تبیان، دستیار زندگی
امنای هنرستان 70 ساله‌ی اصفهان تشكیل شد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته‌ی گذشته اعلام كرد كه معاون هنری این وزارت‌خانه با استاد محمود فرشچیان عازم شهر اصفهان می‌شود تا وضعیت هنرستانی را كه سابقه‌ی 70 ساله در پرورش هنرمندان ن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با پا درمیانی استاد محمود فرشچیان،

هیات امنای هنرستان 70 ساله‌ی اصفهان تشكیل شد


وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته‌ی گذشته اعلام كرد كه معاون هنری این وزارت‌خانه با استاد محمود فرشچیان عازم شهر اصفهان می‌شود تا وضعیت هنرستانی را كه سابقه‌ی 70 ساله در پرورش هنرمندان نامی ایران و شهره در دنیا داشته، روشن كنند.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گویا محمدحسین ایمانی‌خوشخو خود نتوانسته به این سفر برود و فرشچیان با معاون وی به هنرستان هنرهای زیبای اصفهان رفته و هیات امنای آن را تشكیل داده‌اند.

سیدعلیرضا حسینی -مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی- رییس هیات امنا شد. مرتضی بخردی، معاون این هیات و كرباسی، مدیر هنرستان - نیز نایب رییس هیات امنا معرفی شدند.

فرشچیان كه به‌خاطر زندگی در خارج از كشور نمی‌تواند در این هیات نقش مستقیمی داشته باشد گفت كه قول شرف داده‌ام، هركاری از دستم برآمد، برای رونق این مدرسه انجام دهم؛ این موزه با سرمایه و گنجینه‌ی چند میلیاردی‌اش به‌صورت انبار درآمده و وضعیت نگهداری اموال و فرش‌های گران‌بهای آن، اسفناك و ناهنجار است.

او با اشاره به این‌كه چنین هنرستان‌های نقش محوری و موثری در پرورش هنرمندان داشته‌اند و دانش‌آموختگان این هنرستان‌ها امروز هنرمندانی تاثیر گذارند، تاكید كرد كه متاسفانه این مراكز و هنرستان‌ها‌ در وضعیت خوبی به‌سر نمی‌برند.

به اعتقاد این هنرمند نگارگر، توقع می‌رفت بعد از انقلاب، هنرهای اصیل ایرانی به‌وسیله افراد علاقمند اوج گیرد، اما كمتر كسی به‌عنوان شخصیت برجسته‌ی هنری در زمینه‌ی هنرهای اصیل صنایع‌دستی معرفی شده است.

فرشچیان این مشكل را ناشی از نبود آموزش صحیح و مناسب دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این معضل را برطرف كند.

وی پیشنهاد برگزاری مراسم هفتادمین سال تاسیس هنرستان هنرهای زیبا را نیز مطرح و تصریح كرد كه لازمه‌ی اجرای این برنامه، بازسازی موزه‌ی هنرستان است كه می‌توان به‌نحو مناسبی از آن بهره گرفت.

لینک :

استاد محمود فرشچیان

چاپ كتاب نفیسی از استاد فرشچیان

نگارگری های محمود فرشچیان و رنگ های اعجاب انگیز

نمایش‎ تازه‎ ترین‎‎ اثر استاد فرشچیان

«فرشچیان» و «افتخاری» لوح ملی دریافت می‌كنند

استاد " محمود فرشچیان " هنرمند برجسته نگارگری، خواستار احیای مجدد هنرستان " هنرهای زیبای اصفهان " شد

موزه فرشچیان با اهدای آثاری جدید بازگشایی می شود