تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های جام جهانی والیبال و انتخابی المپیک از سد صربستان، قهرمان اروپا گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی ایران مقابل قهرمان اروپا


 تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های جام جهانی والیبال و انتخابی المپیک از سد صربستان، قهرمان اروپا گذشت.


والیبال-ایران و صربستان

تیم والیبال ایران امروز در گروه A رقابت‌ها در سالن "نیپون گایشی" شهر ناگویای ژاپن با نتیجه 3 بر 2 از سد صربستان گذشت. مردان "خولیو ولاسکو" ست اول را قدرتمندانه با نتیجه 25 بر 17 از سد صربستان گذشتند اما در ست‌های دوم و سوم با نتایج 18 بر 25 و 21 بر 25 مقابل حریف تن به شکست دادند.

ایران در ست چهارم با حساب 25 بر 21 به برتری رسید تا کار به ست حساس پنجم کشیده شود. در این ست بازیکنان ایران توانستند با حساب 15 بر 11 مقابل صربستان پیروز شوند و در مجموع بازی را با نتیجه 3 بر 2 به سود خود به پایان بردند.

مهدی بازارگرد با کسب 17 امتیاز، به عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران بود و "ایوان میلیکوویچ" از صربستان هم 22 امتیاز کسب کرد. صربستان در سال 2011 در رقابت‌های قهرمانی اروپا که به میزبانی مشترک اتریش و جمهوری چک برگزار شد، به مقام اول رسید. این تیم در المپیک 2000 سیدنی هم به عنوان قهرمانی رسید.

تیم والیبال ایران امروز سه شنبه موفق شد در سومین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های جام جهانی و انتخابی المپیک با حساب 3 بر 2 از سد صربستان، قهرمان اروپا و قهرمان یک دوره رقابت‌های المپیک (سیدنی 2000) بگذرد

تیم ایران در روز نخست رقابت‌های جهانی با نتیجه 3 بر یک از سد ژاپن گذشته بود و روز گذشته در دومین دیدار خود با حساب 3 بر صفر به کوبا باخته بود. تیم کشورمان فردا را استراحت دارد و روز پنج شنبه در دور دوم رقابت ها با تیم قدرتمند لهستان دیدار خواهد کرد.

سه تیم برتر این رقابت‌ها به بازی‌های المپیک 2012 لندن راه پیدا می کنند.

والیبال-ایران و صربستان

خوشحالم که قهرمان اروپا را شکست داده‌ایم/ بخت و اقبال به ما رو کرد

سرمربی تیم والیبال ایران پس از پیروزی مقابل صربستان گفت خوشحالم نه فقط به خاطر اینکه قهرمان اروپا را شکست داده‌ایم بلکه بدین خاطر که این تیم الگوی ما بود. به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال ایران امروز سه شنبه موفق شد در سومین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های جام جهانی و انتخابی المپیک با حساب 3 بر 2 از سد صربستان، قهرمان اروپا و قهرمان یک دوره رقابت‌های المپیک (سیدنی 2000) بگذرد.

سرمربی تیم والیبال ایران در نشست خبری پس از پایان بازی اظهار داشت: من خوشحالم چون تابستان از تیم صربستان به عنوان یک تیم الگو برای تیم ایران استفاده کردم. بازیکنان ما در این دیدار یاد گرفتند که چطور امتیاز بگیرند.

وی افزود: صربستان امروز در بهترین حالتش قرار نداشت و من به بازیکنانم گفتم که بخت و اقبال به ما رو کرده و باید قدر آن را بدانیم.

تیم ایران روز پنجشنبه در دور دوم رقابت‌ها با لهستان دیدار خواهد کرد. سه تیم برتر این رقابت‌ها به بازی‌های المپیک 2012 لندن راه پیدا می کنند.

فرآوری:حسین محمدی

بخش ورزشی تبیان


منبع :مهر