تبیان، دستیار زندگی
ه استنلی كوبریك بریتانیا را دریافت می‌كند "آكادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا" كه در لس آنجلس مستقر است "كلینت ایستوود" بازیگر و كارگردان آمریكایی را شایسته دریافت "جایزه استنلی كوبریك بریتانیا" توصیف كرد. خبرگزاری یونایت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از سینمای جهان


"كلینت ایستوود" جایزه استنلی كوبریك بریتانیا را دریافت می‌كند

"آكادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا" كه در لس آنجلس مستقر است "كلینت ایستوود" بازیگر و كارگردان آمریكایی را شایسته دریافت "جایزه استنلی كوبریك بریتانیا" توصیف كرد.

خبرگزاری یونایتدپرس چهارشنبه از لس آنجلس گزارش داد كه این جایزه در پانزدهمین مراسم سالانه اعطای این جایزه كه دوم نوامبر ( ?11 ?آبان ماه) در لس آنجلس برپا می‌شود به این بازیگر اعطاخواهد شد.

"پیتر موریس" رییس این آكادمی،"ایستوود" را یك بازیگر محبوب بین‌المللی و یك نیروی خلاق بزرگ چه در پشت و چه در جلو دوربین معرفی كرد.

ایستوود هم اكنون در حال كارگردانی "پرچم‌های اجداد ما" است كه فیلمی در ارتباط با نبرد "ایوو جیما" در جنگ دوم جهانی است. این فیلم قرار است مهر ماه به روی پرده نمایش قرارگیرد.

وی كار بر روی فیلم "نامه‌هایی از ایوو جیما" را آغاز كرده كه این رویداد را از دیدگاه ژاپنی‌ها مطرح می‌كند.

***


"آنجلینا جولی" با صدای خود در یك پویانمایی دیگر نقش آفرینی می‌كند

شركت پویانمایی "دریموركز" اعلام كرد كه "آنجلینا جولی" برای نقش آفرینی در كمدی "كونگ فو پاندا" كه با استفاده از پویانماهای رایانه‌ای ساخته می‌شود انتخاب شده است.

خبرگزاری یونایتدپرس سه شنبه از لس آنجلس گزارش داد كه "جكی چان" ، "جك بلك" ، "لوسی لیو"، "داستن هافمن" و "آیان مك شین" دیگربازیگران این فیلم هستند كه در این فیلم از صدای آنها استفاده خواهد شد.

در كمدی پویانمایی "داستان كوسه" محصول سال ?" ، 2004 ?جولی" و "بلك" صدای شخصیت‌های اصلی را اجرا كردند.

در پویانمایی "كونگ فو پاندا" "جك بلك" در نقش "پو پاندا" ظاهر می‌شود كه گارسون یك رستوران ماكارونی و از طرفداران پروپاقرص ورزش رزمی "كونگ فو" است.

اما نكته تاسف آور این است كه اندام این گارسون در حد و اندازه مبارزات این ورزش نیست. امااو را برای مبارزه با دشمنان قدرتمند "منتخب" نام‌گذاری كرده‌اند.

جولی " صدای شخصیت "تیگرس" را برعهده دارد كه یك استاد كونگ فو است كه برای آموزش "پو پاندا" می‌پیوندد."جان استیونسن" و " مارك آزبورن" كارگردانی این پویانمایی را كه ماه مه ? 2008 ?به نمایش درمی آید ، برعهده دارند.

***


سرویس دانلود فیلم از طریق شركت اپل ارائه خواهد شد

مقامات شركت اپل اعلام كردند: از اواخر سال ? 2006 ?میلادی سرویس‌های دانلود فیلم از طریق این شركت ارایه خواهد شد.

به نوشته سایت ایتالیایی ? ،KATAWEB?شركت اپل مذاكراتی را با استودیوهای هالیوود برای ارایه خدمات دانلود فیلم از طریق وب سایت پرطرفدار ?ITUNES? انجام داده است.

از سوی دیگر استودیوهای هالیوود نیز مذاكراتی را كمی پیش تر با شركت مایكروسافت در زمینه پخش فیلم انجام دادند.

مقام شركت مایكروسافت نیز اعلام كردند كه از سه ماه پایانی سال میلادی جاری ارایه خدمات خود را برای پخش فیلم هالیوود آغاز خواهند كرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در حال حاضر بیشتر فیلم‌های هالیوود از طریق وب سایت‌های ? CINEMA NEW ،MORIELINK?و ? WARNER BROS?به فروش می‌رسد.

وب سایت‌های یاد شده چون جزو وب سایت‌های پرطرفدار نیست مقامات استودیوهای هالیوود اعلام كردند كه باید فروش این فیلم از طریق وب سایت معروف انجام شود.

بر این اساس مقامات استودیوهای هالیوود وب سایت ? ITUNES?را برای ارایه خدمات دانلود فیلم انتخاب كرده اند.

***


كودك آزاری موضوع "پرونده ? "39 ?فلیم جدید پارامونت شد

استودیو فیلمسازی پارامونت تولید فیلم "پرونده ? "39 ?با موضوع كودك آزاری را با حضور"ایان مك شین" آغاز می‌كند.

خبرگزاری یونایتدپرس چهارشنبه از لس آنجلس گزارش داد كه در این فیلم "مك شین" نقش یك افسر پلیس را بازی می‌كند كه در كنار "رنه زلوه‌گر" كه یك امدادگراجتماعی است تلاش می‌كنند تایك معمای سو استفاده از یك كودك را حل كنند.

وی پیش از پیوستن به دست اندركاران تهیه این فیلم در ونكوور كانادا در تابستان امسال به نقش خود در كمدی "هات راد" پایان می‌دهد.

از دیگر كارهایی كه وی قراراست در آن شركت داشته باشد فیلم "ملاقه" به كارگردانی "وودی آلن" است."مك شین" ضمنا در پویانمایی‌های "شرك ? " 3 ?و "كونگ فو پاندا" صدای خود را به كار خواهد گرفت.

***

كارگردان آمریكایی ، با پارامونت و برداران وارنر قرارداد امضا كرد

"جی جی‌آبرامز" یكی از كارگردانان فیلم "گم شده" و كارگردان "بالاتر از خطر ? " 3 ?با شركت‌های "پارامونت" و "برادران وارنر" قرارداد امضاكرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس یكشنبه از لس آنجلس گزارش داد كه شرایط این قرارداد فاش نشده اما این دو قرارداد چند ساله بالغ بر ? 55 ?میلیون دلار می‌شود.

یكی از طرح‌های در دست اقدام این قرارداد پنج ساله با پارامونت،احیای سریال "سفر فضایی" است. شركت "بد روباط پروداكشنز" كه زیر نظر "آبرامز" اداره می‌شود چند فیلم زیر ? 25 ?میلیون دلاری نیز می‌سازد.

شركت "بد روباط" یك قرارداد شش ساله هم برای تولید طرح‌های تلویزیونی با برادران وارنر امضا كرده است.

با این قرارداد ? 35 ?درصد درآمد ناشی از فروش دی وی دی، تكثیر اینترنتی و فروش‌های سندیكایی نصیب "آبرامز" می‌شود.

***

بیش از صد میلیون كلیپ ویدیویی در سایت "یوتوب"

سایت اینترنتی "یوتوب" برای كار بران خود را در عرض یك روز بیش از صد میلیون كلیپ ویدیویی را دان لود می كنند."یوتوب" مهم ترین سایت دان لود كلیپ در امریكا است كه 29 درصد بازار مولتی مدیای این كشور را تشكیل می دهد.

این كمپانی می گوید ماه گذشته 5/2 میلیارد كلیپ از سایتش دان لود شده است كه 60 درصد كل كلیپ های تماشا شده از اینترنت را تشكیل می دهد.

این كلیپ ها به طور رایگان از سایت دان لود می شوند و كمپانی با استفاده از پذیرش آگهی و دیگر ابزارهای درآمد زا برای پیش برد اهدافش استفاده می كند.

لازم به ذكر است كه سایت اینترنتی مای اسپیس كه بیشتر محبوب نوجوانان است حدود 19 درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

"یاهو"،" ام اس ان "،" گوگل" و" آرل" هم هر كدام 3 تا 5 درصد بازار جستجوی كلیپ را تشكیل می دهند.

***

ارتباط اینترنتی استودیوهای هالیوود با والدین آمریكایی

استودیوهای بزرگ هالیوود روز گذشته اعلام كردند كه از این پس به منظور راهنمایی والدین در برگزیدن فیلم مناسب كودكان خود از طریق ایمیل به آنها هرگونه اطلاعاتی را در ارتباط با فیلم‌های در حال نمایش خواهند داد.

طرح جدید با عنوان «رتبه‌بندی فرش قرمز»، قسمتی از تلاش‌های «انجمن فیلم آمریكا» به منظور آگاهی كامل و مناسب مخاطبان درباره فیلم‌هایی است كه از زمان بنیان‌گذاری سیستم «رتبه‌بندی فیلم‌ها»، از 38 سال پیش تاكنون، ساخته شده‌اند.

گفتنی است: در آمریكا فیلم‌ها توسط اعضای انجمن فیلم آمریكا و استودیوهای مستقل این كشور با توجه به موضوع فیلم و صحنه‌های مربوط به خشونت، لحن و كلام فیلم و ... درجه بندی و سپس منتشر می‌شوند به عنوان مثال در صورتیكه فیلمی با درجه بندی R منتشر شود در واقع بدین معنا است كه بچه‌های زیر 17 سال تنها در صورت همراهی والدین خود می‌توانند این فیلم را ببینند.


لینک :

سینمای جهان

کوتاه اما خواندنی در مورد براد پیت

هری پاتر در تضاد با كودكان آسیایی