تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی به نقل از ایرنا اعلام كرد: سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران در اولین اقدام برای انجام تحولات در این تیم پس از نمایش ضعیف در رقابت‌های جام جهانی ?" ،?????علی دایی" كاپیتان كهنه‌كار ایران را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب دعوت نشدن "علی دایی" به تیم ملی فوتبال ایران درخبرگزاری فرانسه


خبرگزاری فرانسه روز شنبه در گزارشی به نقل از ایرنا اعلام كرد: سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران در اولین اقدام برای انجام تحولات در این تیم پس از نمایش ضعیف در رقابت‌های جام جهانی ?" ،?????علی دایی" كاپیتان كهنه‌كار ایران را كنار گذاشت.

این گزارش حاكیست: "امیر قلعه نویی" كه جانشین "برانكو ایوانكوویچ" كروات شده است اعلام كرد: به دلیل تغییر در شیوه بازی تیم، از علی دایی دعوت نكردیم.

وی پس از اعلام فهرست ? ???نفره بازیكنان تیم ملی ایران را برای حضور در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در سال ? ،?????علت غیبت علی دایی را در این فهرست توضیح داد.

دایی ? ???ساله با قرار گرفتن تیم ملی ایران برابر حریفان نه چندان قدرتمند توانست با ? ????مسابقه و ? ????گل ملی، ركورد بزرگانی همچون "په‌له" و "فرانس پوشكاش" را پشت سر بگذارد.

بازیكن سابق سال آسیا در یك مسابقه چهار گل مقابل كره جنوبی به ثمر رساند و در بزرگترین مسابقه ایران یعنی پیروزی ? ??بر یك مقابل آمریكا در جام جهانی ? ?????نیز حضور داشت.

با وجود این وی نتوانست در جام جهانی آلمان، حضور درخشانی داشته باشد و به دلیل سن بالا و عملكرد كندش از سوی مطبوعات ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

دایی پس از شكست ایران مقابل مكزیك و پرتغال و تساوی برابر آنگولا و در نتیجه حذف ایران در مرحله گروهی جام جهانی ? ?????تاكید كرد: ممكن است از بیرون زمین مسن به نظر برسم اما واقعا در درون زمین مسابقه احساس جوانی می‌كنم.

این بازیكن كه سابقه عضویت در تیم‌های بایرن مونیخ و هرتابرلین آلمان را در كارنامه دارد اكنون در باشگاه صبا باتری ایران توپ می‌زند.

دایی به غیر از فوتبال یك شركت پوشاك ورزشی را اداره می‌كند و گفته است كه دوست دارد به حرفه مربیگری به ویژه در ایران ادامه دهد.

تیم ملی ایران در ماه‌های آینده مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا از جمله دیدار با تیم‌های سوریه و كره جنوبی را در پیش دارد.

قلعه‌نویی چیزی در مورد جانشین احتمالی دایی به عنوان كاپیتان تیم اظهار نداشت.