تبیان، دستیار زندگی
آنی را به نحو احسن در جامعه ترویج دهند دومین هم اندیشی مدیران مراكز قرآنی ادارات و نهادهای كشور با حضور "آیت الله هاشمی رفسنجانی"، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، "عزت الله ضرغامی"، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید تمامی مسوولان، فرهنگ قرآنی را به نحو احسن در جامعه ترویج دهند

دومین هم اندیشی مدیران مراكز قرآنی ادارات و نهادهای كشور با حضور "آیت الله هاشمی رفسنجانی"، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، "عزت الله ضرغامی"، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، "دكتر محمد مهدی مظاهری"،‌‏ معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، "محمد هنردوست"، قائم مقام سازمان و معاون ارتباطات و امور بین الملل صدا و سیما و جمعی از فعالان كانون های قرآنی، صبح امروز در سالن اجتماعات مجتمع ولی عصر(ع) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، "محمد مهدی مظاهری" گزیده ای از برنامه های اجرا شده در سال گذشته را بازگو كرد و افزود: مركز فعالیت ها و پژوهش های قرآن و عترت در دو سال اخیر با تكیه بر استاندارهای علمی در زمینه های مختلف گام های موثری برداشته و طرح های نوینی در دست انجام دارد.

وی در ادامه افزود: مركز فعالیت ها و پژوهش های قرآن و عترت، برنامه هایی در تقویم كاری خود قرار داده كه با یاری خداوند متعال تحقق خواهند یافت. راه اندازی كتابخانه دیجیتال در حیطه موضوعات قرآنی، برگزاری همایش زبان قرآن، تقویت و توسعه پایگاه تسنیم، انتشار ماهنامه قرآن و عترت ، آموزش های مكاتبه ای استادان و دانشجویان، گسترش مسابقات قرآنی و ارتقای كیفی سطح مسابقات از فعالیت های اجرایی ما در تقویم سال جدید هستند.

مظاهری در ادامه تصریح كرد: در سال جاری با همكاری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و مشاركت سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی این همایش را برگزار می كنیم كه مهمترین اهداف این همایش ایجاد همدلی و هماهنگی میان نهادهای قرآنی كشور ، بحث و بررسی در خصوص یافتن راهكارهای مناسب برای اشاعه هر چه استوارتر و گسترده تر فرهنگ قرآن در سطح جامعه و یافتن راهكارهای مناسب برای تحقیقات هماهنگ در زمینه قرآن در كشور و بررسی ضرورت تشكیل و ایجاد یك سازمان گسترده قرآن است.

در ادامه این هم اندیشی، "عزت الله ضرغامی"، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به مقام بالای قرآن و عترت در زندگی بشر اشاره كرد و افزود: با توجه به جایگاه برجسته قرآن در نظام اسلامی باید تمامی مسوولان سعی كنند فرهنگ قرآنی را به نحو احسن در جامعه ترویج دهند.

ضرغامی در ادامه خاطرنشان كرد: وظیفه ما انس با قرآن است و قرآن مانند گنجینه تمام ناشدنی و معدنی است كه همواره سنگ های گران قیمت و با ارزش از آن می جوشند و جامعه را از بركات معنوی خود بهره مند می كنند.

رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص شبكه شبانه روزی قرآنی افزود: در سال گذشته موفق شدیم نظام شبكه ماهواره ای 24 ساعته قرآنی را راه اندازی كنیم كه این امر باعث شد تمام مردم دنیا بتوانند از آن بهره لازم را ببرند و تاثیرات آن را در زندگی روزمره خود عینا مشاهده كنند.

ضرغامی گفت: در دنیای امروز باید به دنبال بدعت و نوآوری در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی باشیم تا بتوانیم در سطح وسیع ملی و جهانی استفاده بهینه و لازم را ببریم.

وی جایگاه قرآن را بسیار والا و ارزنده شمرد و تصریح كرد: از انس با قرآن دریغ نكنید، حتی اگر در روز یك صفحه قرآن بخوانیم، در واقع ارتباط خود را با این آیات الهی و آسمانی محفوظ داشته ایم و به اطمینان معنوی و قلبی رسیده ایم و همان طور كه در قرآن نیز به آن اشاره شده و رهبر كبیر انقلاب ،حضرت آیت الله خامنه ای نیز فرموده اند قلب ما به آرامش دست نمی یابد مگر با یاد خداوند.

در خاتمه این هم اندیشی، گروه تواشیح، تواشیح در مدح حضرت رسول اجرا كردند.