تبیان، دستیار زندگی
سلام. من آینه هستم. وسیله ای که با آن می توانید خودتان را در آن ببینید. اگر در خانه ی خودتان بگردید حتماً چند تا از مرا می بینید
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من آینه هستم

آینه ها

سلام. من آینه هستم. وسیله ای که با آن می توانید خودتان را در آن ببینید. اگر در خانه ی خودتان بگردید حتماً چند تا از مرا می بینید.

بعضی از ما باید روی دیوار وصل شویم، مثل آینه هایی که در دستشویی ها  هستند. بعضی از ما پشت شانه ها وصل می شویم. بعضی از ما کوچک تر هستیم و در جیب ها و کیف ها جا می شویم و بعضی های دیگر روی میز می نشینیم.

اما ما فقط در خانه ها زندگی نمی کنیم.

بعضی از ما در ماشین ها زندگی می کنیم. می پرسید چرا در ماشین ها؟ چون راننده ها باید پشت ماشین شان را ببینند و به کمک ما می توانند پشت ماشین خود را ببینند.

بعضی از ما در مطب ها و دندان پزشکی ها هستیم. دندان پزشک ها به وسیله ی ما دندان های خراب شما را پیدا می کنند و آن ها را درست می کنند.

بعضی از ما در آرایشگاه ها کار می کنیم.

ما خیلی جاها هستیم و به همه خیلی کمک می کنیم.

بعضی از ما شما را کوچکتر و بعضی دیگر شما را بزرگ تر نشان می دهیم. اما آینه هایی که در خانه های شما هستند شما را به اندازه ی خودتان نشان می دهند، نه کوچک تر و نه بزرگ تر.

راستی ما شکستنی هستیم. یعنی اگر شما در خانه توپ بازی کنید و توپتان به ما بخورد ما می شکنیم. پس مواظب باشید. چون اگر بشکنیم خرده ریزه های ما خیلی تیز هستند و ممکن است پای شما را ببرند و زخم کنند.

نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

آتش نشان های مهربان

 خبرنگار زبل

پیچ گوشتی

پرستار مهربان

امدادگر هلال احمر

نانواهای زحمتکش

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.