تبیان، دستیار زندگی
برنامه دوشنبه شب نود در شرایطی به بررسی اتفاقات هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر اختصاص داشت که پخش تصاویری از مرگ دو نوجوان که به دلیل کمبود امکانات جان خود را در میادین ورزشی از دست داده بودند یکبار دیگر تاسف و تاثر اهالی فوتبال را برانگیخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

90 با طعم مرگ!


برنامه دوشنبه شب نود در شرایطی به بررسی اتفاقات هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر اختصاص داشت که پخش تصاویری از مرگ دو نوجوان که به دلیل کمبود امکانات جان خود را در میادین ورزشی از دست داده بودند یکبار دیگر تاسف و تاثر اهالی فوتبال را برانگیخت.
موضوع اصلی برنامه این هفته نود به بررسی اتفافات هفته سیزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر اختصاص داشت و البته در بخش گفتگوی ویژه این برنامه پس از چند هفته تاخیر با حضور سلیمانی یکی از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال به بررسی دلایل کتک خوردن داوران در میادین مختلف پرداخته شد.

برنامه نود

در این بخش صحنه هایی از کتک خوردن داوران توسط بازیکنان و اعضای کادر فنی و همراهان تیم ها به تصویر کشیده شد که عمق بی فرهنگی برخی بازیکنان و اهالی فوتبال در برخورد با مسائل جاری و اتفاقات فوتبال را نشان می داد و بیشتر از هر چیز به بی پناه بودن و بدون پشتوانه بودن داوران تاکید می کرد.

عادل فردوسی پور که چند هفته ایست برنامه اش با روزهای جنجالی و پرخبرش فاصله گرفته در این برنامه نظرسنجی خود را به انتخاب بهترین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی اختصاص داد که آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، هادی عقیلی و جواد نکونام گزینه های او بودند و در نهایت مجتبی جباری با 55 درصد آرا عنوان بهترین بازیکن را به خود اختصاص داد و تیموریان با 18 ، نکونام با 16 و عقیلی با 11 درصد در رده های بعدی قرار گرفتند.

در بخش های نخست برنامه نود فردوسی پور سراغ اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رفت و ماجرای تاخیر در اعلام رای بازیکنان خاطی پرسپولیس و چند بازیکن دیگر را پیگیری کرد که در نهایت حسن زاده نتوانست او را قانع کند. رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تاکید داشت که رای این بازیکنان را روز 15 آبان ماه  صادر کرده و علی کفاشیان رئیس فدراسیون بنابرملاحظاتی هنوز این رای را اعلام نکرده است.

فردوسی پور در این مورد از حسن زاده سوال کرد که آیا این دخالت در کار کمیته انضباطی و زیر سوال رفتن استقلال این کمیته نیست که حسن زاده با دادن پاسخ منفی از فردوسی پور و اهالی فوتبال خواست کمی هم مثبت فکر کنند و این تصور را داشته باشند که تصمیم کفاشیان ممکن است به سود فوتبال باشد. در ادامه هم فردوسی پور تاکید که اعلام این رای منتظر "بله " علی کفاشیان است که حسن زاده حرف او را تایید و ابراز امیدواری کرد که بزودی این رای اعلام شود.

در بخش های نخست برنامه نود فردوسی پور سراغ اسماعیل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رفت و ماجرای تاخیر در اعلام رای بازیکنان خاطی پرسپولیس و چند بازیکن دیگر را پیگیری کرد که در نهایت حسن زاده نتوانست او را قانع کند

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همچنین به اتفاقاتی که برای داور بازی چوکای تالش رخ داده بود اشاره کرد و گفت روز سه شنبه جلسه ای با حضور همه عوامل درگیر در این ماجرا برگزار خواهد شد و در صورتی که همه جوانب را بتوانیم بررسی کنیم بزودی رای نهایی در مورد خاطیان این درگیری که طی آن داور را به شدت کتک زده بودند اعلام خواهد شد.

در ادامه این برنامه سیدجلال حسینی مدافع ملی پوش تیم فوتبال سپاهان مهمان فردوسی پور بود که با مروری بر دوران فوتبالی اش خودش را مدیون تیم ملوان و مردم انزلی معرفی و ابراز امیدواری کرد که روزی با پژمان نوری و مازیار زارع و بقیه بازیکنان بزرگ به تیم ملوان برگردند و به تیم شهرشان خدمت کنند.

سیدجلال حسینی که از کار کردن با کی روش راضی بود در اشاره کوتاهی که به مربیگری افشین قطبی در  تیم ملی داشت گفت: قطبی نمی توانست به فوتبال ایران کمک کند. این حرف را نه الان که رفته می زنم بلکه اگر همان زمان هم از من می پرسیدند می گفتم. قطبی با برخی بازیکنان مشکل داشت و برخی ها حرف او را نمی خواندند.

اما بخش تلخ برنامه نود به پخش صحنه هایی از مرگ امیر توکلی بازیکن تیم نوجوانان آبفای یزد اختصاص داشت که در یکی از دیدارهای لیگ یزد به دلیل برخورد توپ به سنیه اش و نبود امکانات مناسب پزشکی و آمبولانس در دستان پدرش جان داده است. پدر این فوتبالیست نیز با انتقاد از نبود امکانات و آمبولانسی که حتی یک دستگاه اکسیژن نداشت ابراز امیدواری کرد مسئولان شرایط را به گونه ای فراهم کنند که امیر دیگری اینچنین قربانی نشود.

تصمیم کفاشیان ممکن است به سود فوتبال باشد. در ادامه هم فردوسی پور تاکید که اعلام این رای منتظر "بله " علی کفاشیان است که حسن زاده حرف او را تایید و ابراز امیدواری کرد که بزودی این رای اعلام شود.

گفتگو با پدر سجاد عظیمی بازیکن تیم نوجوانان احسان ری که او هم در زمین فوتبال دچار سانحه شده بود و پس از چند روز در کما بودن در نهایت درگذشت، دومین بخش تلخ برنامه نود بود. در این بخش پدر این بازیکن به انتقاد از مسئولان باشگاه سایپا پرداخت که به وعده هایی که داده بودند عمل نکرده بودند. ظاهرا او معتقد است به دلیل اینکه دروازه بان سایپا با پا به سینه پسرش کوبیده و عامل مرگ او شده است ، باشگاه سایپا باید دیه این بازیکن را بپردازد.

بررسی داوری های هفته سیزدهم رقابتهای فوتبال لیگ برتر که با حضور کارشناسان صورت گرفته و کتک خوردن داوران در میادین مختلف بخش پایانی برنامه دوشنبه شب نود بود. البته در این برنامه گزارشی از وضعیت نابسامان ورزشگاه شهید حیدریان قم نیز پخش شد و گریه های عبدالله ویسی سرمربی فعلی تیم صبای قم در زمان خط خوردن از تیم ملی نیز پخش شد که خودش باورش نمی شد صحنه های آن گریه هنوز هم وجود داشته باشد.

بخش ورزشی تبیان


منبع : مهر