تبیان، دستیار زندگی
جدول فروش سینمای ایران تغییر خاصی نکرده و همچنان فیلم‌های یه حبه قند و سعادت آباد در بالای جدول قرار دارند. این در حالی است که اکران فیلم آسمان هشتم از روز چهارشنبه هفته گذشته در سینماها آغاز شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«یه حبه قند» میلیاردر

جدول فروش سینمای ایران تغییر خاصی نکرده و همچنان فیلم‌های "یه حبه قند" و "سعادت آباد" در بالای جدول قرار دارند. این در حالی است که اکران فیلم "آسمان هشتم" از روز چهارشنبه هفته گذشته در سینماها آغاز شده است.


فیلم یه حبه قند

هم اکنون فیلم‌های "سعادت آباد"، "یه حبه قند"، "پرتقال خونی"، "راه آبی ابریشم"، "پیتزا مخلوط"، "تپلی"، "باغ قرمز" و "دلقک‌ها" بر پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها قرار دارد. البته با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین (ع) سالن‌هایی سینمایی برای چند روزی تعطیل می‌شوند که این موضوع روی فروش فیلم‌ها تأثیر دارد. همچنین پس از پایان دهه اول محرم تعدادی از فیلم‌ها همچون "پیتزا مخلوط" و "راه آبی ابریشم" جای خود را به فیلم‌های دیگری می‌دهند. "سعادت آباد" آخرین ساخته سینمایی مازیار میری است که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته نیز به نمایش در آمد. این فیلم با داشتن 17 سینما در تهران و 41 روز نمایش 823 میلیون تومان فروش کرده است. همچنین در شهرستان‌ها نیز با همین تعداد روز نمایش و 15 سالن نمایش به فروش 300 میلیون تومانی دست پیدا کرده است. این فیلم داستان زنی به نام یاسی را روایت می‌کند که در زندگی مشترکش با محسن دچار تردیدهایی شده، تصمیم می‌گیرد برای او جشن تولدی بگیرد و خاطراتی را یادآوری کند. او برای بهتر برگزار کردن مهمانی، همه چیز را از قبل پیش‌بینی می‌کند، غافل از این که همه چیز مطابق با خواسته او پیش نمی‌رود. "یه حبه قند" آخرین ساخته سید رضا میرکریمی است. این فیلم با داشتن 19 سینما در تهران و 41 روز نمایش 694 میلیون تومان و در شهرستان‌ها نیز با داشتن 12 سالن 200 میلیون تومان فروش کرده است. فیلم با فیلم‌نامه محمدرضا گوهری بر اساس طرحی از رضا میر کریمی و شادمهر راستین ساخته شده و در داستان آن آمده ‌است: سکوت خانه باغی قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می‌شکند. چهار دختر این خانه به همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچک‌ترشان به یاری مادر شتافته‌اند. این اقامت برای خواهران و باجناق‌ها شاید دردسر باشد، ولی برای بچه‌ها تحقق یک آرزوی بزرگ است. "پرتقال خونی" کاری از سیروس الوند است که پخش آن برعهده فیلمیران است.

"یه حبه قند" آخرین ساخته سید رضا میرکریمی است. این فیلم با داشتن 19 سینما در تهران و 41 روز نمایش 694 میلیون تومان و در شهرستان‌ها نیز با داشتن 12 سالن 200 میلیون تومان فروش کرده است.

این هفته فیلم با داشتن 22 سینما در تهران و 27 روز نمایش 318 میلیون تومان و در شهرستان‌ها با 12 سینما میلیون تومان فروش کرده است. این فیلم روایت داستان مهندس میانسالی به نام والا است که در آستانه جدایی از همسرش است. در این بین دختر جوانی به نام ترمه برای طراحی دکور دفتر کارش می‌آید و رفته رفته این آشنایی به شکل‌گیری رابطه‌ای عاطفی می‌انجامد. والا که زخم خورده از زندگی مشترک است با احتیاط و کمی بدبینانه در این رابطه پیش می‌رود تا اینکه شخصی به نام سیاوش قدم در زندگی ترمه می‌گذارد. "راه آبی ابریشم" فیلمی تاریخی و درباره دریانوردی ایرانیان است. این پروژه فاخر ملی با داشتن 13 سینما در تهران و 34 روز نمایش 217 میلیون تومان فروش کرده است و در شهرستان‌ها نیز با داشتن 10 سینما به فروش 75 میلیون تومانی دست پیدا کرده است. "راه آبی ابریشم" داستان سفر دو کشتی سلیمان و ادریس به دریا را روایت می‌کند. در قرن چهارم هجری و در اوج تاریخ دریانوردی ایرانیان، شازان ابن یوسف که به تحصیل علم نجوم در دارالعلوم شیراز مشغول است پیشنهاد شغل کتابت کشتی را می‌پذیرد و به همراه این دو کشتی به سفری دشوار و ناممکن می‌رود و از حوادث و ماجراهای این سفر رهنامه می‌نویسد.

فیلم پیتزا مخلوط

"پیتزا مخلوط" ساخته حسین قاسمی جامی با داشتن 24 سینما و 13 روز نمایش در ژانر کمدی 144 میلیون تومان در تهران فروش کند. همچنین این فیلم در شهرستان‌ها با داشتن 18 سینما به فروش 120 میلیون تومان دست پیدا کند. "تپلی" تنها فیلم روی پرده در ژانر کودک است که با داشتن 12 سینما در تهران و 34 روز نمایش 105 میلیون تومان فروش کرده است. همچنین در شهرستان‌ها نیز با داشتن 20 سالن 70 میلیون فروش داشته است. "تپلی" پیش‌تر "دنیای پرامید" نام داشت. "باغ قرمز" اولین ساخته بلند سینمایی امیر سمواتی هم که در گروه سینمایی آزاد اکران عمومی شده است. این فیلم روابط انسانی میان داود و مهناز از جنوبی‌ترین نقطه شهر و روابط انسانی دکتر و همسرش از شمالی‌ترین نقطه شهر را روایت می‌‌کند. این فیلم در سینماهای تهران با داشتن 5 سالن سینمایی و 20 روز نمایش 15 میلیون فروش کرده است. این در حالی است که در شهرستان‌ها سالنی برای نمایش ندارد و این رقم برای این فیلم قابل قبول نیست. "دلقک‌ها" کارگردانی عباس مرادیان عنوان دومین فیلم کمدی در جدول اکران آبان ماه سینمای ایران است. این فیلم درباره دو جوان جنوب شهری به نام‌های کریم و اتابک است که درگیر ماجرایی می‌شوند. این فیلم که همچون "باغ قرمز" در شهرستان‌ها به روی پرده نرفته است. با داشتن 10 سالن سینمایی و 12 روز نمایش 19 میلیون تومان فروش کرده است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: خبرگزاری مهر