تبیان، دستیار زندگی
مهم‌ترین علت پوسته‌پوسته شدن پوست، کمبود ویتامین A و D است. پس بهتر است از میوه‌ها و ماسک‌هایی استفاده کنید که سرشار از ویتامین A و D باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ماسک‌هایی مفید برای سلامت پوست

ماسک صورت


یك راه‌حل كلی و ارزان: برای جلوگیری از پوسته‌پوسته شدن پوست صورت و بدن، باید بیشتر استحمام کرد!


مهم‌ترین علت پوسته‌پوسته شدن پوست، کمبود ویتامین A و D است. پس بهتر است از میوه‌ها و ماسک‌هایی استفاده کنید که سرشار از ویتامین A و D باشند.

می‌توانید آرد جو را با آبِ "جوشانده‌ی زوفا" خمیر کرده، بر پوست بمالید. روغن گردو و روغن گل سرخ هم از دیگر درمان‌کنندگان خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست هستند

یکی از گیاهانی که ویتامین D فراوانی دارد، "شنبلیله" است. استفاده از ماسک این گیاه، علاوه بر درمان پوسته‌پوسته‌شدن‌های پوست، باعث درمان سختی پوست و رفع سبزی و جوش‌های آن و نیز روشن شدن رخساره می‌شود، این ماسک یکی از بهترین ماسک‌های گیاهی و نافع برای پوست است.

برای تهیه این ماسک، بدین ترتیب عمل كنید:

شنبلیله را له کرده و آب آن را کاملا از تفاله‌اش جدا كنید؛ چون دارای بوی بدی است، کمی اسانس نعناع به آن اضافه كنید. حالا، از ماسك به وجود آمده، می‌توانید برای محلی که می‌خواهید، استفاده كنید.

اگر این مایع را با آب ترب مخلوط کنید و به صورت بمالید، اثر آن چندبرابر می‌شود! چراکه ترب سرشار از ویتامین C است كه برای جلوگیری پوسته‌پوسته شدن پوست، بسیار مفید است.

تذکر: آب شنبلیله علاوه بر موارد یاد شده، برای ترک‌های پوستی و بهبود آنها نیز بسیار كاراست و باید هر روز، روزی سه بار بر روی ترک‌ها مالیده شود تا هر چه زودتر درمان شوند.

استفاده از اسانس اسطوخودوس، در درمان پوسته شدن پوست (به خصوص پوسته‌پوسته‌شدنی كه در اثر تابش نور آفتاب باشد) بسیار مؤثر است.

شنبلیله را له کرده و آب آن را کاملا از تفاله‌اش جدا كنید؛ چون دارای بوی بدی است، کمی اسانس نعناع به آن اضافه كنید. حالا، از ماسك به وجود آمده، می‌توانید برای محلی که می‌خواهید، استفاده كنید

آرد عدس و گل سرخ را بكوبید، با آب، خمیر کنید و سپس به پوست‌تان بمالید. همین‌طور می‌توانید آرد جو را با آبِ "جوشانده‌ی زوفا" خمیر کرده، بر پوست بمالید. روغن گردو و روغن گل سرخ هم از دیگر درمان‌کنندگان خشکی و پوسته‌پوسته شدن پوست هستند.

منبع: سلامت‌نیوز


باشگاه كاربران تبیان ـ ارسالی از: baharrrrr88