تبیان، دستیار زندگی
بازشدن ثبت سفارشات خودرو بعد از یک وقفه طولانی موجب شد تا بار دیگر روند واردات اتومبیل به ایران از سر گرفته شود و برندهای مختلفی چون مرسدس بنز، هیوندای، کیا و پورشه با آخرین محصولات خود وارد میدان شدند. هرچند که جای مدل های...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه هایی از دنیای خودروها (2)


در ادامه قسمت قبل به بررسی تازه های دنیای خودرو می پردازیم

مرسدس بنزهای 2012 تازه وارد به ایران

بازشدن ثبت سفارشات خودرو بعد از یک وقفه طولانی موجب شد تا بار دیگر روند واردات اتومبیل به ایران از سر گرفته شود و برندهای مختلفی چون مرسدس بنز، هیوندای، کیا و پورشه با آخرین محصولات خود وارد میدان شدند. هرچند که جای مدل های BMW در فهرست خودروهای مجاز برای ورود به کشور بسیار خالی است اما نکته جالب توجه اینجاست که مرسدس بنز با دستی پر به ایران آمده است. تازه واردهای مرسدس بنز در ایران شامل مدل های CLS، CL500، 2012 و همچنین C-Class2012 بوده که در ادامه به شرح جزئیات آنها خواهیم پرداخت.

تازه هایی از دنیای خودروها(2)

به جرات می توان گفت که عجیب ترین و هیجان انگیزترین مرسدس بنز وارد شده به بازار ایران، CL500 بوده که اصلا انتظار نمی رفت به این زودی ها تردد آن را با پلاک ملی در کشور مشاهده کنیم. کلاس CL محصولات مرسدس بنز در واقع همان مدل کوپه S-Class بوده که از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی نیز با آن برابری می کند. ضمن اینکه طراحی داخلی S و CL کاملا شبیه به هم بوده و تنها یک تفاوت جزئی در ظاهر دریچه هوای پانل مرکزی آنها دیده می شود. پس با این تفاسیر CL500 یک کوپه سوپرلوکس است که فضای جادار و مناسبی را همراه با امکانات منحصر به فرد، در اختیار چهار سرنشین قرار می دهد. CL500 از یک موتور هشت سیلندر روی شکل به قدرت 388 اسب بخار بهره می برد و شتاب صفر تا 100 آن برابر 5/4 ثانیه است.

اهرم تعویض دنده این خودرو همانند S-Class در پشت و سمت راست فرمان قرار دارد. سواری CLS2012 فوق العاده نرم بوده و هندلینگ آن غیرقفابل تحسین است. ضمن اینکه به دلیل وجود کنسول میانی در ردیف عقب، این خودرو به یک فست بکم مجلل چهارنفره تبیدل شده است

این کوپه مجلل در کشورهای دیگر با مدل های CL60012 سیلندر، AMGCL63 هشت سیلندر Biturbo و همچنین AMGCL65 12 سیلندر Biturbo نیز عرضه می شود که در حال حاضر این مدل ها در کشور ما پلاک نمی شوند. جعبه دنده این خودرو از نوع هفت سرعته جی ترونیک بوده و اهرم تعویض آن همانند S-Class در پشت و سمت راست فرمان قرار دارد. ضمن اینکه امکان تعویض دنده ها به صورت دستی از طریق پدل شیفترهای پشت فرمان، امکانپذیر است. مدل فیس لیفت شده CL در سال 2011 و با نام CL2012 به بازارهای جهانی راه یافت اما CL500 های واردشده به کشور فقط از مدل 2010 و 2011 بوده که هم اکنون تعداد انگشت شماری از آنها برای فروش در اتوگالری های تهران موجود هستند. قیمت CL500 2012 تا لحظه نگارش این مطلب حدود 450 میلیون تومان و قیمت CL500 2011 حدود 530 میلیون تومان بوده که همگی از مدل AMG Sports Pachage هستند. لازم به ذکر است که در کل قیمت مدل های CL به دلیل کوپه بودن، گران تر از S-Class است.

نسل جدید CLS در سال 2011 وارد بازارهای جهانی شد که از نظر طراحی و امکانات، تفاوت نسبتا زیادی با نسل قبل پیدا کرد. به عقیده بعضی ها، طراحی نسل جدید CLS جذابیت و پویایی نسل قبل را ندارد و از یک کوپه اسپورت به یک کاتومبیل لوکس تبدیل شده است اما از نظر نگارنده، نمی توان انکار کرد که طراحی بسیار زیبای CLS هنوز هم به عنوان یک کوپه چهار در یا بهتر بگویم فست بک مجلل، ستودنیست. درحال حاضر تعداد انگشت شماری از مدل CLS350 2012 به کشور وارد شده است و هنوز پای CLS500 2012 به رغم قرارداشتن در فهرست ثبت سفارشات خودرو، به کشور باز نشده است.

هم اکنون مدل عرضه شده در ایران یعنی همان C200 Blue Efficiency 2012 از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم 1796 سی سی برخوردار بوده که مصرف ترکیبی آن 6/6 کیلومتر در هر 100 کیلومتر است

سطح تجهیزات ایمنی و سیستم های کمکی نسل جدید CLS بسیار بالا بوده و تقریبا با S-Class یکسان است که ازجمله آنها می توان به سامانه تشخیص کسالت راننده، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، سامانه کمکی نقطه کور، سامانه ترمز اضطراری، رادار دیسترونیک، سامانه هشداردهنده تابلوهای محدودیت سرعت اشاره کرد که همگی آنها در مدل های 2012 مرسدس بنز وجود دارد. علاوه بر اینها، CLS 2012 دارای سامانه نایت ویژن (دید در شب) و همچنین TV Tuner دیجیتال بوده که در مدل های S-Class، نسل جدید E-Class و همچنین CL یافت می شود. CLS350 2012 دارای یک موتور 6 سیلندر روی شکل به حجم 3498 سی سی بوده که از تکنولوژی Blue Efficiency برخوردار است و با کمک جعبه دنده هفت سرعته جی ترونیک (با قابلیت تعویض دستی از طریق پدل شیفترهای پشت فرمان) در ساعت 6/1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومت در ساعت دست پیدا می کند.

اهرم تعویض دنده این خودرو همانند S-Class در پشت و سمت راست فرمان قرار دارد. سواری CLS2012 فوق العاده نرم بوده و هندلینگ آن غیرقفابل تحسین است. ضمن اینکه به دلیل وجود کنسول میانی در ردیف عقب، این خودرو به یک فست بکم مجلل چهارنفره تبیدل شده است. هم اکنون CLS350 2012 با محدوده قیمتی بین 450 تا 470 میلیون تومان در کشور معامله می شود که تقریبا می توان گفت هیچ کدام کاملا فول آپشن نیستند.

تازه هایی از دنیای خودروها(2)

از مدل 2012 مرسدس بنز C-Class فقط C200 Blue efficiency در بازار داخلی یافت می شود و مدل های C350 Blue Efficiency 2012 و همچنین C300 2012 در پارکینگ های گمرک، منتظر جواز ترخیص هستند. نسخه فیس لیفت شده C-Class، خودروهیای بسیار ایده آل و جالب توجه برای آنهایی بوده که خواستار خرید یک مرسدس بنز تمام عیار با ابعاد جمع و جور شهری هستند زیرا به گفته مسئولین کمپانی مرسدس بنز، سعی شده تا این سدان کامپکت با امکاناتو تجهیزاتی در سطح بزرگانی چون CLS و E-Class تولید شود و مشاهده سیستم هایی چون رادار دیسترونیک، تشخیص کسالت و خواب آلودگی راننده با 70 حسگر، سامانه کمکی پارک (Park Tronic)، سامانه کمکی نقطه کور، سامانه حرکت بین خطوط، دوربین دید عقب، گرم کن و سردکن صندلی و… در این خودرو نشان می دهدکه شما با یک مینی S-Class رو به رو هستید! و فقط کافی بود تا امکاناتی چون ماساژور، TV Tuner دیجیتال و سامانه نایت ویژن هم در این مدل به کار گرفته شود تا چیزی از S-Class کم نداشته باشد. کابین C-Class2012 به کلی نسبت به مدل قبلی تغییر یافته است و سبک طراحی مدل های 2012 مرسدس بنز در آن پیاده شده که فرم طراحی پانل مرکزی، قاب مانیتور و غربیلک فرمان جدید (همانند آنچه در CLS2012 است)، نشان دهنده همین امر است و از این نظر یک پله بالاتر از E-Class 2012 قرار می گیرد.

تازه هایی از دنیای خودروها(2)

سقف شیشه ای پانورامیک برای C-Class نیز قابل سفارش بوده و کیفیت ادوات داخلی آن نسبت به مدل های قبلی به طور چشمیگری افزایش یافته است هرچند که هنوز هم از این لحاظ با برادران بزرگ تر خود، فاصله دارد. سواری C-Class خشک تر و اسپورت تر از E-Class است و چهره آن نیز به لطف طراحی کاسه چراغ های جدید و چراغ های LED رانندگی در روز، خشونت و جذابیت بیشتری را به نمایش می گذارد. هم اکنون مدل عرضه شده در ایران یعنی همان C200 Blue Efficiency 2012 از یک پیشرانه چهار سیلندر خطی به حجم 1796 سی سی برخوردار بوده که مصرف ترکیبی آن 6/6 کیلومتر در هر 100 کیلومتر است. این خودرو با کمک جعبه دنده هفت سرعته جی ترونیک، در مدت زمان 7/8 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. هم اکنون C200 Blue Efficiency 2012 با قیمتی حدود 145 تا 155 میلیون تومان در کشور به فروش می رسد.

کادیلاک برگ برنده‌اش را رو می‌کند!

تازه هایی از دنیای خودروها(2)

نمایشگاه خودرو لس انجلس یکی از نمایشگاه های مهم خودرو است که خودوسازان از آن برای ارایه مدل های تازه استفاده می کنند. بر همین اساس کادیلاک قصد دارد یکی از مدل های استثنایی و قابل توجه خود را در این نمایشگاه رونمایی کند.

تازه هایی از دنیای خودروها(2)

این خودرو که پیش از این برای نخستین بار سال گذشته در نمایشگاه خودرو دیترویت به صورت یک مدل مفهومی ارایه شد حالا به عنوان گل سرسبد محصولات این خودرو ساز برای تولید آماده شده است.

XTS که یک سدان لوکس است که برای آسایش بیشتر سرنشینان به انواع تکنولوژی و امکانات داخلی روز مجهز است. از نظر عملکرد موتور این خودرو یک موتور3.0 لیتری V6 با توان 350 اسب بخار است.

تازه هایی از دنیای خودروها(2)
بخش دانش و زندگی تبیان

منبع:سوران