تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر، مهمترین مسئولیت مدیران روابط عمومی را ماندگاری برند، ایجاد و توسعه اعتماد عمومی، و توسعه فرهنگ سازمانی برشمرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئولیت روابط عمومی ساخت برند است

دکتر غلامحسن تقی نتاج

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر، مهمترین مسئولیت مدیران روابط عمومی را ماندگاری برند، ایجاد و توسعه اعتماد عمومی، و توسعه فرهنگ سازمانی برشمرد.

دکتر غلامحسن تقی نتاج در همایش تخصصی مدیران روابط عمومی استانها ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: انتخاب امیرالمومنین حضرت علی(ع) به عنوان امام ریشه الهی دارد و تمسک به ولایت آن امام همام  دارای ارزشی مقدس است.

وی با اشاره به عوامل تداوم تفکر تشیع و تحقق حکومت جمهوری اسلامی در ایران، جهان را آماده الگو پذیری و شکل دهی جامعه بر اساس این تفکر خواند.

نتاج از مدیران روابط عمومی به عنوان حواس سازمان یاد کرد و افزود: با توجه به طیف وسیع موضوعات روابط عمومی، مطمئناً مسائل و موضوعات اقتصادی و بانکی از اولویت برخوردارند و این انتظاری است که ما از روابط عمومی داریم.

وی با اشاره به اینکه مدیر روابط عمومی بانک، یک کارمند تمام عیار بانکی است گفت: کارمند روابط عمومی باید بتواند در هر پست سازمانی بانک به ایفای نقش بپردازد.

مدیر عامل موسسه یکی از کارکردهای هم اندیشی ها را انتقال تجربه به یکدیگر دانست و افزود: از آنجا که دریای دانش بقدری عظیم است که نمی توان به همه آن دست یافت لذا باید با تواضع تمام آنچه را که در هر فرصتی به ما انتقال می یابد پذیرا باشیم.

نتاج بانکداری را در مقایسه با سایر صنایع کسب و کار، یک صنعت پر ریسک دانست که ارتباط موثر و مستقیم با توسعه کسب و کار آن بنگاه دارد، و عدم توسعه آن را   چالشی جدی برای یک نهاد پولی و بانکی ذکر کرد.

وی اظهار کرد: بی شک موسسه مالی و اعتباری مهر یک بنگاه پولی و بانکی است که نیازمند افرادی امین، متعهد و متخصص برای توسعه کسب و کار است.

مدیر عامل موسسه مهر در پایان با اشاره به برنامه طرح جهادی، امسال را با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری "مدظله العالی" و نام گذاری سال جهاد اقتصادی، سالی متفاوت از سالهای گذشته عنوان کرد و افزود با تشکیل کارگروه های ده گانه و هدف گزاری های انجام گرفته، انشا ا... بتوانیم در پایان سال گزارشی رضایتبخش از عملکرد مثبت خود ارائه دهیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین مهدوی با اشاره به واقعه بزرگ غدیر خم، بخشی از خطبه غدیر را قرائت کرد و افزود: در آن روز پیامبر اسلام به صورت علنی و به واسطه نص و نصب الهی از ولایت حضرت علی(ع) خبر دادند و فرمودند: ای مردم! بدانید که خداوند علی ابن ابی طالب را ولی و صاحب اختیار شما معین کرده و او را امام و پیشوای واجب الاطاعه قرار داده و هر کس با او به مخالفت برخیزد ملعون و هر کس از او پیروی نماید مشمول عنایت و رحمت الهی است.

وی در پایان بر حفظ برتری خصوصیات اخلاقی کارکنان موسسه مالی و اعتباری مهر بر سایر خصوصیات تاکید کرد.

ابراهیم صفرلکی رئیس اداره کل روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری مهر، نیز ضمن گرامیداشت ولادت نهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام هادی(ع) اهداف برگزاری همایش را بررسی عملکرد استانها و دفتر مرکزی در خصوص بسته جامع ابلاغی طرح جهادی و توانمند سازی مدیران و کارکنان با رویکرد توسعه دانش و مهارت روابط عمومی عنوان کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: هر حرفه ای هدفی اخلاقی دارد و هدف اخلاقی روابط عمومی را هماهنگی اجتماعی، درک متقابل و ترویج همزیستی مسالمت آمیز بیان کرد.

صفرلکی روابط عمومی را امین سازمانها و مردم دانست که همواره در تلاش است تا با احساس تعهدی که در برابر اعتماد عمومی دارد به صورت منطقی مدافع منافع سازمان و پیگیر رفاه عمومی باشد.

وی گفت: روابط عمومی از تلاشهای برنامه ریزی شده برای پیشبرد اخلاق حرفه ای و مهارت تکنیکی این حرفه جهت حراست از ارزشهای اخلاقی و مسئولیت پذیری حمایت می کند.

رئیس اداره کل روابط عمومی در پایان همایش ضمن تحلیل نتایج سنجش میزان رضایتمندی مشتریان در سال 90، شناخت نیازهای مشتریان و طراحی خدمات و محصولات را امری اجتناب ناپذیر دانست.

در ادامه مراسم هر یک از روسای ادارات گزارش عملکرد استان ها را در حوزه مربوطه بررسی و ضمن قدردانی از خدمات انجام شده خواستار توجه به نقاط قابل بهبود برنامه ها شدند.

تنظیم: هومن بهلولی