نظم‌گرا هستم و در درجه‌ی اول قصد دارم تا این عنصر را در تیم ملی نیز حاكم سازم. بر همین اساس هر بازیكنی كه در تمرینات تیم ملی آماده نشان دهد در تركیب اصلی قرار خواهد گرفت. هیچ بازیكنی نمی‌تواند خود را در تركیب اصلی بداند. قرار گرفتن در جمع یازده نفر تیم ملی نیازمند توانایی و اثبات شایستگی است.

قلعه‌نویی در پایان خاطر نشان كرد: پس از شكست ایران مقابل اردن در مسابقات مقدماتی جام جهانی بسیاری نسبت به صعود ایران به جام جهانی ناامید بودند اما، مطبوعات و رسانه‌ها با ایجاد بستری بسیار مناسب زمینه‌ساز صعود تیم ملی به جام جهانی شدند. اكنون نیز ما به حمایت مطبوعات و تمامی رسانه‌ها امید داشته و امیدواریم كه آنها ما را در راه موفقیت به جام‌ ملت‌های آسیا یاری رسانند.