تبیان، دستیار زندگی
هفته دوم از دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با صعود تیم‌های اینتر ایتالیا و بایرن مونیخ آلمان به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات آغاز شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود بایرن مونیخ و اینتر


هفته دوم از دور برگشت مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا با صعود تیم‌های اینتر ایتالیا و بایرن مونیخ آلمان به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات آغاز شد.
در ادامه دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا سه شنبه شب هشت دیدار از چهار گروه نخست این رقابت‌ها در نقاط مختلف قاره سبز برگزار شد که در مهمترین دیدارها تیم‌های ناپولی ایتالیا، بایرن مونیخ آلمان، لیل فرانسه و رئال مادرید اسپانیا مقابل حریفان خود به برتری رسیدند.

بایرن مونیخ آلمان - ویارئال اسپانیا

از گروه نخست رقابت‌ها بایرن مونیخ موفق شد با کسب پیروزی 3 بر یک مقابل ویارئال اسپانیا 13 امتیازی شده و صعود خود به دور بعدی رقابت‌ها را قطعی کند. در دیگر دیدار این گروه ناپولی، منچسترسیتی را با نتیجه 2 بر یک از پیش رو برداشت و خود را در آستانه صعود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا قرار دهد. شاگردان "والتر ماتزاری" روند 9 پیروزی پیاپی سیتی را شکستند و با درخشش "ادینسون کاوانی" که هر 2 گل ناپولی را در این دیدار به ثمر رساند شاگردان "روبرتو مانچینی" را شکست دادند.

ناپولی با این پیروزی هشت امتیازی شد و منچسترسیتی هفت امتیازی باقی ماند و با توجه به اینکه در هفته پایانی سیتی به مصاف بایرن صعود کرده می رود و ناپولی رودرروی ویارئال بدون امتیاز قرار می گیرد شانس شاگردان "مانچو" برای صعود کاهش پیدا کرده است. آنها باید بایرن را شکست دهند و ناپولی هم مقابل ویارئال نتیجه نگیرد تا بتوانند به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کنند.

در گروه B رقابت‌ها لیل در زمین زسکا مسکو با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد و امیدهای خود را برای صعود از این گروه زنده نگه داشت. از طرف دیگر اینتر در زمین ترابوزان اسپور به تساوی یک بر یک دست یافت اما به لطف همین تک امتیاز صعود خود را به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا قطعی کرد. در این گروه اینتر 10 امتیازی به دور بعد صعود کرده و ترابوزان اسپور 6 امتیازی، لیل و زسکا 5 امتیازی نیز در رده‌های دوم تا چهارم ایستاده‌اند. در هفته پایانی لیل میزبان ترابوزان خواهد بود و زسکا در "جوزپه مه‌آتزا" به مصاف اینتر می رود.

بایرن مونیخ موفق شد با کسب پیروزی 3 بر یک مقابل ویارئال اسپانیا 13 امتیازی شده و صعود خود به دور بعدی رقابت‌ها را قطعی کند. در دیگر دیدار این گروه ناپولی، منچسترسیتی را با نتیجه 2 بر یک از پیش رو برداشت و خود را در آستانه صعود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا قرار دهد

سه شنبه شب در گروه C مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان اروپا منچستریونایتد در اولدترافورد با نتیجه تساوی 2 بر 2 مقابل بنفیکا متوقف شد تا نماینده پرتغال صعود خود را به دور بعدی رقابت‌ها قطعی کند. در دیگر بازی این گروه بازل مقابل اتلول گالاتی رومانی با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید تا همچنان برای صعود شانس داشته باشد.

بنفیکا و منچستریونایتد هر دو 9 امتیازی هستند اما با توجه به آمار نتایج نماینده پرتغال مقابل یونایتد و بازل این تیم در صورت شکست در هفته پاپانی مقابل اتلول گالاتی به عنوان تیم دوم از این گروه صعود خواهد کرد. اما شاگردان سرآلکس فرگوسن در سوئیس مقابل بازل دیداری سخت و سرنوشت ساز خواهند داشت که در صورت شکست، نایب قهرمان فصل گذشته در مرحله گروهی از این رقا‌بت‌ها خداحافظی خواهد کرد.

اما در نهایت در گره D رقابت‌ها رئال مادرید که پیش از این صعود خود را به دور بعدی رقابت‌ها قطعی کرده بود در سانتیاگوبرنابئو میهمان خود دیناموزاگرب را با نتیجه 6 بر 2 در هم کوبید و پنجمین پیروزی متوالی خود در این گروه و دوازدهمین پیروزی پیاپی در تمامی رقابت‌ها را کسب کرد.

لیون و آژاکس

در دیگر دیدار این گروه لیون و آژاکس به تساوی بدون گل رضایت دادند. در گروه D رقابتهای لیگ قهرمانان باشگاههای اروپا رئال با 15 امتیاز در صدر ایستاده و صعودش به دور بعد قطعی است. اما آژاکس با 8 امتیاز و لیون با 5 امتیاز در رده‌های دوم و سوم ایستاده‌اند. دیناموزاگرب هم که بدون امتیاز در قعر جدول گروه قرار گرفته است و دیگر شانسی برای صعود ندارد.

نمایی از دیدار بایرن مونیخ آلمان - ویارئال اسپانیا

- نتایج کامل دیدارهای شب گذشته لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

گروه A:

* بایرن مونیخ آلمان 3 - ویارئال اسپانیا یک

گل‌ها: فرانک ریبری (3 و 69) و ماریو گومز (23) برای بایرن مونیخ و جاناتان دی گازمن (50) برای ویارئال

* ناپولی ایتالیا 2 - منچسترسیتی انگلستان یک

گل‌ها: ادینسون کاوانی (17و 49) برای ناپولی و ماریو بالوتلی (33) برای من سیتی

گروه B:

* زسکا مسکو روسیه صفر - لیل فرانسه 2

گل‌ها: واسیلی برزوتسکی (49 - گل به خودی) و موسی سو (64)

* ترابوزان اسپور ترکیه یک - اینتر ایتالیا یک

گل‌ها: هلیل آلتینتاپ (23) برای ترابوزان اسپور و ریکاردو آلوارز (18) برای اینتر

گروه C:

* منچستریونایتد انگلستان 2 - بنفیکا پرتغال 2

گل‌ها: دیمیتاربرباتوف (30) و درن فلچر (59) برای یونایتد و فیل جونز (4- گل به خودی) و پابلو آیمار (60) برای بنفیکا

* اوتلول گالاتی رومانی 2 - اف سی بازل سوئیس 3

گل‌ها: گابریل جیوجیو (75) و لیویو آنتال (81) برای اوتلول و فابین فرای (10)، الکساندر فرای (14) و مارکو استرلر (37) برای بازل

گروه D:

* لیون فرانسه صفر - آژاکس هلند صفر

* رئال مادرید اسپانیا 6 – دیناموزاگرب کرواسی 2

گل‌ها: کریم بنزما (2 و66) خوزه کالخون (6 و 49)، گونزالو هیگواین (9) و مسوت اوزیل (20) برای رئال مادرید و فاتوس بچیراج (81) و ایوان تومکاک (90) برای دیناموزاگرب

- در ادامه این رقابت‌ها امشب و از چهار گروه دوم رقابت‌ها هشت دیدار دیگر برگزار می شود که برنامه آن به شرح زیر است:

* زنیت سنت پترزبورگ روسیه - آپوئل نیکوزیای قبرس

* میلان ایتالیا - بارسلونا اسپانیا

* باته بوریسوف بلاروس - ویکتوریا پلژن جمهوری چک

* بایرلورکوزن آلمان - چلسی انگلستان

* والنسیا اسپانیا - خنک بلژیک

* مارسی فرانسه - المپیاکوس یونان

* آرسنال انگلستان - دورتموند آلمان

* شاختار دونتسک اوکراین - پورتو پرتغال

بخش ورزشی تبیان


منبع:مهر