تبیان، دستیار زندگی
اسدالله بادامچیان،قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان گفت: من اصلاح طلبان را دارای موقعیت اجتماعی مناسب نمی دانم زیرا آنها حرف جدیدی ندارند و وقتی یک مجموعه تا این حد دچار
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصولگرایان برای پیوستن اعضای جبهه پایداری آمادگی دارند

اسدالله بادامچیان

اسدالله بادامچیان،قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان گفت: من اصلاح طلبان را دارای موقعیت اجتماعی مناسب نمی دانم زیرا آنها حرف جدیدی ندارند و وقتی یک مجموعه تا این حد دچار پراکندگی و اختلاف است نمی تواند چندان در انتخابات موثر باشد.

به گزارش روابط عمومی، بخش سیاسی موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان در گفتگوی اختصاصی با اسدالله بادامچیان به بررسی جناح بندی های حزب های مختلف، در انتخابات پیش رو پرداخت.

بادامچیان در این گفتگو که توسط سارا کیان تهیه شده، گفته است:«در انتخابات مجلس چند عامل فضای سیاسی حاکم بر کشور، برنامه های انتخاباتی و نامزدها موثرند؛ اگر فرضا نامزدهای مورد نظر جبهه متحد اصولگرایان با نامزدهای جبهه پایداری هماهنگ باشند، وحدتشان برقرار خواهد شد اما در مقابل اگر آنها از هم فاصله داشته باشند و هر کدام بخواهند نامزدهای جداگانه ای برای انتخابات داشته باشند وحدت پدید نخواهد آمد. اگر هم جبهه متحد اصولگرایان در بخشی از کاندیداهای خود با جبهه پایداری اشتراک داشته باشند آنوقت وحدت بر مشترکات پدید می آید. در رابطه با برنامه های انتخاباتی نیز مهم این است که برنامه های جبهه پایداری و یا هر گروه دیگری با برنامه جبهه متحد اصولگرایان تا چه اندازه همخوانی دارد. اگر این برنامه ها با یکدیگر همخوانی داشته باشند طبیعی است وحدت پدید خواهد آمد. اما انچه در این میان بسیار تعیین کننده است، فضای سیاسی کشور در زمان انتخابات است. اگر فضای سیاسی به نحوی باشد که وحدت گروه های سیاسی اصولگرا را بطلبد و برخی بخواهند این وحدت را رعایت نکنند در آن صورت وحدت پدید نخواهد آمد.البته من نمی دانم دقیقا هدف اصلی این افراد چیست؟ آیا آنها می خواهند خودشان مستقل وارد انتخابات شوند و نامزدهای خود را اعلام کنند یا نه. لذا این سوال را باید از خودشان بپرسید. ما در جبهه متحد اصولگرایان این آمادگی را داریم که هر موقع اعضای جبهه پایداری بخواهند به ما بپیوندند البته نه به گونه ای که تحمیل شرایط باشد. برخی می گویند که وحدت را می خواهند اما معتقدند که وحدت باید به محوریت آنها انجام شود. ما معتقدیم لازمه وحدت تنازل از مواضع و رسیدن به برآیندی مشترک است. لذا اگر دوستان ما در جبهه پایداری اراده ای این چنین داشته باشند به زودی به وحدت دست پیدا خواهیم کرد.»

تنظیم: هومن بهلولی