تبیان، دستیار زندگی
نزدیک به یک میلیون کودک ۷ تا ۱۲ سال در سراسر جهان به وبگاه شبکه‌سازی اجتماعی فیسبوک اعتیاد پیدا کرده اند و
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعداد کودکان معتاد به فیس بوک


نزدیک به یک میلیون کودک 7 تا 12 سال در سراسر جهان به وبگاه شبکه‌سازی اجتماعی فیسبوک اعتیاد پیدا کرده اند و حدود  13 درصد از کودکان جهان با تهدیدهای سایبری مواجه هستند

کودکان -اینترنت-کامپیوتر

نزدیک به یک میلیون کودک 7 تا 12 سال در سراسر جهان به وبگاه شبکه‌سازی اجتماعی فیسبوک اعتیاد پیدا کرده اند و دست‌کم روزی یک بار وارد فیسبوک می‌شوند.

طبق گزارش روزنامه سان حدود 970 هزار کودک به طور مرتب از این ویگاه استفاده می‌کنند و کار با فیسبوک بخشی از زندگی روزانه‌اشان است.

دست‌کم 46 درصد این کودکان هر چند گاه از فیسبوک استفاده می‌کنند و استفاده هر روزه از فیسبوک در میان دختران 10 تا 12 ساله بیش از همه رواج دارد و 54 درصد این دختران از فیسبوک استفاده می‌کنند.

حدود دو سوم کودکان 7 تا 12 ساله به خاطر آن که دوستان‌شان از وبگاه‌های شبکه‌سازی اجتماعی استفاده می‌کنند از این وبگاه‌ها استفاده می کنند.

همچنین طبق این تحقیق کودکان هر روز حدود سه ساعت و پنج دقیقه را صرف تماشای تلویزیون می کنند.

مواجهه 13 درصد از کودکان جهان با تهدیدهای سایبری

در سنگاپور از هر 10 کودک شش نفر تلفن همراه دارد و این امر کودکان را در معرض تهدیدات سایبری بیش‌تری قرار می‌دهد.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که 13 درصد از کودکان سراسر جهان با تهدیدهای سایبری مواجه هستند.

گزارشی با نام “Norton Online Family Report”‌ از آن حكایت دارد که به دلیل افزایش روز به روز محبوبیت تلفن‌های همراه، 13 درصد از کودکان جهان در معرض تهدیدات ناشی از زورگویی‌های سایبری و انتشار تصاویر جنسی هستند.

طبق گزارش روزنامه سان حدود 970 هزار کودک به طور مرتب از این ویگاه استفاده می‌کنند و کار با فیسبوک بخشی از زندگی روزانه‌اشان است

بر این اساس در کشور سنگاپور میزان کودکان در معرض تهدید به 16 درصد می‌رسد.

برای تهیه این گزارش از چهار هزار و 500 کودک و 12 هزار و 700 والدین از 24 کشور جهان نظرسنجی شده است و به اعتقاد متخصصان کودکان در مناطق شهری به دلیل محبوبیت بیشتر تلفن‌های همراه در این مناطق بیش‌تر در معرض تهدید قرار دارند.

افندی ابراهیم ـ متخصص امنیت شرکت سیمانتک ـ در این خصوص می‌گوید: در سنگاپور از هر 10 کودک شش نفر تلفن همراه دارد و این امر کودکان را در معرض تهدیدات سایبری بیش‌تری قرار می‌دهد.

به گزارش روزنامه استریت تایمز چاپ سنگاپور، این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها 58 درصد از والدین با کودکان خود درباره انجام اقدامات امنیتی به هنگام استفاده از تلفن همراه صحبت می‌کنند.

بخش ارتباطات تبیان


منابع:ایران وب نیوز/ ایتنا